Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs-studenter tar över sexbutiks sociala medier

oliver och eva
Från och med i dag tar Berghs blivande produktionsledare kontrollen över sexbutiken Oliver & Evas sociala medie-konton. Som en del av kursen “Idé och konceptutveckling” kommer de styra över företagets sociala marknadsföring – helt utan moderering.

Skrivet av Berghs School of Communication
November 26, 2013

”Det är klart att det är läskigt att släppa kontrollen över sin kommunikation, men vi har fullt förtroende för studenterna. Vi är övertygade om att de kommer kommunicera våra värderingar på bästa sätt”, säger Oliver & Evas VD Tobias Lundqvist.

Inloggningsuppgifterna levererades till studenterna i guldkuvert, under högtidliga former. Nu styr de över företagets sociala medier. Det är första gången i skolans historia som ett företag har gett studenterna full access till samtliga sociala kanaler. Hos Oliver & Eva är de dock inte oroliga för utkomsten.

”Jag föreläser själv på Berghs och då uppmanar jag studenterna att vara modiga i sin kommunikation. Nu måste vi självklart föregå med ett gott exempel”, säger Tobias Lundqvist.

Kursen pågår fram till 27:e januari 2014, men eftersom alla aktiviteter sker live så kommer studenterna själva kunna utvärdera sina marknadsföringsaktiviteter under tiden.

”Till den här kursen vill vi ha ett företag som vågar släppa kontrollen. Tanken är att studenterna ska få en smak på arbetslivet. Hos Oliver & Eva hittade vi ett företag som var modiga nog att lämna över det kreativa ansvaret till oss” säger kursansvarige Christopher Waldekrantz.

Ni kan följa Berghs-studenternas arbete på Instagram, Twitter och Facebook.