Deeped Niclas Strandh

Gör?

Brand and digital planner på JMWGolin och sociala medieexpert.

Tillhör veteranerna inom sociala medier, har arbetat heltid med att utbilda och utveckla företags varumärken i sociala medier sedan 2009. Arbetat som varumärkesstrateg och planner sedan 2003 och har en bakgrund som copywriter. Utbildad beteendevetare och teolog. Sedan 2012 har jag jobbat tillsammans med Sarah med vårt koncept Social by default med att utbilda och utveckla företag och organisationer att strategiskt och taktiskt arbeta med sociala medier och digitalt varumärkesbyggande.

Vad inspireras du av?

Jag inspireras av människor och deras historier. Jag är konstant nyfiken på vad som gör att vi människor gör det vi gör, väljer det vi väljer och hur vi skapar mening och mål. Varumärken som lyckas fånga detta och skapa stories är de som kommer att vinna i längden.

Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?

Jag är en nörd så jag gillar det jag jobbar med. Plus att jag hela tiden försöker hitta nya sätt att skapa innehåll och lära mig hur det går till i alla olika faser. Sen bingewatchar jag gärna Aaron Sorkin-serier.

Vad är det roligaste med att föreläsa på Berghs?

Berghs är roligt eftersom vi kan utveckla kursen kontinuerligt. Och att även om vi som lärare kommer utifrån så känner man sig som en del av Berghs.

Vad vet vi inte om dig?

Det många iofs vet men ändå: jag har varit präst i Svenska kyrkan. Och så är jag gammal trummis. Så har jag ett RFID-chip inopererat i handen. Jag heter Deeped på riktigt (och ja det är mitt internet-nick som jag tagit som mitt riktiga namn).

Deeped.Niclas.StrandhDeeped Niclas Strandh

Ansvarig för kursen Bygga varumärke i sociala medier på Berghs, tillsammans med Sarah Larsson Bernhardt.