Berghs Morning Routine: Är gräset grönare på insidan?

Trenden är tydlig: allt fler varumärken skapar allt mer av sin kommunikation själva. Något som både ökar behovet av att rekrytera talang – och skapar fler roliga jobb på kundsidan. Men hur vet man när det är dags att ta steget över? Och vilka företag ska man hålla utkik efter?

Datum
4 juni 2019
Tid
08:30 – 09:30
Plats
Sveavägen 34, Stockholm, Sverige
Se på karta
Den här händelsen har redan skett.

I mars 2019 hölls ANA Inhouse Conference i Orlando, där några av USA:s största varumärken vittnade om att synen på inhouse ändrats totalt de senaste åren – från att vara något man gör när den kreativa glöden falnat till ett medvetet karriärsval för den som vill påverka och få ut sina idéer snabbare, genom att komma nära varumärken och beslutsfattare. 

På denna Berghs Morning Routine delar Cogs Creative med sig av spaningar från ANA Inhouse Conference och fördelarna med att arbeta i den nya tidens inhouseavdelningar, vilken typ av talang företagen kommer behöva framöver, och i vilken typ av företag det finns bäst förutsättningar att lyckas för den som är sugen på att byta sida. 

Anna Romson och Magnus Engström driver Cogs Creative, som hjälper företag att bygga och utveckla kreativa resurser inhouse. Bland annat har man hjälpt Tele2 att bygga upp sin Creative hub, och man jobbar just nu med att skapa en helt ny kreativ organisation inne på Hemköp. Dessutom är de kursansvariga för kursen Kreativt ledarskap på Berghs som vänder sig till seniora kreatörer och ledare som vill utveckla sig som ledare för den nya tidens kreativa organisationer.

Kaffe och smörgås serveras från kl 8.00. Kl 8.30 börjar föreläsningen och dörrarna stängs.