Kurser

Digital spridnings- och kanalstrategi

  • Spridningsstrategi
  • Vilka kanaler passar bäst till vad
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.

För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.

Nivå
Professional
Format
Dagtid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
32 500 SEK (inkl. moms)
26 000 SEK (exkl. moms)
Ansök innan
Måndag 17 juni
Start
Onsdag 18 september
Slut
Fredag 20 september
Lektionstid
18 timmar
Egenstudier
2-3
Kursdatum

Onsdag 18/9, torsdag 19/9 och fredag 20/9 kl 9.00-16.00

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Det nya digitala landskapet öppnar upp för ett helt nya arbetssätt för alla aktörer som arbetar inom kommunikation. Särskilt intåget av sociala medier påverkar hur kommunikationen sprids och samspelar på de olika plattformarna för att ge önskad effekt. Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll, både organiskt och köpt.

Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar och mätning från ett helhetsperspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta. Du får med dig en uppsättning nycklar och verktyg till att optimera och integrera din spridnings- och kanalstrategi. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt eller tjänst, nå ut med ett budskap eller att bygga varumärke.

Vem är kursen för?

För dig som arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler.

Tidigare kursdeltagare

Anna.Wallström
Anna Wallström
Marknadschef

Jag fick massor med bra, ny input och kunskap! Amalia är väldigt duktig och en bra kursledare – stor eloge till henne!

Det här får du

  • Spridningsstrategi - vad behövs och hur tar man fram en sådan?
  • Möjligheter och utmaningar med det digitala landskapet
  • Se över mål och syfte utifrån organisk och köpt media
  • Målgrupper - vilka finns och hur når man dem?
  • Vilka kanaler som passar bäst till vad och hur man utnyttjar dem på bästa sätt
  • Social spridning - strategi för organisk och köpt räckvidd och hantering
  • Holistiskt tänk för innehållsproduktion
  • Användarbeteenden i digitala kanaler och hur du anpassar din kommunikation
  • Köpstrategi för hela kundresan
  • Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera
  • Trender och framtidsspaning

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs och våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kursansvarig

David Larsson

Chief Strategy Officer på Trickle

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
32 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
26 000 kronor

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Utbildningskoordinator

Lisa Koikeroinen