Den här artikeln är inaktuell eller har något år på nacken.      Här är Berghs aktuella kursutbud!

Digifredag #44

Veckans bästa dag är här och med den: Digifredag! Varje vecka dammsuger Berghs digitala strateger och kreatörer internet på de länkar som klickas på mest frekvent just nu, eller helt enkelt inte får missas enligt klassen. Missa inte veckans läskigaste bannerkampanj, Teslas solceller, Ikeas skojiga namngivning av produkter, Doritos smaklösa chips och mycket, mycket annat. Have fun!

Digifredag vecka 44

iPhone släpper en “facepalm”-emoji lagom till det amerikanska presidentvalet

 

Vid lansering av Netflixserien ”Black Mirror” riktar företaget en bannerkampanj mot de som har adblockers installerat. Då serien handlar om den mörka sidan av teknologi blir budskapet ”You cannot see the ad, but the ad can see you” lite mer creepy.

 

De populäraste sökorden gällande relationsproblem namnger Ikeas produkter i en ny kampanj

 

Doritos vill få unga att rösta i det amerikanska presidentvalet genom smaklösa chips

 

Är Snapchat eller Instagram bäst för annonsering?

 

Är de vertikala videoformatet här för att stanna?

 

5 knep varför Airbnb lyckas så bra med att få människor att använda deras tjänst

 

Appen som tvingar spelande barn att svara på ett kunskapsquiz innan de kan fortsätta spela

 

Tesla utvecklar snygga diskreta takpannor för att generera solenergi

 

Lifeprint har hittat ett riktigt coolt sätt att använda augmented reality på. Stillbilder blir till rörliga i den här häftiga skrivaren:

 

En förlamad man lyckas gå med hjälp av ett exoskelett och kniper en andra plats i ett Cybathlon (tävling för människor med maskinella kroppsdelar)

 

Facebooks användartillväxt sker primärt mobilt och detta är ännu ett tecken som visar marknadsförare hur det blir ännu mer relevant att tänka “mobile first”

Veckans gamla goding: Canal +

Taggar: