Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Stor bredd i juryn som väljer ut projekten till Berghs slututställning

Jury17

En psykolog, Moderna Museets kommunikations­chef och grundarna av Guldvågen är några av de utvalda jurymedlemmarna som tillsammans med flera av branschens vassaste kommunikatörer väljer studentprojekt till årets slututställning.

Skrivet av Berghs School of Communication
Maj 5, 2017

Berghs Grad Show närmar sig. I årets tema ligger besökarnas sinnesintryck i centrum och studenterna vill understryka styrkan i det mänskliga i framtidens kommunikation.

Årets Studentbyrå har valt att lägga stor vikt på variation i valet av jurymedlemmar.

– Eftersom vi fokuserar på att beröra det mänskliga ville vi ha en mix av människor med expertiser inom olika områden, inte enbart ”creddiga” byråer. Genom att bedöma projekten utifrån fler perspektiv så hoppas vi på att landa i ett mer intressant urval i utställningen säger Julia Elfgren, copywriter i Studentbyrån.

Läs också: slututställning som experimenterar med våra sinnen

Hur smakar glitter och hur låter kreativitet? Berghs studenter experimenterar med alla sinnen i årets Grad Show.

Läs mer!

Juryn har gått igenom över hundra projekt innan de kommit fram till vilka som får ställa ut.

– Det har varit jättekul att få vara en del av årets jury. En spännande mix av specialister inom olika områden, vilket var bra eftersom det var många arbeten med olika briefer att bedöma. Trots olikheter landade vi i konsensus kring vilka bidrag som skulle med, ett tecken på bra samtal och samarbete säger Charlotte Gateau, Kommunikations­chef på Moderna Museet.

Årets slututställning pågår under tre dagar och är öppet för allmänheten lördag 20 maj. Anmäl dig idag! 

Juryn 2017:

Simon Strand – PR-konsult och medgrundare av 500
Ellinor Ekström – Interactive AD, Garbergs och medgrundare av Guldvågen
Sophie Lokko – Kampanjansvarig, TV4-Gruppen och medgrundare till Guldvågen
David Lillewarg – Strategy Director, Nine
Petronella Turesson – Digital Strateg och blivande programansvarig på Berghs
Linda Waxin – VD och grundare, Matching ID
Charlotte Gateau – Kommunikations­chef, Moderna Museet
Ludwig Jonsson – Kreativ Strateg och grundare, Rodolfo
Tomas Strand – Senior PR-Advisor och Partner, Abby Priest
Siri Helle – Psykolog, Habitud