PR

I ett föränderligt medielanskap arbetar allt fler företag och organisationer med en allt större medvetenhet kring vikten PR / Public Relations. På Berghs hjälper vi dig som vill få större kompetens inom medierelationer och PR på allt ifrån en grundläggande nivå till anpassat för dig i ledarposition. Oavsett om du arbetar på en informationsavdelning, kommunikationsavdelning, marknadsavdelning på pr-byrå eller med pr-event ger vi dig verktygen för att lyckas med ditt pr-arbete. Lär dig att ta fram en pr-plan, ett paketera ditt budskap för sociala medier eller att arbeta med digital pr. Utveckla dina insikter kring kanalmix, strategi, syfte och mål med planerade pr-aktiviteter. På Berghs får du en fördjupad insikt om kommunikationens primära funktion – att skapa förtroende och bygga relationer - oavsett om det rör journalister, kunder, politiska beslutsfattare eller potentiella medarbetare.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Start

Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

5 februari

PR Start

  • 5 februari
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Sociala medier och digitala kampanjer
  • Rollen som kommunikatör
  • Konceptutveckling och kreativitet
  • Sociala medier
  • Rollen som kommunikatör
  • Konceptutveckling

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

18 februari

Kommunikation och PR

  • 18 februari
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Kommunikation och PR i dagens medielandskap
  • Influencers och andra sociala makthavare
  • CSR och hållbarhet ur ett kommunikationsperspektiv
  • Kommunikation och PR
  • Influencers och andra sociala makthavare
  • CSR
22 februari

PR Management

  • 22 februari
  • Distans_Piktogram Distans
  • Insikter om grundläggande påverkansprocesser
  • Kunskaper om kommunikationsplanering
  • Fördjupning inom samhällskontakter, digital PR, Employer Branding
  • Grundläggande påverkansprocesser
  • Kommunikationsplanering
  • Digital PR
12 mars

Praktisk kommunikations­strategi

  • 12 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Praktisk kommunikationsplanering
  • Massmedierelationer, samhällskontakter och opinionsbildning: marknadskommunikation, integrerad kommunikation och kommunikationsanalys
  • Omvärlds- och nulägesanalys, kvalitativa och kvanitativa mätningar
  • Kommunikationsplanering
  • Medierelationer
  • Omvärldsanalys
20 mars

Digital PR

  • 20 mars
  • Distans_Piktogram Distans
  • Navigering genom medielandskapet och sociala medier
  • Förståelse för POEM – paid, owned, earned marketing
  • Inspiration och aktuella trender
  • Medielandskapet och sociala medier
  • POEM – paid, owned, earned marketing
  • Aktuella trender