Berghs Morning Routine 22 februari - Emotional Commerce

Emotional Commerce - att hälla känslor i algoritmerna
- Datum
- 22 februari 2022
- Tid
- 08:30 – 09:30
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta
Att varumärken måste vara emotionella och syftesdrivna för att beröra, engagera och skapa lojalitet är de flesta överens om. Ändå är det lätt att glömma bort den känslomässiga aspekten i digital handel, som istället ofta är rationell, teknik- och datafokuserad.
För att skapa ett starkt varumärke i en digital miljö måste vi därför kombinera data och funktioner med emotioner. Kort sagt, vi behöver hälla känslor i algoritmerna.
Under en intensiv timme diskuterar vi, Sophia Båge, Bengt Wessborg och Dan Lindgren (lärare på kursen Digital försäljning med fokus e-handel) psykologi, användarbeteenden och hur man kan öka försäljningen genom att bättre förstå hur människor fattar sina beslut.
- Hur vi fattar beslut
- Empati och varumärke i en digital värld
- Teknik - en blocker eller en enabler?
- “Cookiedöden" och vikten av ett stark varumärke.
Var?
Seminariet hålls i våra nya lokaler i Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30. Det serveras kaffe/té och smörgås från kl. 08.15.
Övrigt
Seminariet kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler.
Kontakta info@berghs.se om du har frågor eller önskar avboka din plats.
Fler event

Marketing and Content in the Age of AI
The rise of generative AI is transforming how brands create and distribute content—but it also raises pressing legal and ethical questions.

Berghs Festival 2025
It’s time. On May 23–24, Berghs opens its doors for the annual graduation exhibition — now transformed into a two-day communication festival.

Berghs i Almedalen: När kreativiteten försvinner – vad händer med innovationskraften, och med oss?
I jakt på optimering, effektivitet och mätbarhet riskerar vi att förlora en av våra mest värdefulla förmågor: kreativiteten.