Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Projektledning av digitala kampanjer med Linn Tornérhielm

linntornerhielm
Är du yrkesverksam produktionsledare eller operativ projektledare som vill börja arbeta med digitala kommunikationslösningar? Linn Tornérhielm, projektledare på den digitala byrån Great Works är ansvarig för Berghs kurs Projektledning av digitala kampanjer.

Skrivet av Berghs School of Communication
September 30, 2011

Kursen ger dig en insikt i, samt grundläggande kunskaper om hur det är att leda och/eller arbeta med digitala kommunikationsprojekt. Under kursens lektionstillfällen tar Linn in olika gästföreläsare som är proffs på sina respektive områden. Utöver kursansvaret på Berghs sitter hon också i Advisory board på Berghs heltidsutbildning Produktionsledning – operativ projektledning samt fungerar som mentor åt Berghs heltidsstudenter. Tidigare har hon drivit eget produktionsbolag, varit datorspelsproducent på olika förlag, arbetat med spel för mobiltelefoner och varit produktionsledare på digital byrå.

Vad får kursdeltagaren lära sig i kursen?
Vi tittar på nya interaktiva möjligheter och digitala kanaler och går igenom vilka projektprocesser och resurser som krävs i digitala projekt, både på byråsida och kundsida.

Hur ska en bra produktionsledare vara?
Man måste vara mycket kreativ som produktionsledare. Det är inte enbart ett administrativt yrke. Att leda ett projekt från start till mål kräver en mängd olika egenskaper. Att hålla koll på tidsplaner och budget är självklart, det du gör varje dag är leda en arbetsgrupp och löser problem som uppstår på vägen av alla de slag.

Hur måste man som produktionsledare tänka på när man ska leda just en digital kampanj?
Att ha ett öppet sinne! Det är inte ovanligt att man ska ta fram lösningar som inte har gjorts tidigare. Nya tekniska plattformar och nya interaktionsmöjligheter föder nya kommunikationskoncept!