Berghs på SXSW: yes, en spectacles-automat!

Plötsligt stod den bara där med sin klargula färg mitt i centrala Austin: den omtalade Spectacles-automaten. Berghs studenter Olle Forneus och Gaby Backman var inte sena att slänga sig fram i folkmassan och shoppa loss.

Plötsligt stod den bara där med sin klargula färg mitt i centrala Austin i korsningen 4th Street och Colorado Street, den omtalade Spectacles-automaten. Egentligen var det inte direkt oväntat att den dök upp på en av världens största techfestivaler – frågan var ju mer om var och när egentligen.


Snap Inc. är ju kända för sitt PR-skapande hemlighetsmakeri kring Spectacles och efter att ha pratat med flera Spectacles-köpare och ett par allmänt pratglada förbipasserande fick vi höra att den varit lite här och var nu när festivalen pågått. Nu verkar det dock varit första gången den befunnit sig centralt och lättillgängligt.
Strategin med allt hemlighetsmakeri och den begränsade tillgången skapar inte bara ett otroligt buzz utan verkar också bidra till att om man väl ser automaten och har funderat på att köpa brillorna så slår man till direkt när man väl får chansen.
Bara under tiden vi stod där köptes det ungefär 1 par i minuten, och de flesta gick bara direkt fram och betalade de 130 dollarna exklusive moms. Populariteten visar sig inte bara i Austin utan vi har hemifrån även mottagit 3 beställningar på glasögonen från en klasskamrat och två anställda på Berghs!

Taggar:

Bloggare/Influencer

Berghs redaktion

Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.

Se alla inlägg