Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

5 tips på hur du blir bättre på att omvärldsbevaka

tidningar_bord

Visst vore det underbart att kunna organisera och välja vilken information man vill ha och hålla koll på det senaste? Vi har tips på hur du blir bättre på att omvärldsbevaka på egen hand och bli först med att höra de stora trenderna inom kommunikation. Här är 5 olika tips på hur du går från noll till koll!

Feedly

Om du vill följa specifika författare, företag, nyhetssidor eller kanaler så slår inget en RSS-läsarapp. Säg hej då till överflödig information. Med den här appen kan du själv välja det område som intresserar dig. Du kan bland annat välja områden som, marknads­föring, innovation och teknik, och nyheter. Styr nyheterna hur du vill och prenumerera utifrån dina behov och intressen! Appen funkar för Android, iOS och web.

Kairos Future

Kairos Future är ett internationellt konsult- och analysföretag som gör gedigen omvärldsbevakning och rapporter om framtidens beteenden. Håll dig uppdaterad och utforska gränserna för dagens näringsliv och samhälle för att bättre förstå dess framtid.

According To Berghs

Håll koll på trenderna! Berghs trendguide ''According to Berghs'' tittar närmare på det mest intressanta trenderna inom kommunikation just nu och, på vilket sätt de kan hjälpa dig att skapa innovativ marknads­föring som vi tycker du borde hålla ett extra öga på. Innehållet utgörs av omvärldsbevakning enligt Berghs, fyra aktuella kommunikationstrender och tre tips för bra omvärldsbevakning. Ladda ner ditt exemplar här.

TED Talks

TED-talks är Netflix för oss med en osläckbar nyfikenhet och ständig önskan om mer kunskaper, idéer och insikter. För att inte helt fastna i kavalkaden av intressanta presentationer och personer kan det vara en poäng i att avgränsa sökningen till marketing. Fast glöm inte göra en och annan sökning in på andra ämnesområden!

Trendwatching.com

Är du intresserad av gobala spaningar? Då är detta sajten för dig. Trendwatching har analyserat och haft ögonen på konsumtionstrender sedan 2002. De erbjuder dessutom trendspaningsuppdateringar i form av nyhetsbrev, helt gratis! Don't miss out.