Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs slututställning experimenterar med våra sinnen

Pressbild_Addx_Berghs

Hur smakar glitter och hur låter kreativitet? Berghs studenter experimenterar med alla sinnen i årets Grad Show. ”AddX” är temat på årets slututställning på Berghs och anspelar på hur aktivering av sinnen kan skapa nya upplevelser och minnesvärd kommunikation.

Skrivet av Berghs School of Communication
April 27, 2017

Berghs Grad Show är ett årligen återkommande event där arbeten från avgångsstudenter på de sex olika kommunikationsutbildningarna visas upp. Det är Studentbyrån som tagit fram årets koncept, AddX, ett sinnesexperiment där besökarna får möjlighet att testa hur en uppfattning kan förändras genom att addera eller maximera sinnen.

Våra sinnen hjälper oss att samla information om världen omkring oss och är starkt kopplade till våra känslor. Sinnesintryck omvandlas efter registrering i hjärnan till minnesspår i hjärnan som sedan aktiveras när vi ska fatta beslut och är därför en avgörande faktor i lyckad marknadsföring.

Studentbyrån har i sitt arbete med att koceptualisera Grad Show 2017 tagit fram följande konceptfilm.

Istället för att separera de olika sinnesintrycken vill studenterna undersöka hur de i kombination kan skapa helt nya upplevelser.

– Teknikens utveckling skapar ett naturligt sätt för det mänskliga att interagera med digital teknik och öppnar upp helt nya möjligheter för att involvera fler sinnen och skapa nya och starkare upplevelser. Att inte glömma bort styrkan i att blanda in det mänskliga är det vill vi belysa med vårt koncept, säger Carl Cerstrand, art director i Studentbyrån.

Årets slututställning pågår under tre dagar och går av stapeln den 18 maj. Välkommen att anmäla dig här! 

Berghs Studentbyrå 2017 består av:

Carl Cerstrand (art director), Denice Olsson Galli (strateg), Ebba Vålvik (produktionsledare), Fariz Syed (produktionsledare), Joel Klasén (grafisk formgivare), Julia Elfgren (copywriter), Linda Persson (PR), Mathilda Nordlander (strateg), Max Näslund (digital strateg), Nathalie Folkeryd (PR), Oscar Mazur (digital kreatör), Philip Nyman (grafisk formgivare)