Berghs Morning Routine: Copywriterns nya roll

Copywriterns roll har förändrats och fortsätter att göra så. När digitala kanaler blir den huvudsakliga arenan för ord och budskap krävs både större bredd och vassare spets hos den som skriver.
- Datum
- 10 april 2019
- Tid
- 08:30 – 09:30
- Plats
- Berghs School of Communication, Bobergsgatan, Stockholm, Sverige
Se på karta
En copywriter bör kunna en hel del; arbeta fram idéer och koncept, målgruppsanpassa budskap, skriva kort och långt, fyndigt och tydligt, med rätt ton och stil för kanal och tillfälle. Så har det varit länge. Men nu efterfrågas även kunskap om till exempel content marketing, inbound marketing, sökmotoroptimering, konvertering, manus och UX. Fokus ligger allt mer på mottagarens upplevelse och mätbara resultat. Som copywriter arbetar du inte alltid med en AD, utan kanske med en utvecklare, en UX-designer eller på helt egen hand.
Anna Kleinwichs Magnusson är copywriter och digital strateg, hon driver Stockholms Skrivbyrå och Knack Rekrytering som skriver texter och matchar copywriters, webbredaktörer och digitala kommunikatörer med uppdrag av olika slag. Under denna Morning Routine spanar hon kring de nya krav som ställs på copywritern och vad byråer, marknadsavdelningar och inhousebyråer bör söka hos en copywriter idag. Anna är också programansvarig för Berghs nya 12-veckors utbildning Digital Copywriting.
Kaffe och smörgås serveras från kl 8.00. Kl 8.30 börjar föreläsningen och dörrarna stängs.
Fler event

Digitalt Öppet Hus: Advanced Advertising & Advanced Design
Välkommen till Berghs Digitalt Öppet Hus för Advanced Portfolio Programmen!

Digitalt Öppet Hus: Berghs Bachelor Programmet
Välkommen till Berghs Digitalt Öppet Hus för Berghs Bachelor Programmet!

Berghs Morning Routine: kreativitet, AI och glass
Talang är viktigare än någonsin, AI har ingen smak och utan dig blir det bara skräp. Välkomna på frukostseminarium!