Här är vinnarna i Årets Digitala Innovation på UF

I veckan var det åter dags för Berghs att dela ut priser till de två UF-företag som stått för årets digitala innovation inom UF Stockholm. På den stora mässan Entreprenörsskap på riktigt belönades två tjänster som förenklar vardagen för konsumenter som söker skönhetsvård och catering.

Den 20-21 mars gick världens största UF-mässa – Entreprenörskap på riktigt 2017 av stapeln. På plats på Älvsjömässan befann sig 670 UF-företag som mötte potentiella köpare och visade upp sina produkter, samtidigt som de tävlade i ett dussintal tävlingar med jurypersoner från Stockholms näringsliv. I en av tävlingsgrenarna, årets Digitala Innovation stod Berghs School of Communication som tävlingsvärd och de vinnande tävlingsbidragen blev två företag som på ett smart sätt förenklar vardagen för konsument i sitt sökande efter rätt leverantör.

Vinnande bidrag Stockholm Norra –  Glorya UF

Danderyds Gymnasium
Gloryas affärside kan beskrivas som ett Uber för stylister, där salongen tas hem till kunden. Det är en  en plattform där stylister och kunder paras ihop för olika skönhetsbehandlingar. Genom en app kan privatpersoner enkelt beställa olika skönhetsbehandlingar samtidigt som stylister kan registrera sig för att utföra dessa. Glorya är smidigt, tidseffektivt och billigt eftersom att alla tjänster utförs i kundens hem.

Juryns motivering:

”Tack vare en tydlig paketering och presentation visar UF-företaget att de löser ett verkligt problem. Dessutom kan företaget lyckats ha hittat en ny målgrupp och marknad till en befintlig tjänst – och det är precis vad en innovation ska syfta till att göra. Sammanslaget ser juryn en stor potential hos UF-företaget!”

Vinnande bidrag Stockholm Södra: Search Box UF

Sjödalsgymnasiet Huddinge
Med hemsidan Place of Catering vill det här UF-företaget, som kallar sig för Search Box och drivs av fem elever från Sjödalsgymnasiet i Huddinge, göra det enklare för dig som vill beställa catering till ett evenemang.  drivs av fem elever från Sjödalsgymnasiet i Huddinge. Med Place of Catering vill företaget minska avståndet mellan konsument och leverantör och de gör det genom en söktjänst.

Juryns motivering:

”Genom att utveckla och förbättra befintliga tjänster har UF-företaget täckt ett hål på marknaden. Med en välfungerande digital plattform i kombination med en tydlig presentation visar UF-företaget att de har stor framtida potential och juryn ser fram emot att se hur långt de kan ta det!”

SEARCH_BOX_UF

Taggar: