Berghs Morning Routine – Varför är konsumentförståelse så viktigt för oss kommunikatörer?

Vi är alla konsumenter och vi lever i en tid som kommer att bli ihågkommen som ett konsumtionssamhälle. Konsumtion fyller en viktig funktion idag, både negativ och positiv. För oss kommunikatörer är det viktigare än någonsin att förstå sig på konsumentens motiv och de psykologiska och sociala drivkrafterna bakom våra val, och det är här planningen kommer in!

Välkommen att lyssna på Karin som kommer dela med sig av konsumentförståelse, planningprocessen och vart planningen är på väg.

Karin Setréus är kursansvarig för kursen Planning Online och delar med sig av sina tankar kring planning och konsumentförståelse. Karin är doktorand inom marknadsföring på Stockholms Universitet och har under ett antal år varit verksam som planner inom reklam- och PR-branchen och som lärare på Berghs.

Läs mer om kursen här.

Berghs redaktion

Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.