Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Digifredag 13

digifredag13

Den här veckan kan ni läsa om en smart kampanj som nyttjar autocorrect för att skapa diskussion om sexuella övergrepp och om nypremiären för ett av de mest klassiska strategispelen genom tiderna. Missa inte heller Space X historiska genombrott!

Skrivet av Berghs School of Communication
Mars 31, 2017

Digifredag 13

Google och Levi’s lanserar nu sin smarta jacka med behändiga funktioner.

Spotify köper tjänsten Mighty TV – ett Tinder för att välja film.

Space X lyckas med något historiskt – att skicka iväg och landa återanvända raketer.

Surfbrädan som lär dig surfa!

Nissan designar en bil för hundägare.

Berghsstudenten Moa Ekstrand vill att vi ställer högre krav på dagens kommunikatörer.

Appen som sätter ett soundtrack på våra liv.

Google låter marknadsförare se var deras annonser visas efter den stora “bojkottningen” av Youtube.

Smart kampanj för att påverka synen på kvinnor och övergrepp.

Facebook gör det enklare att skänka pengar till välgörenhet genom en ny funktion.

Spotifys senaste serie production blir en take på Carpool Karaoke

Tinder försöker nå en större marknad genom att göra applikationen möjlig på desktop.

Om robotar fick valpar så skulle de vara en Needybot!

Årets första aprilskämt – en liftartumme för tekniknördar.

Norge lyckas få Tinder att ändra sina användaravtal – de kan inte längre göra vad de vill med dina privata konversationer.

Blöjor för baseball-fans.

Daniel Ek ser möjlighet till kompetenta anställda när Skype lägger ner sitt kontor i Stockholm.

Snart blir det möjligt att göra marknadsföring i VR och AR tack vare denna startup.

Bentleys senaste kampanj är ett foto med 57,7 miljarder pixlar!

Amazon öppnar en fysisk bokaffär som endast säljer böcker som har fått 4,5 stjärnor och uppåt.

Häftigt VR-tillbehör.

Det klassiska spelet Starcraft får en comeback.

Veckans gamla goding: Canal+ – The Art of Making Stories.

Taggar: