Digital PR

Berghs Professional

  • Distans_Piktogram Distans

Du som arbetar med PR och marknadsföring och vill bli ännu mer slipad på de digitala delarna kommer att få många verktyg och tips med dig från den här kursen, med särskilt fokus på influencer marketing och sociala medier.

Sammanfattning Få platser kvar

Ansök nu Sista ansökningsdag är 22 sep 2017

Datum: 11 okt 2017 – 6 dec 2017

Sista ansökningsdag: 22 sep 2017

Hur: Distans

Längd: 8 veckor

Egen studietid: ca 10/vecka

Kursdatum: Start online 11/10 kl 13.00-16.00. Avslut online 6/12 kl 13.00-16.00

Om kursen

Hur paketerar vi vårt budskap för sociala medier? Hur pitchar vi och når ut med vår nya kampanj? Hur använder vi Instagram effektivt i kanalmixen? Frågor som dessa kommer vi behandla i kursen som ger dig de kunskaper du behöver för att arbeta med modern PR i det föränderliga medielandskapet.

Digitaliseringen öppnar upp för nya möjligheter att arbeta smartare och mer effektivare med våra PR-strategier, både i egna samt förtjänade kanaler. I denna kurs får du verktyg och insikter i hur du skapar strategier för relationsbyggande, från bloggare till journalister till YouTube stjärnor, men främst lär du dig att se möjligheterna med att proaktivt använda digital PR som ett affärsstödjande verktyg. Vi går igenom hur digitala medier har blivit en naturlig del av PR-arbetet samt hur du kan utnyttja möjligheterna i ett medielandskap som ständigt förändras. Kursen ger dig också kunskap i PR-hantverket för hur man skriver, pitchar och når ut, vad du ska tänka på vid en lansering, vilka verktyg som finns tillgodo och hur du ska jobba för att nå maximal effekt.

Teori och praktik varvas med case kring nytänkande kampanjer, webbföreläsningar och egna uppgifter. De flesta av kursens uppgifter utgår från arbetsrelaterade case. Använd gärna ditt eget företag/organisation eller förbered ett att utgå från om du är konsult eller mellan jobb.

Vem är kursen för?

Det här är en kurs för dig som arbetar med PR och marknadsföring på företag, byrå eller annan verksamhet och som önskar mer insikter i det digitala medielandskapet samt vilka möjligheter som finns att hämta.

11 okt 2017 – 6 dec 2017 Få platser kvar

Sista ansökningsdag är 22 sep 2017

Hur: Distans
Längd: 8 veckor
Egna studietimmar: ca 10/vecka
Kursdatum: Start online 11/10 kl 13.00-16.00. Avslut online 6/12 kl 13.00-16.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 22 sep 2017

Det här får du

  • Navigering genom medielandskapet och sociala medier
  • Verktyg för att skapa samt aktivera strategier
  • Förståelse för POEM – paid, owned, earned marketing
  • Inspiration och aktuella trender

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

Kursansvarig

louise-ljungberg-berghsLouise Ljungberg, frilansande konsult under det egna företaget Loui Loui som just nu är Acting Marketing Manager på HOPE. Hon har bland annat tagit fram guldäggsbelönade kampanjen ‘Avicii x You’ för Universal Music; Electrolux matlagningsblogg ‘Now You’re Cooking’, samt PR-strategier för globala företag inom B2C samt B2B. Louise driver även eget regi under Loui-Loui där hon erbjuder sina tjänster inom fotografi, PR samt driver det populära Instagram-kontot @Louiselj (med över 175 000 följare). Hon är även en av medlemmarna i pro-bono organisationen ‘Creative Mornings’.

"En fantastiskt givande kurs som inspirerar till att sätta tänderna i allt vad digital PR innebär!"

Emelie Bröms, marketing & communications

Emelie Bröms, marketing & communications

Det bästa av allt är alla konkreta verktyg och exempel som gör det enkelt att också omsätta det jag lärt mig i min vardag på jobbet. Jag upplever att kursen ligger väldigt nära verkligheten, både via väldigt kompetenta/relevanta gästföreläsare och genom uppgifter som är otroligt hands on. Positivt att jag kunnat använda mitt eget företag som utgångspunkt för uppgifterna - nu när kursen är slut står jag ju här med en massa spännande material redo att använda i skarpt läge. Jag kommer gärna tillbaka till Berghs i framtiden!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

25 000 kronor

Studieavgift exkl. moms

20 000 kronor

Datum

22 sep

Sista datum för ansökan

11 okt

Kursstart