Nyhet!AI för B2B kommunikatörer
- —AI för research och fördjupning
- —AI för planering och produktion
- —Uppföljning och analys
Många marknadsförare och kommunikatörer inom B2B arbetar med att ta fram och sprida stora mängder innehåll, ofta under press. Med hjälp av olika AI-verktyg kan vi minska stressen och höja kvaliteten!
- Nivå
- Professional
- Format
- Dagtid
- Språk
- Svenska
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 12 500 SEK (inkl. moms)10 000 SEK (exkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 6 maj
- Start
- Torsdag 16 maj
- Slut
- Torsdag 16 maj
- Lektionstid
- 6 timmar
- Kursdatum
Torsdag den 16/5 kl 9:00-16:00.
Kursen inleds med en gemensam föreläsning i aulan kl 9.00-10.30 under AI-veckan.
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Om kursen
B2B-företag kommunicerar med flera olika intressenter. Inom marknadsföring är det befintliga och möjliga kunder, inom kommunikation kan det vara allt från medarbetare till myndigheter.
För att lyckas behövs både rätt innehåll och spridning via rätt kanaler och medier.
Den här intensivkursen fokuserar på hur vi kan ta hjälp av olika AI-verktyg i detta arbete. Dels för att planera och producera rätt innehåll för rätt mottagare på ett effektivt sätt, dels för att personalisera och optimera distributionen.
Vem är kursen för?
Du som idag arbetar på ett B2B-företag med antingen kommunikation eller marknadsföring, eller som vill göra det. Eftersom AI fortfarande är nytt för många användare krävs inte särskilda förkunskaper.
TEKNIK
Du behöver ha med dig en egen dator och ha tillgång till ChatGPT.
Det här får du
- AI för research och fördjupning kring olika ämnen
- Hur vi kan använda AI verktyg för planering och produktion
- AI för internkommunikation - anpassning och spridning av budskap
- Jobba effektivt med pressreleaser
- Hållbarhet och inkluderande kommunikation
- Uppföljning och analys
Vanliga frågor
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser. Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig
Pontus Staunstrup
Digital marknadsföringsstrateg.
Pontus leder även kurserna Digital B2B-marknadsföring och Marknadsföring på LinkedIn.
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du som idag arbetar på ett B2B-företag med antingen kommunikation eller marknadsföring, eller som vill göra det. Inga förkunskaper inom AI krävs.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
12 500 kronor
Studieavgift exkl. moms
10 000 kronor
Tillkommande kostnader
Du behöver ha med dig en egen dator och ha tillgång till ChatGPT.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!
Utbildningskoordinator
Relaterade artiklar
Theas lärdomar från intensivkursen i SEO och SEM
“Jag har nog aldrig lärt mig så mycket i hela mitt liv som under de här 3 dagarna", säger Thea Ljung Strandgren, kommunikationsstrateg på Skellefteå Kraft.
Höstens distanskurser på Berghs
Du pluggar var och när du vill.
Kursen Digital B2B-marknadsföring – för dig som behöver en helhetsbild
Vill du kunna sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla innehåll för hela köpresan? Pontus Staunstrup berättar om sin kurs.