18 nya kunder till Berghs när årets examensprojekt drar igång

Under april och maj kommer Berghs studenter att ta sig an utmaningar från företag och organisationer som vill utforska nya kommunikationslösningar. Uppdragen innefattar allt från positioneringsarbete, lansering av nya tjänster, kommunicera med breddad målgrupp till att ta fram en helt ny kommunikationsstrategi! 125 taggade studenter sätter idag igång med arbetet.

Berghs har satt ihop 18 arbetsgrupper som under sex veckor framöver ska ta fram innovativa lösningar. Grupperna består av studenter från heltidsprogrammen Strategisk kommunikation, Public Relations, Digital strateg/Digital kreatör, Communication Design och Art Director/Copywriter. De företag som väljer att jobba med Berghs vill skapa förändring genom att delta i en kreativ process ihop med studenterna.

Företagen som tagit in Berghs som kommunikationspartner 2019 är:

  • Stadium
  • Booli
  • Plan International
  • TicTac
  • Bröstcancerförbundet
  • Fixael.nu
  • Carnegie fonder
  • Urban Tribes
  • Just Football
  • En Svensk Klassiker
  • Gazella
  • Norrenergi
  • Aditro logistics
  • Dollarstore
  • Snusbolaget
  • Södertälje kommun
  • Stadium Sports Camp
  • Wise Professionals

Kolla in tidigare års examensprojekt!