Digital spridnings- och kanalstrategi

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv

För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 26 maj 2019

Datum: 26 jun 2019 – 28 jun 2019

Sista ansökningsdag: 26 maj 2019

Hur: Dagtid Intensiv

Egna studietimmar: 2-3

Kursdatum: Onsdag 26/6, torsdag 27/6 och fredag 28/6 kl 09:00-16:00

Plats: Sveavägen 34, Stockholm

Om kursen

Det nya digitala landskapet öppnar upp för ett helt nya arbetssätt för alla aktörer som arbetar inom kommunikation. Särskilt intåget av sociala medier påverkar hur kommunikationen sprids och samspelar på de olika plattformarna för att ge önskad effekt. Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll, både organiskt och köpt.

Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar, CTA och mätning från ett helhets perspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta. Du får med dig en uppsättning nycklar och verktyg till att optimera och integrera din spridnings- och kanalstrategi. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt eller att bygga varumärke.

Vem är kursen för?

För dig som arbetar med eller är ansvarig för kommunikation (PR och/eller marknadsföring) på ett företag där spridning på digitala medier blir ett allt större inslag.

Kursansvarig

Amalia.ThoorsAmalia Thoors, CMO och partner på Ingager.

26 jun 2019 – 28 jun 2019

Sista ansökningsdag är 26 maj 2019

Hur: Dagtid Intensiv
Egna studietimmar: 2-3
Kursdatum: Onsdag 26/6, torsdag 27/6 och fredag 28/6 kl 09:00-16:00
Plats:

Sveavägen 34, Stockholm

Ansök nu Sista ansökningsdag är 26 maj 2019

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja

Övrig information

Ta chansen att mingla med dina kurskamrater, deltagare från de andra intensivkurserna och våra kursansvariga. Den första kursdagen anordnar vi en After Work kl 16.00-18.00 i Berghs café på plan 1.

Det här får du

  • Långsiktig spridningsstrategi – vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Att tänka holistisk – vad innebär det och hur gör man?
  • Se över mål och syfte med kommunikationen utifrån organisk och köpt digital spridning
  • Målgrupper, vilka är de och vad engagerar dem?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Skillnader och kopplingar mellan ägda, köpta och förtjänade medier.
  • Influensers, upplevelser, webbinars, social video, poddar och VR – att välja innehållsformat.
  • Bildkvalitet, copy, ## och CTA – hur påverkas spridningen på sociala medier?
  • Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera.
  • Trender och framtidsspaning.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Ta chansen att mingla med dina kurskamrater, deltagare från de andra intensivkurserna och våra kursansvariga. Den första kursdagen anordnar vi en After Work kl 16.00-18.00 i Berghs café på plan 1.

  • Långsiktig spridningsstrategi – vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Att tänka holistisk – vad innebär det och hur gör man?
  • Se över mål och syfte med kommunikationen utifrån organisk och köpt digital spridning
  • Målgrupper, vilka är de och vad engagerar dem?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Skillnader och kopplingar mellan ägda, köpta och förtjänade medier.
  • Influensers, upplevelser, webbinars, social video, poddar och VR – att välja innehållsformat.
  • Bildkvalitet, copy, ## och CTA – hur påverkas spridningen på sociala medier?
  • Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera.
  • Trender och framtidsspaning.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Behöver jag några förkunskaper?

Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
27 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
22 000 kronor

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

27 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

22 000 kronor