Growth Marketing

Berghs Professional

  • Distans_Piktogram Distans

I mötet mellan data och kreativitet hittar du Growth Marketing. Vill du utveckla din analytiska förmåga och använda mätbara metoder som får varumärken att växa? Då är det här kursen för dig!

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Om kursen

Med god förståelse för digitala plattformar, digital taktik och metodik är en Growth Marketer den person som driver insiktsarbetet för hur ni på er marknadsavdelning, eller för er kund, ska komma närmre en målgrupp genom att arbeta mer datadrivet. Till skillnad från traditionell digital marknadsföring handlar Growth Marketing om att skapa synergier mellan digitala kanaler och arbeta för att ge kunden en enhetlig upplevelse genom hela kundresan. Vår kurs i Growth Marketing syftar därför till att ge dig både förståelse för kommunikativa koncept, anpassade efter digitala kanaler, samt att nyttja plattformarnas data för att kommunicera rätt budskap till rätt person.

I kursen kommer du att arbeta med en rad utmanande uppgifter som dels syftar till att utveckla din praktiska kunskap inom digitala plattformar och dels till att öka din förmåga att ha ett ”growth mindset” och utveckla din analytiska förmåga. Vi kommer även att ägna en hel del tid åt att diskutera och analysera digitala beteenden och trender för att inspireras och kunna identifiera möjligheter.

Vi kommer att gå igenom strategiska angreppssätt för ett ”growth mindset”, taktisk metodik för att arbeta datadrivet samt praktisk hantering av plattformar och kanaler som sociala medier, e-postmarknadsföring, sökmotorer, influencers, displayannonsering och affiliatemarknadsföring. Du kommer under kursens gång dessutom få arbeta med detta, antingen på det företag du jobbar eller för de projekt du jobbar med, för att få förståelse hur ni kan maximera den datadrivna effekten i praktiken.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som redan arbetar med marknadsföring, till viss del eller helt och hållet, i digitala kanaler. Antingen jobbar du på en marknadsavdelning eller på en byrå med Facebook och Googles produkter och vill utveckla ditt användande av digitala kanaler i syfte att arbeta med insiktsdrivet med dem. Vi förväntar oss att du redan är bekant med Facebook Business Manager, Google Analytics och Google Ads. Det är också positivt om du kan ha tillgång till dem under kursen.

Kursansvarig

SaraÖhmanSara Öhman, konsult inom digital marknadsföring med fokus på att driva och konvertera trafik.

 

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Övrig information

För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

Det här får du

  • Strategiskt, taktiskt och metodiskt arbetssätt för att arbeta med Growth Marketing
  • Arbeta med att samla data för att kunna kartlägga kundresor
  • Insikt om hur du nyttjar data för att bli mer kreativ
  • Ökad förståelse för plattformar och systemstöd
  • Praktisk övning i att arbeta med kanaler samt i verktyg, alltid med personlig feedback.

Att läsa på distans

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med kamera och ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

  • Strategiskt, taktiskt och metodiskt arbetssätt för att arbeta med Growth Marketing
  • Arbeta med att samla data för att kunna kartlägga kundresor
  • Insikt om hur du nyttjar data för att bli mer kreativ
  • Ökad förståelse för plattformar och systemstöd
  • Praktisk övning i att arbeta med kanaler samt i verktyg, alltid med personlig feedback.

En distanskurs är perfekt för dig som vill kunna studera när och var du vill. Du läser din kurs via vår webbaserade utbildningsplattform och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna enligt schemalagd inlämning. Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 h/vecka. Du behöver tillgång till en dator med kamera och ljudupptagning.

Du får personlig feedback (ej Berghs intro) och har direktkontakt med din lärare och dina kurskamrater via plattformen. Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback. Kursstart och -avslut är på bestämda tidpunkter (se ovan vad som gäller för denna kurs). Kursstart och -avslut är viktiga kurstillfällen med ämnesintroduktion respektive redovisning av slutarbeten. Videomöten/-föreläsningar filmas och finns tillgängliga under terminen. Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta i start eller avslut.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Kursen vänder sig till dig som redan arbetar med marknadsföring, till viss del eller helt och hållet, i digitala kanaler. Vi förväntar oss att du redan är bekant med Facebook Business Manager, Google Analytics och Google Ads. Det är också positivt om du kan ha tillgång till dem under kursen. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
30 000 kronor

Studieavgift exkl. moms
24 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Kursen vänder sig till dig som redan arbetar med marknadsföring, till viss del eller helt och hållet, i digitala kanaler. Vi förväntar oss att du redan är bekant med Facebook Business Manager, Google Analytics och Google Ads. Det är också positivt om du kan ha tillgång till dem under kursen. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning, max en A4-sida, av dig själv, i vilken du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

30 000 kronor

Studieavgift exkl. moms

24 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!