Den här artikeln är inaktuell eller har något år på nacken.      Här är Berghs aktuella kursutbud!

Digifredag #45

Äntligen dags för Digifredag! Trots att många sörjer över Donald Trumps seger och det rådande snökaoset så har Berghs digitala strateger och kreatörer som brukligt hittat det mest intressanta på the world wide web för er att läsa. Veckans Digifredag handlar om allt från Youtubes VR-satsning, Snapchats lansering av Spectacles till fejkade virala nyheter.

Digifredag, vecka 45

I en kampanj för norska välgörenhetseventet ’’TV-aksjonen’’ skapade Ikea tillsammans med Röda korset en replika av en lägenhet i Syrien och ställde ut den på ett av Ikeas varuhus.

18-åringens skolprojekt blev till en viral hit och misstogs för John Lewis nya julkampanj!

Till alla te-älskare där ute, skippa tepåsen nu kan ni dricka te via en aerosolflaska.

Glada nyheter för alla Adobe-fantaster! Att göra animeringar live har tidigare varit svårt att göra, men med Adobes Character Animator så finns det nu möjligheter att utveckla tv-program till en helt ny nivå.

Radar Cat utvecklar teknik för att identifiera vardagliga objekt med hjälp av Googles mobilradar-projekt Soli.

Believe it or not, men nu kan internets kända hundar och katter gå med i ett influencer-nätverk.

E-sport som OS-gren 2024? Det är bara inte en mycket intressant tanke utan nu även mycket möjligt visar det sig.

Ja, nu är de äntligen här, Snapchat Spectacles! Men innan brillorna går ut till hela världen så kommer folk kunna köpa de i dessa coola automater som döpts till Snapbots.

Ungdomar i Makedonien skrev fejkade artiklar om Donald Trump som fick stor viral spridning – detta i syfte att tjäna enkla pengarna genom helt enkelt få mycket klick till sina hemsidor.

PocketMaker gör 3D-printers små nog att ha i fickan till ett överkomligt pris.

Veckans gamla goding! Carlton Big Ad:

Taggar: