Sista ansökningsdag är 26 september

Intern kommunikation

Dagtid
Professional
  • Intern kommunikation
  • Förändringskommunikation
  • Kommunikativt ledarskap

Om du redan, formellt eller informellt, arbetar med intern kommunikation, vill ta klivet och bli ännu bättre på att skapa vi-känsla och implementera idéer så att alla känner sig delaktiga är det här en kurs för dig. Här får du både praktisk och teoretisk kunskap att ta med dig i arbetslivet.

13 okt - 24 nov

Sista ansökningsdag är 26 september
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
24
Språk:
Svenska
Pris:
31 875 kronor
Kursdatum:
Torsdagar 13/10, 20/10, 27/10, 10/11, 17/11 samt 24/11 kl 13-17
Egna studietimmar:
ca 2-4 timmar per vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Vår uppgift är att bidra till att människorna i verksamheten speglar varumärkets innersta kärna.

En välmående organisation är oftare framgångsrik och det är människorna gör skillnaden. Människor som trivs på sin arbetsplats och som känner sig delaktiga, motiverade och stolta. Hur vi kommunicerar internt har fått en ökad betydelse i en alltmer föränderlig värld. Medarbetarna vill veta vad de är med och bidrar till och vi-känslan är av stor betydelse för hur verksamheten uppfattas utifrån.

För oss som jobbar mer dedikerat med den interna kommunikationen handlar det om att skapa förutsättningar för verksamhetens kommunikation internt. Förutom att se till att det finns kanaler så handlar det om att sätta frågor i ett begripligt sammanhang, ge mening i det komplexa, bidra till förståelse och svara på frågan varför.

Lyckad intern kommunikation är den som inte bara når fram, utan även når in. Det är då vi får engagerade, kommunikativa medarbetare och en viktig kanal för att nå dit är kommunikativa ledare.

Här lär du dig grunderna i strategiskt internt kommunikationsarbete och sambanden mellan organisationens mål och dina insatser som kommunikatör. Du får en mix av den teoretiska basen och de praktiska kunskaperna som krävs för att ge ett aktivt stöd till medarbetare och ledare. Efter kursen ska du känna dig så förtrogen med grundläggande begrepp, teorier, metoder och verktyg att du kan arbeta mer strategiskt med intern kommunikation.

För vem är kursen?

Den här kursen vänder sig till dig som har några års praktisk erfarenhet av arbete med intern kommunikation eller motsvarande. Du vill ta ett ökat ansvar för att att den interna kommunikationen bidrar till att organisationen går i takt mot verksamhetens mål. 

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
31 875 kronor

Studieavgift exkl. moms
25 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Övrig information

Kursen ges fysiskt på Berghs. OBS! Vi följer aktuella restriktioner och i händelse av att restriktionerna ändras vad gäller resor och sammankomster kommer vi anpassa kursverksamheten därefter. Om du då är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

13 okt - 24 nov

Sista ansökningsdag är 26 september
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
24
Språk:
Svenska
Pris:
31 875 kronor
Kursdatum:
Torsdagar 13/10, 20/10, 27/10, 10/11, 17/11 samt 24/11 kl 13-17
Egna studietimmar:
ca 2-4 timmar per vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Kursansvarig

Sofie.ReutercronaSofie Reutercrona, som bidrar till att utveckla organisationers interna kommunikation som konsult, utbildare och föreläsare baserat på lång egen erfarenhet som ledare, medarbetare och konsult.

Det här får du

  • Kunskap om hur intern kommunikation bidrar till varumärke och resultat
  • Kommunikationsplanering
  • Att stödja ett kommunikativt ledarskap och medarbetarskap
  • Att använda insikter om beteenden för förändring på riktigt
  • När krisen kommer – så arbetar du internt
  • Den digitala arbetsplatsen som en del av kanalstrategin
  • Att lyckas med möten och dialog

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Tidigare kursdeltagare

"Kursen varvade både praktiska och teoretiska kunskaper vilket passade mig utmärkt."
Binaji Marouf, kommunikatör
När jag gick kursen Internkommunikation fick jag praktiska kunskaper som jag direkt har använt mig av i min professionella roll som kommunikatör.