Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Case study: Akademibokhandeln
I det här examensprojektet från 2016 fick studentgruppen i uppdrag att hjälpa bokhandeln Akademibokhandeln att lansera ett nytt varumärke som utanför själva produkten "böcker". Resultatet blev en kampanj som kombinerar digital innovation med användarvänlighet och nytta för konsumenten.
THE CLIENT
Akademibokhandeln is a market-leading book retailer with approximately 125 locations throughout Sweden. In their stores, they also sell a range of non-book products such as notebooks and pens.
THE BRIEF
Help Akademibokhandeln launch their own brand of non-book products, including strategy, design and an accompanying marketing campaign.
THE IDEA
We created a campaign that aims to challenge our dependence on digital spellcheckers by highlighting the benefits of handwriting over typing when learning. The campaign contains a digital innovation in the form of a mobile keyboard, which encourages users to learn how to spell by mimicking our handwriting behaviour, instead of relying on autocorrect.
THE TEAM
Ariana Ocampo, Digital Creative
Elin Ekesson, PR
Evelina Rönnung, Art Director
Katinka Roos, Copywriter
Linnéa Hagström, Strategist
Marcus Lackmann, Designer
Sara Sidén, Account Manager
Relaterade artiklar
3 tips för ett hållbart och skalbart designsystem
Henrik Svegsjö är kursansvarig för Berghs nya distanskurs Designsystem för digitala tjänster. Här delar han med sig av tips och berättar om kursen.
"Kursen var rolig, sprängfylld med fakta och pedagogiskt upplagd"
Mia Kollarik Persson gick distanskursen Gränssnittsdesign/UX på Berghs under våren 2024. Här berättar hon om de lärorika kursveckorna.
Experternas första jobb i branschen
Erfarna, kompetenta och framgångsrika är tre ord som gemensamt kan beskriva Berghs kursansvariga, men alla har de såklart varit nybörjare en gång i tiden.