Denna artikel är inaktuell eller lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs vinner pris i Native Advertising Awards

Under hösten kammade Berghs tillsammans med KIT hem ett guld i internationella Native Advertising Awards i Berlin. Detta för kampanjen “Söka Berghs” i kategorin Best Use of Facebook.
Under konferensen Native Advertising Days i Berlin i november vann KIT guld i kategorin "Best Use of Facebook" tillsammans med Berghs. Den vinnande kampanjen, Söka Berghs, rullade under vårterminen 2017 och hade som mål att genom spridning öka antalet ansökningar Berghs heltidsutbildningar , samt att öka mångfalden på de sökande inför programstarten i augusti 2017.
Berghs operativa projektledare Johan Malmberg kommenterar:
"Vi valde att satsa helhjärtat på Native Advertising i år och det gav fantastiskt resultat. Både i antalet ansökningar och vid närmare analys av de sökande kunde vi konstatera att vi nådde våra mål."
Här kan du titta närmare på caset som kammade hem guld för Best use of Facebook.
Relaterade artiklar
Poddar för en kreativ och nyfiken sommar
En härlig podd kan fylla dig med nya tankar eller positiv energi. Här har vi samlat några poddar som passar perfekt till din egentid under semestern.
Kvällskursen förändrade Sarras syn på kreativitet
När Sarra Reguig sökte kursen Content Creation Start på Berghs var tanken att det skulle vara ett steg mot något nytt – och så blev det.
"Testa, våga, vänta inte – ta första steget idag"
Mamad Hormatipour berättar om jobbet som producent och fotograf. Och om kvällskursen som gav honom nya verktyg, värdefulla kontakter och inspiration.