Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Case study: examensprojekt Iris
I det här examensprojektet från 2016 års avgångsstudenter fick gruppen i uppdrag att etablera en varumärkespositionering för att locka fler studenter till Iris. Lösningen? En bot som bjuder på karriärsrådgivning.
THE BRIEF
Establish a brand positioning that attracts students.
THE IDEA
Meet Iris, the worlds first career counseling bot. With Facebooks recent launch of bot integration in Messenger it’s now possible for organisations to connect with people in an innovative and interactive way.
Just as easy it is to start a conversation with your friends and family, you can now connect with Iris directly in Facebook messenger. Iris can give you guidance and help you to find the right education for the job you’re looking for. She ask you the right questions and has the answers to yours. She informs you about upcoming application deadlines and helps you study. Or if you’d like - she can just keep you company.
Examensgrupp från Berghs:
Karima Essabih
Ademir Aksamija
Robin Ejnebrand
Filip Myringer
Emmy Häggkvist
Gabriel Prescott
Elin Hartzell
Relaterade artiklar
Theas lärdomar från intensivkursen i SEO och SEM
“Jag har nog aldrig lärt mig så mycket i hela mitt liv som under de här 3 dagarna", säger Thea Ljung Strandgren, kommunikationsstrateg på Skellefteå Kraft.
3 tips för att skriva en bra prompt till AI
Den vanligaste frågan Anders J Larsson får när han föreläser om generativ AI är hur man skriver bra promptar. Här delar han med sig av sin kunskap.
Kursen Digital B2B-marknadsföring – för dig som behöver en helhetsbild
Vill du kunna sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla innehåll för hela köpresan? Pontus Staunstrup berättar om sin kurs.