Begränsat antal platser!

Digital spridnings- och kanalstrategi

Dagtid
Professional
  • Spridningsstrategi
  • Vilka kanaler passar bäst till vad
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.

För att lyckas med digital spridning krävs det att man vet vad, var och när relevant innehåll ska spridas och till vem. På den här kursen lär du dig att ta ett helhetsgrepp på din digitala kommunikation: Från Google Ads och sociala medier till poddar och bloggar.

29 nov - 1 dec

Hur:
Dagtid
Språk:
Svenska
Pris:
31 875 kronor
Kursdatum:

Onsdag 29/11 avslutas med gemensam AW kl 16:00. Följt av torsdag 30/11 och fredag 1/12 kl 9.00-16.00

Egna studietimmar:
2-3
Anmäl dig nu

* Din anmälan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Om kursen

Det nya digitala landskapet öppnar upp för ett helt nya arbetssätt för alla aktörer som arbetar inom kommunikation. Särskilt intåget av sociala medier påverkar hur kommunikationen sprids och samspelar på de olika plattformarna för att ge önskad effekt. Den här kursen utgår från det bredare samlingsbegreppet Content Marketing, dvs långsiktig produktion och spridning av målgruppsanpassat innehåll, både organiskt och köpt.

Du får lära dig att lyfta blicken och se över syften, format, plattformar och mätning från ett helhetsperspektiv. Allt för att lyckas nå ut genom bruset med relevant och engagerande innehåll och därigenom nå önskad affärsnytta. Du får med dig en uppsättning nycklar och verktyg till att optimera och integrera din spridnings- och kanalstrategi. Oavsett om det handlar om att sälja en produkt eller tjänst, nå ut med ett budskap eller att bygga varumärke.

Vem är kursen för?

För dig som arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du arbetar eller ska börja arbeta med att sprida innehåll i digitala kanaler. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs inkl. hemuppgift (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
31 875 kronor

Studieavgift exkl. moms
25 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

Kursansvarig

David Larsson, Chief Strategy Officer på Trickle

 

 

Det här får du

  • Spridningsstrategi – vad behövs och hur tar man fram en sådan?
  • Möjligheter och utmaningar med det digitala landskapet
  • Se över mål och syfte utifrån organisk och köpt media
  • Målgrupper – vilka finns och hur når man dem?
  • Vilka kanaler som passar bäst till vad och hur man utnyttjar dem på bästa sätt
  • Social spridning – strategi för organisk och köpt räckvidd och hantering
  • Holistiskt tänk för innehållsproduktion
  • Användarbeteenden i digitala kanaler och hur du anpassar din kommunikation
  • Köpstrategi för hela kundresan
  • Välja KPI, optimera, mäta resultat och analysera
  • Trender och framtidsspaning

Vanliga frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs och våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.

Kontakta oss om du har några frågor!

Lisa Koikeroinen

Utbildningskoordinator
info@berghs.se

Tidigare kursdeltagare

Anna.Wallström
Anna Wallström, Marknadschef
"Jag fick massor med bra, ny input och kunskap! Amalia är väldigt duktig och en bra kursledare – stor eloge till henne!"