Berghs Morning Routine – Hur kan Content Marketing stärka ditt varumärke?

Nya konsumentbeteenden ställer nya krav på varumärkens kommunikation. Fler och fler företag förstår värdet av att skapa lojala relationer med sina kunder med hjälp av Content Marketing. En kommunikationsform som bygger på journalistikens grundpelare, innehållet ska vara relevant, intressant och sant.

Välkommen till ett frukostseminarium där Sofia Lundberg, Planning Director på Spoon och kursansvarig för Dagkursen ”Content Marketing”, ger smakprov på hur Content Marketing kan stärka ditt varumärke.

Tidningar, nyhetsbrev, podcasts, webbsidor, filmer. Alla kanaler ryms inom begreppet Content Marketing. Det handlar förenklat om att utgå från alla de berättelser som redan finns där inom varumärket, och om att ta reda på vilken typ av information målgruppen vill ha och har nytta av. Inte bara en gång, utan vecka efter vecka. Så att målgruppen återvänder och använder varumärkets kommunikation som kunskapsbank.

Berghs redaktion

Den här artikeln är producerad av Berghs redaktion. Berghs redaktion består av medarbetare på Berghs kommunikationsavdelning, Berghs Communications, samt gästskribenter, lärare och studenter. This content is produced by Berghs.