Sista ansökningsdag är 23 oktober 2022

Berghs i Umeå – Effektiv kommunikation i sociala medier

Dagtid
Professional

Att sticka ut i sociala Medier blir allt svårare och mer komplext. I den här kursen får du konkreta tips och svar på hur du ska synas för att nå ut med ditt budskap i de olika plattformarna som erbjuds.

27 oktober 2022

Sista ansökningsdag är 23 oktober 2022
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
6
Språk:
Svenska
Pris:
14 900 kronor
Kursdatum:
27 oktober 2022, 09:00 - 16:00, kaffe från 08:30. I kursen ingår även lunch.
Egna studietimmar:
Egna studietimmar: studiematerial att ta del av innan eller efter kursen på ca 3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Sociala medier har öka enormt under de senaste åren och dessutom blir innehållet skarpare än det var tidigare. I den här kursen kommer du att få svar på följande frågor. Hur gör man för att sticka ut? Hur gör man en viral succé? Vad finns det för konkreta tips på hur jag kan förbättra min närvaro i sociala medier. Den största strålande stjärnan på sociala medie-himlen just nu är TikTok. Hur ska man som företag synas där?

Mycket är under förändring och det behövs nya idéer för hur vi ska möta vår tids stora utmaningar. Det betyder såväl nya hot och möjligheter för dig i din roll. Vi vill bidra med våra mest efterfrågade kurser på plats i Umeå. Våra yrkesverksamma lärare kombinerar ny kunskap med förståelse för vad du gör på jobbet. Stärk upp dina kunskaper, och addera Berghs i ditt cv.

Vi har valt att vara på Coworking space: House Be som ligger på Storgatan 51 som plats för våra kurser i Umeå. Under samma dag hålls två olika kurser med gemensam lunch. Vi vet att det är svårt att hitta tid för att lära nytt och träffas för samtal, men nu finns en chans att ses och fylla på med ny kunskap.

Här hittar du information om vår andra kurs i Umeå Digital kommunikation och mätning

Vem är kursen för?
Kursen riktar sig till dig som jobbar med marknadsföring och vill uppdatera dina kunskaper samt få inspiration och konkreta verktyg. Kursen kräver inga specifika förkunskaper utan alla kursdeltagare bidrar med olika perspektiv och erfarenheter.

Trendspaning ingår i kursen
Från vår stora trendspaning, According to Berghs, vet vi att en stark och ökande trend i framgångsrik kommunikation handlar om att hjälpa till. I mängden av nya digitala kanaler gäller det att förstå och anpassa sig efter var olika målgrupper befinner sig för att nå fram. På vår digitala plattform Canvas ingår en video och en ljudinspelning med vår senaste trendspaning. Du har även möjlighet att ladda ned några bilder som stöd för att kunna dela spaningar på din arbetsplats eller i något forum.

Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvarig: Karin Eriksson

Karin Eriksson är Senior Digital/Media Strateg som jobbat med digital kommunikation och Sociala Medier i över 10 år. Karin är föreläsare på Berghs sedan 2012 och du kan läsa mer om Karin här:  https://www.berghs.se/kursansvarig/karin-eriksson/

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Inga specifika kunskaper inom ämnet krävs

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
14 900 kronor

Studieavgift exkl. moms
11 920 kronor

27 oktober 2022

Sista ansökningsdag är 23 oktober 2022
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
6
Språk:
Svenska
Pris:
14 900 kronor
Kursdatum:
27 oktober 2022, 09:00 - 16:00, kaffe från 08:30. I kursen ingår även lunch.
Egna studietimmar:
Egna studietimmar: studiematerial att ta del av innan eller efter kursen på ca 3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Det här får du:

  • TikTok – Hur fungerar den här kanalen? Vad du bör fokusera på utifrån ett företagsperspektiv
  • Social video – Hur gör du för att fånga intresset? Den dramaturgiska kurvan. Hur skapar man en Instagram Reel som fångar intresset?
  • Strategi – hur man gör en viral succé? Hur du når och aktiverar olika målgrupper
  • Praktiska tips – Du får konkreta tips på hur du kan nyttja sociala mediers kraft samt testa på att bli en social media manager
  • Kommunikationstrender från Berghs trendspaning