Sista ansökningsdag är 6 september

Event och mötes­kommunikation

Dagtid
Professional
  • Målsättning, mätning och uppföljning
  • Digitala konferenser och evenemang
  • Budgetering och finansiering

Möten och evenemang, stora som små, är inte bara en chans att synas för stunden utan bjuder in till direkt försäljning och möjlighet att bygga varumärket på sikt. Den här kursen ger dig den grundläggande kunskap som behövs för att använda mötes­kommunikation som en framgångsrik del i företagets marknadsplan oavsett om dina evenemang är fysiska eller digitala.

4 okt - 8 nov

Sista ansökningsdag är 6 september
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
24
Språk:
Svenska
Pris:
28 750 kronor
Kursdatum:
Måndagar 4/10, 11/10, 18/10, 25/10, 1/11 och 8/11 kl 13.00-17.00
Egna studietimmar:
ca 6 timmar per vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Event och mötes­kommunikation blir allt viktigare i vårt digitala samhälle. Det är en kommunikationsform som både kan stärka varumärket på lång sikt samt öka försäljningen här och nu.

Internt i organisationer spelar stora och små möten en avgörande roll vid förändrings- och förankringsarbete. Karaktäristiskt för många event är att kommunikationen sker ”live” vilket ställer särskilt stora krav på professionalitet, kunskap och förberedelser.

Observera att kursen hålls på en övergripande nivå och rymmer inte i någon större utsträckning hur du utför arbetet på detaljnivå. Hit räknas sådant som hur du utformar inbjudningar, bokar lokaler, sätter upp en sändning på YouTube, väljer leverantörer etc.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som helt eller delvis arbetar med eller kommer att arbeta med event och mötes­kommunikation. För dig som vill ha en professionell utbildning inom området. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med marknadsförings- och kommunikationsfrågor.

Kursansvarig

tommy-brotte-berghsTommy Brotte, Interaktiva möten. Tommy har arbetat i över 20 år med mötes­kommunikation på bl a Bond Consulting och Imagine.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
28 750 kronor

Studieavgift exkl. moms
23 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

4 okt - 8 nov

Sista ansökningsdag är 6 september
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
24
Språk:
Svenska
Pris:
28 750 kronor
Kursdatum:
Måndagar 4/10, 11/10, 18/10, 25/10, 1/11 och 8/11 kl 13.00-17.00
Egna studietimmar:
ca 6 timmar per vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Övrig information

Kursen hålls på Bobergsgatan, läs mer på första sidan på berghs.se hur vi skapar en säker miljö. OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

Det här får du

  • Vilka olika typer av evenemang finns det och hur ser branschen ut?
  • Framgångsfaktorer för digitala evenemang
  • Kommunikation och påverkan i event- och mötessammanhang
  • Arbetet med en brief och projektplan
  • Metoder för målsättning, mätning och uppföljning
  • Att skapa en upplevelse i tid och rum
  • Teknik som förstärker upplevelser
  • Operativ projektledning av event: körschema, arbetsprocess, arbetsroller och krishantering
  • Ekonomi och finansiering

Vanliga frågor

Denna kurs ges endast en gång per år.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.