Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Varför läsa Copy på engelska?
Är du intresserad av att jobba på ett internationellt företag? Eller kanske resa inom jobbet och söka helt nya utmaningar utomlands?
Skrivet av Berghs School of Communication
Augusti 20, 2015
Många företag idag har som krav att deras anställda ska ha mycket goda skrivkunskaper i engelska och ska kunna uttrycka sig lika bra på engelska som svenska.
Det här är en introduktionskurs som riktar sig till icke-engelska copywriters som är intresserade av en karriär inom reklam och som vill börja göra mer professionella arbeten på engelska.
Kursen tar ett brett grepp om copywriting och tar bland annat upp ämnen som att skriva kommersiellt, tone of voice i ditt skrivande, grunderna i branding, marknadsföring och kampanjkoncept i globala sammanhang.
Med kursen Copy in English i bagaget breddar du dina jobbchanser och antalet jobb som du kan söka.
Relaterade artiklar
3 tips för bättre UX Writing
Som skribenter har vi ofta många ramverk, riktlinjer och intressenter att förhålla oss till. Här delar Lena Stenberg med sig av några konkreta tips.
Inspiration för dig som söker nytt jobb
Här har vi samlat tips och inspiration till dig som blivit permitterad, är mellan jobb eller funderar på att söka nya utmaningar.
"Jag ville läsa till copywriter och då kändes Berghs som ett självklart val"
Moa Hellgren gick först en startkurs i copywriting och sedan blev det en påbyggnadskurs i ämnet året därpå.