Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Digital marknads­kommunikation – viktigt och kul

Till vardags arbetar han som Head of Media & Analytics på Fritidsresor. Under åtta veckor varje vår och höst leder han dessutom Digital Marknads­kommunikation professional - en kurs om hur man tar ett övergripande grepp om ett företags eller varumärkes hela närvaro online.

Skrivet av Berghs School of Communication
September 14, 2014

Hallå Johan! Vem är du? 

Jag jobbar idag på Mindshare och hjälper våra kunder att hitta relevanta och spännande sätt att jobba med media. Innan det har jag jobbat länge, länge med nätet på olika sätt och har bl.a. varit Online-ansvarig på Lantmännen i nästan två år och även gjort en hel del stora webbprojekt som konsult.

Har du varit på Berghs tidigare? 
Jag har inte gått på Berghs men jag har hållit en del av kursen Planning in media två gånger.

Berätta, vad är egentligen Digital marknads­kommunikation? 
Det handlar för mig om hur man tar hand om ett företags eller varumärkes hela onlinenärvaro. Men även hur man följer upp, optimerar och sättet det i relation till annan marknadsföring.

Varför behövs mer kunskap i ämnet? 
Nu när allt blir mer och mer digitalt är det viktigare än någonsin att hålla koll och jobba aktivt med sin närvaro på nätet. Det går ju så sjukt fort och händer så mycket hela tiden.

Vilka vänder sig kursen till?
Kanske främst till de som ganska nyligen fått i uppgift att ta hand om det digitala. Jag gissar att de flesta sitter på en marknadsavdelning på ett ganska stort företag som ser att det digitala blir allt viktigare för deras affär.

—— 

Här får du mer information och kan anmäla dig till kursen.  

Här kan du se ett frukostseminarium med Johan Ydring!