Begränsat antal platser!

Event och mötes­kommunikation

Dagtid
Professional
  • Digitala och fysiska evenemang
  • Målsättning, mätning och uppföljning
  • Skapa upplevelser i tid och rum

Möten och evenemang, digitala och fysiska, är inte bara en chans att synas för stunden utan bjuder in till direkt försäljning och möjlighet att bygga varumärket på sikt. Den här kursen ger dig kunskap som behövs för att använda mötes­kommunikation som en framgångsrik del i företagets interna och externa kommunikation.

12 feb - 25 mar 2024

Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
24
Språk:
Svenska
Pris:
31 875 kronor
Kursdatum:

Måndagar 12/2, 19/2, 4/3, 11/3, 18/3 och 25/3 13.00-17.00

Egna studietimmar:
ca 6 timmar per vecka
Anmäl dig nu

* Din anmälan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Event och mötes­kommunikation blir allt viktigare i vårt digitala samhälle. Det är en kommunikationsform som både kan stärka varumärket på lång sikt samt öka försäljningen här och nu.

Internt i organisationer spelar stora och små möten en avgörande roll vid förändrings- och förankringsarbete. Karaktäristiskt för många event är att kommunikationen sker ”live” vilket ställer särskilt stora krav på professionalitet, kunskap och förberedelser.

Interna evenemang är också en betydande del i företags- och organisationers viktiga arbete med Employer Branding.

Under kursens gång får du träffa en rad specialister inom olika områden, allt ifrån seniora projektledare, experter inom mätning, bildproducenter och tekniker.

Du får kunskap inom dramaturgi, interaktivitet och retoriska modeller anpassade för events. Vi går igenom körschema, arbetsprocesser, arbetsroller och riskminimering.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som arbetar med eller ska börja arbeta med event och mötes­kommunikation och vill fördjupa dig inom området. Du behöver ha erfarenhet av kommunikations- och marknadsföringsarbete sedan tidigare.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
31 875 kronor

Studieavgift exkl. moms
25 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Kursansvarig

tommy-brotte-berghsTommy Brotte har arbetat i över 20 år med mötes­kommunikation på bl a Pluto kommunikationsbyrå och Imagine.

Det här får du

  • Framgångsfaktorer för digitala och fysiska evenemang
  • Kommunikation och påverkan i event- och mötessammanhang
  • Arbetet med en brief och projektplan
  • Metoder för målsättning, mätning och uppföljning
  • Att skapa en upplevelse i tid och rum
  • Teknik som förstärker upplevelser
  • Operativ projektledning av event: körschema, arbetsprocess, arbetsroller och krishantering
  • Ekonomi och finansiering

Vanliga frågor

Denna kurs ges endast en gång per år.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Kontakta oss om du har några frågor!

Lisa Koikeroinen

Utbildningskoordinator
info@berghs.se

Tidigare kursdeltagare

"Jag har fått många bra tips och en hel del fakta som gör att jag känner mig säkrare på det jag gör/ska göra, vilket var mitt mål."
Cecilia.Brunosson
Cecilia Brunosson, producent, Katrineholmsrevyn