Nyhet!Bygg ditt varumärke med storytelling
- —Använd historier i presentationer och pitcher
- —Skapa ett tydligt och personligt narrativ
- —Stories i sociala medier - hur gör du på LinkedIn?

Lär dig hur Storytelling kan stärka ditt varumärke. Oavsett om du är egenanställd, kreatör, anställd eller sugen på att röra dig vidare i din karriär. I kursen kommer du lära dig praktiska verktyg hur du kan nyttja tekniker inom berättande. Du djupdyker i dina värderingar och drivkrafter för att skapa ett tydligt personligt narrativ samt ett antal personliga historier.
- Format
- Dagtid
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 18 000 SEK (exkl. moms)22 500 SEK (inkl. moms)
- Ansök senast
- Onsdag 14 maj
- Start
- Måndag 16 juni
- Slut
- Tisdag 17 juni
Se mer info om tider och datum
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Under två dagar lär du dig en tydlig metod hur du kan bygga upp en autentisk historia som förmedlar känslor och ger lyssnaren en djupare bild av vem du är. Du kommer att koppla den till det större narrativ som vi alla lever i och hur du kan förtydliga din egen resa till vem du är idag.
I My Story Canvas lär du dig tekniken i att skapa kortare historier som speglar dig.
Genom metoden Generativa Intervjuer lär du dig hitta både dina egna och andras historier och kunna följa dem från utkast till en berättelse. Du lär dig aktivt lyssnande och att se mönster hos dig själv och andra - vilket gör att dina berättelser blir mer relevanta.
Vi tränar på att göra intervjuer/presentationer med personer vi inte känner och den vanligaste intervjufrågan är nog; berätta om en utmaning du varit med om? I det läget kommer Storytelling in - och när du svarar med en historia som griper tag i lyssnaren har du skapat engagemang som stannar kvar..
När du kan presentera dig själv med berättelser kommer kunder/medarbetare/chefer att minnas dig bättre, de kan relatera och identifiera sig med dig och få en tydlig bild av vad du kan erbjuda. Det gäller i de flesta professionella sammanhang.
Det här får du i kursen:
- Lär dig My Story Canvas, en beprövad metod att generera en egen historia
- Generativa intervjuer - där du hittar dina styrkor och värderingar
- Använda historier i presentationer och pitcher
- Stories i sociala medier - hur gör du på LinkedIn?
- Träna på att presentera inför publik
Kursen riktar sig till alla som i sin profession behöver presentera sig själv, oavsett om du är anställd, egen företagare eller om du letar nya möjligheter.
Du kanske vill skapa en tydligare profil på sociala medier eller stärka ditt varumärke som konsult eller thougth leader?
- Ämne
- Kommunikation
- Nivå
- Professional
- Format
- Dagtid
- Språk
- Svenska
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 18 000 SEK (exkl. moms)22 500 SEK (inkl. moms)
- Ansök senast
- Onsdag 14 maj
- Start
- Måndag 16 juni
- Slut
- Tisdag 17 juni
- Lektionstid
- 14 timmar
- Egna studietimmar
- Ca 2-3 timmar
- Kursdatum
Måndag 16/6 och tisdag 17/6 kl 09:00-16:00.
Skicka också med
På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift exkl. moms
18 000 kronor
Studieavgift inkl. moms
22 500 kronor
Vanliga frågor
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser. Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.
Kursansvarig

Patrik Hambraeus
Learning Developer, Berghs.
Patrik leder även kurserna AI för förändringsledare och Storytelling.
Relaterade artiklar
3 tips för starkare kriskommunikation
Dags att bli proaktiv! När en kris bryter ut är det ont om tid och lätt att ta fel beslut. Helena Söderblom delar med sig av några tips.
Hållbarhetskommunikation som funkar – från fakta till handling
Problemet är i regel inte hållbarhetsarbetet i sig – utan hur vi kommunicerar det. Helena Björklund och Olof Gränström hjälper oss att förstå mer.
Så får du kollegorna att få upp ögonen för internkommunikation
Internkommunikation gör skillnad – men hur får vi fler att förstå det? Här är Jenny Forss tips.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!
