Berghs Morning Routine: Är gräset grönare på insidan?

4 juni 2019

Tid: 08:30 - 09:30
Plats: Sveavägen 34 11193 Stockholm
Se på karta

Anmälan krävs

Anmäl dig nu

Trenden är tydlig: allt fler varumärken skapar allt mer av sin kommunikation själva. Något som både ökar behovet av att rekrytera talang – och skapar fler roliga jobb på kundsidan. Men hur vet man när det är dags att ta steget över? Och vilka företag ska man hålla utkik efter?

4 juni 2019

Tid: 08:30 - 09:30

Plats: Sveavägen 34 11193 Stockholm

Se på karta
Anmäl dig nu

Anmälan krävs

I mars 2019 hölls ANA Inhouse Conference i Orlando, där några av USA:s största varumärken vittnade om att synen på inhouse ändrats totalt de senaste åren – från att vara något man gör när den kreativa glöden falnat till ett medvetet karriärsval för den som vill påverka och få ut sina idéer snabbare, genom att komma nära varumärken och beslutsfattare. 

På denna Berghs Morning Routine delar Cogs Creative med sig av spaningar från ANA Inhouse Conference och fördelarna med att arbeta i den nya tidens inhouseavdelningar, vilken typ av talang företagen kommer behöva framöver, och i vilken typ av företag det finns bäst förutsättningar att lyckas för den som är sugen på att byta sida. 

Anna Romson och Magnus Engström driver Cogs Creative, som hjälper företag att bygga och utveckla kreativa resurser inhouse. Bland annat har man hjälpt Tele2 att bygga upp sin Creative hub, och man jobbar just nu med att skapa en helt ny kreativ organisation inne på Hemköp. Dessutom är de kursansvariga för kursen Kreativt ledarskap på Berghs som vänder sig till seniora kreatörer och ledare som vill utveckla sig som ledare för den nya tidens kreativa organisationer.

Kaffe och smörgås serveras från kl 8.00. Kl 8.30 börjar föreläsningen och dörrarna stängs.

Fler event

Berghs Festival

22 maj

Berghs Festival

Vi har i år valt att förändra och förnya det som varit Berghs årliga slututställning och istället öppnar vi upp skolan och startar en kommunikationsfestival! Berghs avgångsstudenter visar upp vad de kan och gör i en festlig miljö full av musik, talks och möten. Festivalen ska vara en mötesplats där reklamvärlden och andra kommunikationsintresserade sammanstrålar, inspireras och tar lärdom av varandra under tre fullspäckade dagar.

Läs mer
Berghs i Almedalen: Lära om, lära nytt, lära av – hur går vi från passivt till aktivt lärande?

3 juli

Berghs i Almedalen: Lära om, lära nytt, lära av – hur går vi från passivt till aktivt lärande?

Förmåga och drivkraft att lära om, lära nytt och lära av är det mest effektiva vaccinet mot dagens snabba utvecklingstakt. Samtidigt är det avgörande att kompetensutveckling hittar en struktur för att kunna integreras med en intensiv vardag. Berghs delar sitt recept på hur du löser denna avgörande framtidsfråga, där tydliga mål, nya metoder och motivation är några komponenter.

Läs mer