Google Analytics

Berghs Professional

  • Distans_Piktogram Distans
 

Genom Google Analytics kommer du förstå hur besökarna rör sig på din site. Med en förståelse för webbpsykologi kommer du förstå varför de gör som de gör. I denna grundläggande intensivkurs berör vi båda delar, för att din site ska prestera så bra som möjligt.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 17 okt 2017

Datum: 31 okt 2017 – 21 nov 2017

Sista ansökningsdag: 17 oct 2017

Hur: Distans

Egen studietid: 10-15 per vecka

Kursdatum: Start online 31/10 kl 18.00-20.00 Avslut online 21/11 kl 18.00-20.00

Om kursen

Google Analytics är tveklöst det största och mest utbredda analysverktyget på marknaden. Stora som små företag använder detta gratisverktyg för att optimera sin site för att få ut absolut max av sin marknadskommunikation.

På denna intensivkurs kommer vi på ett grundligt och pedagogiskt sätt gå igenom grunderna i Google Analytics. Du kommer skaffa dig en bättre helhetsbild av er site, mäta var era besökare landar, men också var de lämnar er. Det kommer inte enbart skapa förståelse för hur siten, utan även hur er digitala marknadsföring presterar. Parallellt med detta kommer du få en ökad förståelse för webbpsykologi. Den här kursen syftar till att ersätta magkänsla med fakta och på så sätt göra det enklare för dig att prioritera på din site.

Under kursens gång kommer du att arbeta med din egen site, vilket gör att det blir enkelt att tillämpa i ditt vardagliga arbete. Förhoppningen är att du, precis som tidigare deltagare, sakta men säkert upptäcker flera saker som du/ni behöver förbättra. I slutet av kursen sammanfattar vi vad du har lärt dig i verktyget och blickar sedan framåt där vi öppnar dörren till löpande optimering och A/B-tester.

Vem är kursen för?

Kursen passar dig som arbetar på ett mindre eller större företag och dess digitala närvaro. Det viktiga är att du har ett intresse för analys och mätning samt bättre vill kunna följa upp vad som händer på ditt företags site. Du behöver inte ha några förkunskaper i Google Analytics sedan tidigare.

31 okt 2017 – 21 nov 2017

Sista ansökningsdag är 17 okt 2017

Hur: Distans
Egna studietimmar: 10-15 per vecka
Kursdatum: Start online 31/10 kl 18.00-20.00 Avslut online 21/11 kl 18.00-20.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 17 okt 2017

Det här får du

  • Genomgång i grunderna för Google Analytics
  • Lära dig ta fram KPIer, sätta upp mål
  • Schemalagda rapporter
  • Mätning av digitala kampanjer
  • Sätta upp interna dashboards
  • Segmentering av målgrupper
  • Webbpsykologi

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

Kursansvarig

Adam AnderssonAdam.andersson, Conversion Analytics Specialist på Conversionista! Han har starka band till Berghs då han tidigare arbetade där som Digital strateg.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande kunskaper, datorkunskaper och tillgång till internet.
Ett Google Analyticskonto behöver vara uppsatt mot hemsida.

Skicka också med

Ditt CV eller länk till din LinkedIn profil.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

18 750 kronor

Studieavgift exkl. moms

15 000 kronor

Datum

17 okt

Sista datum för ansökan

31 okt

Kursstart