Berghs i Almedalen: Sanning, lögn och kommunikation

I det första av tre seminarier från Almedalen 2017 lyssnar vi till Tor Löwkrantz Waxin som frågar sig: Sanning, lögn och kommunikation – hur medskyldig är reklambranschen till post-truth-samhället?

Vi fann oss plötsligt yrvaket i en sanningsrelativistisk samtid, hur gick det till och hur medskyldig är reklamen? Tor Löwkrantz Waxin, kommunikationsstrateg, Berghs School of Communication, tar en titt på kommunikationsklimatet just nu.

Seminariet är en del av Berghs Update – Berghs abonnemangstjänst som bygger på omfattande omvärldsbevakning, analyser, metoder och rekommendationer inom utvalda områden. 2017 gjorde vi en skräddarsydd live-version av Berghs Update inför ett fullsatt seminarietält i Almedalen.

 

Bloggare/Influencer

Berghs redaktion

Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.

Se alla inlägg