En kompetensutvecklingsdag där vi samlat de mest efterfrågade utmaningarna och ämnen som cirkulerar i kommunikationsbranschen just nu. Vi ger dig en uppgradering av din kunskap, en chans till att få nya idéer att förbättra din verksamhet med samt nätverka inom kommunikationsområdet där du befinner dig. Dagen hålls på tre orter och antalet platser är begränsat så var ute i god tid med din anmälan!

Göteborg den 3 oktober 2014. Anmäl dig här.
Linköping den 10 oktober 2014. Anmäl dig här.
Umeå den 17 oktober 2014. Anmäl dig här.

************************************************************************************************************************

1140

Trendspaning med Jens Lanvin

Föreläsningen kommer att handla om framtiden och vilka trender som kommer att forma den, ett ämne som inspirerar och är lite abstrakt. Varför ska man fundera och förhålla sig till framtiden och trender? Det kommer vi att gå in närmare på och samtidigt reda ut begreppen kring hur man gör och vad man då kan komma fram till.

Jens Lanvin
Head of trend & future research på Ipsos. De senaste 10 åren har Jens hjälpt företag och organisationer med strategier för sin framtid och skapat olika system för hur företag ska bevaka sin omvärld. Han beskriver sig själv som en uppfinnare och nördigt intresserad av människor och samhället, som mer bildad än utbildad.

 

 

1141

Vad jag säger och vad du hör – om möten och kommunikation på hjärnans villkor

Det gemensamma är alltid utmaningen att nå fram till motparten. Under föreläsningen får du hjälp med hur du tränar din mentala styrka och möjligheten att uppdatera din kommunikationsförmåga i utmanande situationer. Genom att förstå hjärnans grundmekanismer får du ett större utbud av handlingsalternativ oavsett vilken mötessituation du hamnar i.

Jana Söderberg
Jana är en uppskattad föreläsare, kursledare och inspiratör. Med humor och sin unika förmåga att sätta fingret på den ömma punkten hjälper och uppmuntrar hon allt från småbarnsföräldrar och elitidrottare till företagsledare. Jana har stor kunskap om marknadsföring, försäljning och ledarskap, sedan hon under tio år arbetade för läkemedelsföretaget Johnson & Johnson i Tyskland, USA och Sverige.

 

1143 Att skriva för att övertyga

Under föreläsningen får du konkreta verktyg som hjälper dig att både se hur olika texter fungerar och att skriva bättre texter själv. Vi går bland annat igenom hur du målgruppsanpassar din text och skriver för olika kanaler, vilka som är de vanligaste felen och hur du undviker dem. Och inte minst call-to-action – vad du ska tänka på när du uppmanar din läsare att ta kontakt.

Mikael Rosén
Mikael är skribent, föreläsare och författare till den prisbelönta läroboken Att skriva för att övertyga. Han har varit chef för ett flertal reklam- och kommunikationsbyråer under cirka 25 år och arbetat med ett stort antal arbetsgivare från olika områden.

 

 

1144

Så skapar du lojala kunder med hjälp av Content Marketing

Hur kan Content Marketing stärka ditt varumärke? Tidningar, nyhetsbrev, podcasts, webbsidor, filmer. Alla kanaler ryms inom begreppet Content Marketing. Det handlar om att utgå från alla de berättelser som redan finns inom varumärket, och om att ta reda på vilken typ av information målgruppen vill ha. Inte bara en gång, utan vecka efter vecka. Så att målgruppen återvänder och använder varumärkets kommunikation och kunskapsbank.

Sofia Lundberg
Sofia jobbar som Planning Director på contentbyrån Spoon och har utvecklat content marketing strategier för stora varumärken samt tagit fram redaktionella koncept för böcker, tidningar, nyhetsbrev, filmer och webbsidor. Sofia har även en bakgrund som journalist, pedagog, författare och konceptutvecklare.

 

1147

According to Berghs

”Förändring är den nya konstanten” har flera kloka personer valt att sammanfatta det nya kommunikationslandskapet. Camilla Wallander och Åsa Marklund kommer bland annat svara på: hur navigerar skickliga och innovativa kommunikatörer bland dessa nya utmaningar och möjligheter? Och vad kokar det ner till för recept på framgång?

Camilla Wallander
Camilla är VD på Berghs. Innan Berghs har hon arbetat som marknadschef på NK och SAS. Idag driver hon utvecklingsprojekt, coachar medarbetare samt träffar intressanta människor som kan bidra till att göra Berghs till en dynamisk skola.

Åsa Marklund
Åsa är varumärkeschef på Berghs. Hon har jobbat i reklambranschen i 20 år och på Berghs i sju år. Åsa är övergripande ansvarig för Berghs varumärke och allt vad det associeras med.

***************************************************************************************************************************

Dagen börjar med en god kopp kaffe kl 08.30 och fortsätter med föreläsningar i intressanta ämnen, lunch och fika, och avslutas kl 16.30. Priset är 2.995:- per deltagare (exkl. moms). Vid bokning avdelning/grupp om 5 eller fler eller om du är student, kontakta addberghs@berghs.se för offert. 

Göteborg den 3 oktober 2014. Anmäl dig här.
Linköping den 10 oktober 2014. Anmäl dig här.
Umeå den 17 oktober 2014Anmäl dig här.

UMEÅ: Bjud din chef på exklusiv lunch – utan dig!

Möt trend och analysföretaget Kairos Future tillsammans med Berghs School of Communication i en exklusiv lunchsittning med fokus på framtiden. Det råder ingen tvekan om att vi just nu genomgår ett paradigmskifte med stor inverkan på alla samhällsaktörer. Men vilka trender står ut bland de andra och är värda extra eftertanke? Och vad innebär de för den som vill förmedla sitt budskap i ett överflöd av ord, bilder och tankar? Nu har du chans att skämma bort din chef med en god lunch tillsammans med andra ledare, och Kairos Future. Det enda ni behöver göra är att anmäla namn och kontaktuppgifter till till din chef till addberghs@berghs.se så får hen en alldeles egen inbjudan. Erbjudandet gäller enbart dig som har köpt biljett till hela dagen. 

Varmt välkommen till en spännande och laddad dag!