Digital spridnings- och kanalstrategi

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 18 timmar

För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: från webb, nyhetsbrev, sociala medier till VR och poddar.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 10 feb 2019

Datum: 19 mar 2019 – 21 mar 2019

Sista ansökningsdag: 10 feb 2019

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 18

Egna studietimmar: 2-3

Kursdatum: Tisdag 19/3, onsdag 20/3 och torsdag 21/3 kl 09:00-16:00

Plats: Sveavägen 34, Stockholm

Om kursen

Det nya digitala landskapet öppnar upp för ett helt nya arbetssätt för alla aktörer som arbetar inom kommunikation. Särskilt intåget av sociala medier påverkar hur kommunikationen sprids och samspelar på de olika plattformarna för att ge önskad effekt. Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll i ägda, köpta och förtjänade digitala kanaler.

Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar, CTA och mätning från ett helhets perspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta. Du får med dig en hel uppsättning nycklar och verktyg till att optimera och integrera din spridnings- och kanalstrategi. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt, bygga varumärke eller skapa buzz.

Vem är kursen för?

För dig som arbetar med eller är ansvarig för kommunikation (PR och/eller marknadsföring) på ett företag där spridning på digitala medier blir ett allt större inslag.

Kursansvarig

Cecilia.WirseenCecilia Wirseen, senior digital strateg. Har de senaste åren främst jobbat med myndigheter och ideella organisationer. Innan dess var hon konsult i många år inom digital PR, rörligt och sociala medier, med kunder som H&M och IKEA.

19 mar 2019 – 21 mar 2019

Sista ansökningsdag är 10 feb 2019

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 18
Egna studietimmar: 2-3
Kursdatum: Tisdag 19/3, onsdag 20/3 och torsdag 21/3 kl 09:00-16:00
Plats:

Sveavägen 34, Stockholm

Ansök nu Sista ansökningsdag är 10 feb 2019

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja

Det här får du

  • Långsiktig spridningsstrategi – vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Att tänka holistisk – vad innebär det och hur gör man?
  • Se över mål och syfte med kommunikationen utifrån begreppen PR, reklam och content marketing.
  • Målgrupper, vilka är de och vad engagerar dem?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Skillnader och kopplingar mellan ägda, köpta och förtjänade medier.
  • Influensers, upplevelser, webbinars, social video, poddar och VR – att välja innehållsformat.
  • Bildkvalitet, copy, ## och CTA – hur påverkas spridningen på sociala medier?
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.
  • Trender och framtidsspaning.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

  • Långsiktig spridningsstrategi – vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Att tänka holistisk – vad innebär det och hur gör man?
  • Se över mål och syfte med kommunikationen utifrån begreppen PR, reklam och content marketing.
  • Målgrupper, vilka är de och vad engagerar dem?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Skillnader och kopplingar mellan ägda, köpta och förtjänade medier.
  • Influensers, upplevelser, webbinars, social video, poddar och VR – att välja innehållsformat.
  • Bildkvalitet, copy, ## och CTA – hur påverkas spridningen på sociala medier?
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.
  • Trender och framtidsspaning.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
27 500 kronor

Studieavgift exkl. moms
22 000 kronor

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

27 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

22 000 kronor