Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
“Det blev så konkret och bra”
Skådespelerskan Claudia Galli Concha fick sitt genombrott i Skilda världar på TV4 och du har säkert sett henne i Icas reklamfilmer. Hon är även influencer, filmproducent och har ett barnklädesmärke. Våren 2016 läste hon kursen Bygga varumärke i sociala medier på Berghs. Här berättar hon om valet av kurs och vad hon lärde sig.
Hej Claudia! Berätta lite om dig och vad du jobbar med?
Jag heter Claudia Galli Concha och bor för tillfället i Los Angeles med min familj. Jag är skådespelare, influencer (bloggen www.claudiagalliconcha.se och Instagram), filmproducent, föreläsare och driver även barnklädesmärket Pocci Pocci.
Vad var det som fick dig att söka till kursen Bygga varumärke i sociala medier?
För att jag tycker att det är så otroligt spännande hur man idag kan bygga upp sig själv eller en produkt helt via sociala medier. Förra året startade jag upp mitt barnklädesmärke Pocci Pocci och i samband med det kände jag att det var kul att lära mig mer grundligt hur man bygger varumärken via sociala medier. Jag har ju dessutom bloggat i nio år och jobbar numera även med Instagram så det kändes självklart att lära mig mer inom ämnet.
Vad har du fått med dig från kursen?
Oj, det var så mycket som vi lärde oss men förutom det rent tekniska och hur dom populäraste plattformarna för sociala medier är uppbyggda så var det vikten av att variera sig i sitt content. Jag som jobbar både med blogg, Instagram och Facebook återanvänder ju gärna content, vilket man absolut kan göra men att man vinklar det lite olika så att mottagaren får ett värde i att följa en på alla de olika kanalerna. Jag tyckte mycket om grupparbetena, att få testa allt det vi hade lärt oss och få feedback på det sen av lärarna, det blev så konkret och bra.
Hur var lärarna Sarah och Deeped?
Underbara! Roliga, kunniga och inspirerande.
Vad mer inspirerar dig?
Sociala medier inspirerar mig. Att vi idag har så mycket inspiration att ta del av bara vi öppnar en app. Världen blir så mycket mindre och ideérna blir fler.
Vill du också gå en kurs på Berghs?
Vi erbjuder ett stort utbud av kurser inom många ämnesområden och på olika nivåer. Det finns både kurser på dagtid, kvällstid, intensivkurser och på distans.
Välj här!Vad var det som fick dig och din familj att flytta till Los Angeles?
Vi har alltid älskat Los Angeles som stad och nu med två småbarn så kände vi att det var perfekt att testa det här livet. Vi är ju dessutom frilans båda två, så vi jobbar härifrån. Jag driver ju min blogg och jobbar med Instagram och det kan man ju göra precis lika bra härifrån.
Märker du någon skillnad i hur du jobbar där från när du bodde i Sverige?
Nej, inte alls eftersom jag fortfarande jobbar mot Sverige men om jag däremot skulle satsa på att ta mig in på influencermarknaden här så skulle det nog bli lite annorlunda. Och det lockar ju faktiskt…Swedish blogger living the familylife in LA, haha.
Har du fått användning av det du lärde dig på kursen?
Absolut! Varje dag!
Bygga varumärke i sociala medier är en av Berghs populära intensivkurser. Välkommen att läsa mer och ansöka här! Vill du läsa om andra personer som har gått en kurs på Berghs? Då rekommenderar vi vår artikelserie Efter kursen.
Relaterade artiklar
“Strategisk marknadsföring var en otroligt lärorik kurs”
Rasmus Lindén, marknadsstrateg på Länsförsäkringar AB, var på föräldraledighet när en kollega frågade om han ville haka på en kurs på Berghs.
Vårens dagkurser på Berghs
Fyll på med kunskap, utöka ditt nätverk och få ny energi. Här hittar du listan med de utbildningar du kan läsa på dagtid i vår.
5 saker du inte visste om att läsa en kurs på Berghs
Har du funderat på att gå en kurs på Berghs, men är lite osäker på vad du ska välja och när du ska söka?