5 tips på hur du blir bättre på att omvärldsbevaka

Visst vore det underbart att kunna organisera och välja vilken information man vill ha och hålla koll på det senaste? Vi har tips på hur du blir bättre på att omvärldsbevaka på egen hand och bli först med att höra de stora trenderna inom kommunikation. Här är 5 olika tips på hur du går från noll till koll!

Feedly

Om du vill följa specifika författare, företag, nyhetssidor eller kanaler så slår inget en RSS-läsarapp. Säg hej då till överflödig information. Med den här appen kan du själv välja det område som intresserar dig. Du kan bland annat välja områden som, marknadsföring, innovation och teknik, och nyheter. Styr nyheterna hur du vill och prenumerera utifrån dina behov och intressen! Appen funkar för Android, iOS och web.

Twitter

Twitter har funnits där för oss länge och förtjänar en plats på den här listan. Här är nog det mest klassiska sättet i vår samtid där mycket information samlas och får spridning. Likt Feedly kan du även i Twitter välja och organisera för att få informationen som du vill se. Följ personer, nyhetskanaler och företag för att få reda på det senaste. Skillnaden här är att du enkelt kan ”reagera” på en tweet, om du känner det behovet.

According To Berghs

Håll koll på trenderna! Berghs trendguide ”According to Berghs” tittar närmare på det mest intressanta trenderna inom kommunikation just nu och, på vilket sätt de kan hjälpa dig att skapa innovativ marknadsföring som vi tycker du borde hålla ett extra öga på. Innehållet utgörs av omvärldsbevakning enligt Berghs, fyra aktuella kommunikationstrender och tre tips för bra omvärldsbevakning. Ladda ner ditt exemplar här.

TED Talks

TED-talks är Netflix för oss med en osläckbar nyfikenhet och ständig önskan om mer kunskaper, idéer och insikter. För att inte helt fastna i kavalkaden av intressanta presentationer och personer kan det vara en poäng i att avgränsa sökningen till marketing. Fast glöm inte göra en och annan sökning in på andra ämnesområden. Kom ihåg – allt kommunicerar!

Contagious

Brittiska Contagious har möjligen inte det mest smickrande namnet i Coronatider men inte desto mindre spännande och givande spaningar från den globala kreativa branschen. Nyhetsbrevet är månadsbaserat och ger både bredd och djup i analysen som få andra matchar även internationellt. Sign up!

 

 

Taggar: