Google Analytics och webbpsykologi

Berghs Professional

  • Distans_Piktogram Distans

Genom Google Analytics kommer du förstå hur besökarna rör sig på din site. Med en förståelse för webbpsykologi kommer du förstå varför de gör som de gör. I denna grundläggande intensivkurs berör vi båda delar, för att din site ska prestera så bra som möjligt.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 15 apr 2019

Datum: 2 maj 2019 – 23 maj 2019

Sista ansökningsdag: 15 apr 2019

Hur: Distans

Egna studietimmar: 10-15 timmar per vecka

Kursdatum: Start online 2/5 kl 18.00-20.00 Avslut online 23/5 kl 18.00-20.00

Plats: Den här kursen hålls på distans

Om kursen

Google Analytics är tveklöst det största och mest utbredda analysverktyget på marknaden. Stora som små företag använder detta gratisverktyg för att optimera sin site för att få ut absolut max av sin marknads­kommunikation.

På denna intensivkurs kommer vi på ett grundligt och pedagogiskt sätt gå igenom grunderna i Google Analytics. Du kommer skaffa dig en bättre helhetsbild av er site, mäta var era besökare landar, men också var de lämnar er. Det kommer inte enbart skapa förståelse för hur siten, utan även hur er digitala marknadsföring presterar. Parallellt med detta kommer du få en ökad förståelse för webbpsykologi. Du kommer att kunna ersätta magkänsla med fakta och på så sätt göra det enklare att prioritera på din site.

Under kursens gång kommer du att arbeta med din egen site, vilket gör att det blir enkelt att tillämpa i ditt vardagliga arbete. Förhoppningen är att du, precis som tidigare deltagare, sakta men säkert upptäcker flera saker som du/ni behöver förbättra. I slutet av kursen sammanfattar vi vad du har lärt dig i verktyget och blickar sedan framåt där vi öppnar dörren till löpande optimering och A/B-tester.

Vem är kursen för?

Kursen passar dig som arbetar på ett mindre eller större företag och dess digitala närvaro. Det viktiga är att du har ett intresse för analys och mätning samt bättre vill kunna följa upp vad som händer på ditt företags site. Du behöver inte ha några förkunskaper i Google Analytics sedan tidigare.

Kursansvarig

Adam.AnderssonAdam Andersson, Conversion Analytics Specialist på Conversionista! Han har starka band till Berghs då han tidigare arbetade där som Digital strateg.

2 maj 2019 – 23 maj 2019

Sista ansökningsdag är 15 apr 2019

Hur: Distans
Egna studietimmar: 10-15 timmar per vecka
Kursdatum: Start online 2/5 kl 18.00-20.00 Avslut online 23/5 kl 18.00-20.00
Plats:

Den här kursen hålls på distans

Ansök nu Sista ansökningsdag är 15 apr 2019

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja

Övrig information

I veckan för kursstart får du att få inlogg till onlineplattformen med kursplan, schema och information om kurslitteratur. För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

Det här får du

  • Genomgång i grunderna för Google Analytics
  • Lära dig ta fram KPIer, sätta upp mål
  • Schemalagda rapporter
  • Mätning av digitala kampanjer
  • Sätta upp interna dashboards
  • Segmentering av målgrupper
  • Webbpsykologi

Att läsa på distans

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

I veckan för kursstart får du att få inlogg till onlineplattformen med kursplan, schema och information om kurslitteratur. För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

  • Genomgång i grunderna för Google Analytics
  • Lära dig ta fram KPIer, sätta upp mål
  • Schemalagda rapporter
  • Mätning av digitala kampanjer
  • Sätta upp interna dashboards
  • Segmentering av målgrupper
  • Webbpsykologi

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper, datorkunskaper och tillgång till internet.
Ett Google Analyticskonto behöver vara uppsatt mot hemsida.

Skicka också med

Ditt CV eller länk till din LinkedIn profil.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
20 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
16 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper, datorkunskaper och tillgång till internet.
Ett Google Analyticskonto behöver vara uppsatt mot hemsida.

Skicka också med

Ditt CV eller länk till din LinkedIn profil.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

20 000 kronor

Studieavgift exkl. moms

16 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!