Digital spridnings- och kanalstrategi

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 18 timmar

För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 11 mar 2021

Datum: 21 apr 2021 – 23 apr 2021

Sista ansökningsdag: 11 mar 2021

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 18

Egna studietimmar: 2-3

Kursdatum: Onsdag 21/4, torsdag 22/4 och fredag 23/4 kl 09:00-16:00

Plats: Bobergsgatan 48, Stockholm

Om kursen

Det nya digitala landskapet öppnar upp för ett helt nya arbetssätt för alla aktörer som arbetar inom kommunikation. Särskilt intåget av sociala medier påverkar hur kommunikationen sprids och samspelar på de olika plattformarna för att ge önskad effekt. Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll, både organiskt och köpt.

Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar och mätning från ett helhetsperspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta. Du får med dig en uppsättning nycklar och verktyg till att optimera och integrera din spridnings- och kanalstrategi. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt eller tjänst, nå ut med ett budskap eller att bygga varumärke.

Vem är kursen för?

För dig som arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

 

Kursansvarig

Amalia.ThoorsAmalia Thoors, CMO och partner på Ingager.

21 apr 2021 – 23 apr 2021

Sista ansökningsdag är 11 mar 2021

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 18
Egna studietimmar: 2-3
Kursdatum: Onsdag 21/4, torsdag 22/4 och fredag 23/4 kl 09:00-16:00
Plats:

Bobergsgatan 48, Stockholm

Ansök nu Sista ansökningsdag är 11 mar 2021

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Övrig information

Kursen hålls på Bobergsgatan, läs mer på första sidan på berghs.se hur vi skapar en säker miljö. Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid nya restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen online.

Det här får du

  • Spridningsstrategi – vad behövs och hur tar man fram en sådan?
  • Möjligheter och utmaningar med det digitala landskapet
  • Se över mål och syfte utifrån organisk och köpt media
  • Målgrupper – vilka finns och hur når man dem?
  • Vilka kanaler som passar bäst till vad och hur man utnyttjar dem på bästa sätt
  • Social spridning – strategi för organisk och köpt räckvidd och hantering
  • Holistiskt tänk för innehållsproduktion
  • Användarbeteenden i digitala kanaler och hur du anpassar din kommunikation
  • Köpstrategi för hela kundresan
  • Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera
  • Trender och framtidsspaning

Kursen hålls på Bobergsgatan, läs mer på första sidan på berghs.se hur vi skapar en säker miljö. Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid nya restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen online.

  • Spridningsstrategi – vad behövs och hur tar man fram en sådan?
  • Möjligheter och utmaningar med det digitala landskapet
  • Se över mål och syfte utifrån organisk och köpt media
  • Målgrupper – vilka finns och hur når man dem?
  • Vilka kanaler som passar bäst till vad och hur man utnyttjar dem på bästa sätt
  • Social spridning – strategi för organisk och köpt räckvidd och hantering
  • Holistiskt tänk för innehållsproduktion
  • Användarbeteenden i digitala kanaler och hur du anpassar din kommunikation
  • Köpstrategi för hela kundresan
  • Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera
  • Trender och framtidsspaning
Anna Wallström, Marknadschef

Anna Wallström, Marknadschef

"Jag fick massor med bra, ny input och kunskap! Amalia är väldigt duktig och en bra kursledare – stor eloge till henne!"

Behöver jag några förkunskaper?

Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler. Grundkunskap i marknadsföring krävs för att kunna tillgodose sig kursen på bästa sätt. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
28 750 kronor

Studieavgift exkl. moms
23 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler. Grundkunskap i marknadsföring krävs för att kunna tillgodose sig kursen på bästa sätt. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

28 750 kronor

Studieavgift exkl. moms

23 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Anna Wallström, Marknadschef

Anna Wallström, Marknadschef

"Jag fick massor med bra, ny input och kunskap! Amalia är väldigt duktig och en bra kursledare – stor eloge till henne!"