Digital spridnings- och kanalstrategi

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 18 timmar

För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.

Sammanfattning Få platser kvar

Ansök nu Sista ansökningsdag är 5 apr 2020

Datum: 22 apr 2020 – 24 apr 2020

Sista ansökningsdag: 5 apr 2020

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 18

Egna studietimmar: 2-3

Kursdatum: Onsdag 22/4, torsdag 23/4 och fredag 24/4 kl 09:00-16:00

Plats: Ges online via Zoom

OBS! DENNA KURS GES TILLFÄLLIGT ONLINE
(på samma datum och tider som anges ovan)

Om kursen

Det nya digitala landskapet öppnar upp för ett helt nya arbetssätt för alla aktörer som arbetar inom kommunikation. Särskilt intåget av sociala medier påverkar hur kommunikationen sprids och samspelar på de olika plattformarna för att ge önskad effekt. Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll, både organiskt och köpt.

Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar, CTA och mätning från ett helhets perspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta. Du får med dig en uppsättning nycklar och verktyg till att optimera och integrera din spridnings- och kanalstrategi. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt eller att bygga varumärke.

Vem är kursen för?

För dig som arbetar med eller är ansvarig för kommunikation (PR och/eller marknadsföring) på ett företag där spridning på digitala medier blir ett allt större inslag.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kursansvarig

Amalia.ThoorsAmalia Thoors, CMO och partner på Ingager.

22 apr 2020 – 24 apr 2020 Få platser kvar

Sista ansökningsdag är 5 apr 2020

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 18
Egna studietimmar: 2-3
Kursdatum: Onsdag 22/4, torsdag 23/4 och fredag 24/4 kl 09:00-16:00
Plats:

Ges online via Zoom

Ansök nu Sista ansökningsdag är 5 apr 2020

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

OBS! DENNA KURS GES TILLFÄLLIGT ONLINE
(på samma datum och tider som anges ovan)

Övrig information

OBS! DENNA KURS GES TILLFÄLLIGT ONLINE (på samma datum och tider som anges ovan)
Berghs har flyttat över all undervisning online för att på sätt möjliggöra fortsatt undervisning. Genom vår plattform Canvas och videoverktyg Zoom kan vi genomföra liveföreläsningar, lägga upp förinspela video, säkerställa samtal i grupper mm. För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

Det här får du

  • Långsiktig spridningsstrategi – vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Att tänka holistisk – vad innebär det och hur gör man?
  • Se över mål och syfte med kommunikationen utifrån organisk och köpt digital spridning
  • Målgrupper, vilka är de och vad engagerar dem?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Skillnader och kopplingar mellan ägda, köpta och förtjänade medier.
  • Influensers, upplevelser, webbinars, social video, poddar och VR – att välja innehållsformat.
  • Bildkvalitet, copy, ## och CTA – hur påverkas spridningen på sociala medier?
  • Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera.
  • Trender och framtidsspaning.

OBS! DENNA KURS GES TILLFÄLLIGT ONLINE (på samma datum och tider som anges ovan)
Berghs har flyttat över all undervisning online för att på sätt möjliggöra fortsatt undervisning. Genom vår plattform Canvas och videoverktyg Zoom kan vi genomföra liveföreläsningar, lägga upp förinspela video, säkerställa samtal i grupper mm. För kursen behöver du ha tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling.

  • Långsiktig spridningsstrategi – vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Att tänka holistisk – vad innebär det och hur gör man?
  • Se över mål och syfte med kommunikationen utifrån organisk och köpt digital spridning
  • Målgrupper, vilka är de och vad engagerar dem?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Skillnader och kopplingar mellan ägda, köpta och förtjänade medier.
  • Influensers, upplevelser, webbinars, social video, poddar och VR – att välja innehållsformat.
  • Bildkvalitet, copy, ## och CTA – hur påverkas spridningen på sociala medier?
  • Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera.
  • Trender och framtidsspaning.
Anna Wallström, Marknadschef

Anna Wallström, Marknadschef

"Jag fick massor med bra, ny input och kunskap! Amalia är väldigt duktig och en bra kursledare – stor eloge till henne!"

Behöver jag några förkunskaper?

Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Studieavgift inkl. moms
28 125 kronor

Studieavgift exkl. moms
22 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

28 125 kronor

Studieavgift exkl. moms

22 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Anna Wallström, Marknadschef

Anna Wallström, Marknadschef

"Jag fick massor med bra, ny input och kunskap! Amalia är väldigt duktig och en bra kursledare – stor eloge till henne!"