Berghs i Almedalen: de kallar sig influencers

I det tredje och sista seminariet från Almedalen 2017 får vi en inblick i mediesamhällets nya aristokrati: influencers. Berghs head of strategic insight, Joakim Thulin, tittar närmare på hur vi i Sverige och internationellt arbetar med influencers och entertainers.

När vi inte kan ropa till oss uppmärksamhet kan vi köpa in oss hos den som redan har en publik. Hur arbetar reklambranschen i Sverige och internationellt med influcencers och entertainers? Och vad innebär det för oss som konsumenter? Joakim Thulin, Head of Strategic Insight, Berghs School of Communication.

Seminariet är en del av Berghs Update – Berghs abonnemangstjänst som bygger på omfattande omvärldsbevakning, analyser, metoder och rekommendationer inom utvalda områden. 2017 gjorde vi en skräddarsydd live-version av Berghs Update inför ett fullsatt seminarietält i Almedalen.

 

Berghs redaktion

Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.