Berghs Morning Routine: Digital Design

Digital Design – hur skapar vi tjänster och produkter som betyder något?

Datum
17 mars 2022
Tid
08:30 – 09:30
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta
Den här händelsen har redan skett.

Vi spenderar en stor del av våra liv i den digitala världen. Många saker har därmed blivit enklare och våra liv har underlättats, medan andra saker har skapat mer frustration och dåliga vanor som försvårar våra liv.

Vi som designar dessa produkter och tjänster är egentligen de som har eller kan ta kontrollen över om slutresultatet påverkar människor positivt eller negativt.

Genom att studera beteenden och testa hypoteser och prototyper kan vi träffa mer rätt än om vi bara lanserar något och hoppas på det bästa. Men hur upplever vi varumärken som enbart arbetar datadrivet och helt verkar ha lämnat branding, känslor och storytelling? Och hur påverkar företagskulturen slutresultatet?

Under en timme reflekterar Anette Lovas, Patrik Jacobsson och Johan Björnsrud (lärare på Berghs Upgrade - Digital Design) över hur design kan knuffa människors beteenden i en riktning som berikar deras liv. Eller som skulle kunna göra det om man tog det ett varv till.

Vi kommer bland annat att samtala kring:
- Hur användarupplevelser innefattar mycket mer än digitala produkter
- Metoder för att studera beteenden
- Nudging-metoder
- Visuell design, branding och storytelling
- Skapa ett designdrivet klimat i organisationen


Var?

Seminariet hålls i våra nya lokaler i Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30. Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15. Välkommen!

Övrigt

Seminariet kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler.
Kontakta info@berghs.se om du har frågor eller önskar avboka din plats.