Digital kommunikation

Digitala plattformar erbjuder helt unika möjligheter när det gäller att nå ut snabbt, billigt och stort! Här kan du skapa kommunikation och interaktion direkt med målgruppen. Och att till slut hamna i användarnas flöden är förstås ett drömscenario eftersom man då både visar sitt varumärkes personlighet och samtidigt får spridning. Det här är en spännande och väldigt föränderlig värld där nya möjligheter ständigt serveras och då gäller det att veta vad man ska säga, när och hur. Men också var någonstans. Är du den där som både älskar kommunikation och att hålla koll på det senaste kommer dina arbetsdagar kännas mer som ett nöje än ett jobb! På Berghs lär vi dig allt ifrån grundläggande marknadskommunikation, omvärldsbevakning och webbanalys till annonsering, målgruppsanalys, PR, webb och sökmotoroptimering (SEO/SEM). Dessutom viger vi en hel del tid åt viral video och mobila kampanjer, som är smarta sätt att få mycket effekt för pengarna, förutsatt att man tänker lite smart.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Start

Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

5 februari

Digital kommunikation Start

  • 5 februari
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Överblick på det digitala medielandskapet
  • Digital PR och influencer marketing
  • Webb och Sökmotoroptimering (SEO/SEM)
  • Digitala medielandskapet
  • Digital PR och influencer marketing
  • SEO/SEM
4 april

Digital kommunikation Start

  • 4 april
  • Distans_Piktogram Distans
  • Det nya digitala medielandskapet
  • Sökmotoroptimering (SEM)
  • Sociala verktyg
  • Digitala medielandskapet
  • Sökmotoroptimering (SEM)
  • Sociala verktyg

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

7 november

Digital innehållsstrategi

  • 7 november
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Mål och mätpunkter för innehåll som ger effekt
  • Utformning av webbinnehåll och genomgång av en innehållsstrategi
  • Beteenden på webben, användningstester, analys av webbstatistik och A/B-tester
  • Mål och mätpunkter
  • Innehållsstrategi
  • Beteenden på webben
Till kursen
Få platser kvar
14 november

Marknadsföring på Facebook & Instagram

  • 14 november
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Annonsering med Facebooks verktyg Business Manager och Ads Manager
  • Genomgång av grundläggande funktioner för företag och närvaro på Facebook
  • Användande av Facebooks tracking/konverterings pixel
  • Business Manager
  • Grundläggande funktioner
  • Facebook-pixel
Till kursen
Få platser kvar
5 december

Bygga varumärke i sociala medier

  • 5 december
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Sociala medier idag – hur använder vi dem för att få affären att växa.
  • Att arbeta strategiskt med varumärken i sociala medier.
  • Att taktiskt använda innehåll och kanaler för att uppnå engagemang.
  • Strategi och varumärke
  • Innehåll och engagemang
  • Sociala medier och influencers
23 januari

Marknadsföring på LinkedIn

  • 23 januari
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Analysera statistik utifrån företagssidan och dess följare, vilka når man idag och hur stor potentiell målgrupp finns på plattformen
  • Målgruppsfokus – hur hittar du din målgrupp på LinkedIn, vilka parametrar finns som segmenteringsmöjligheter
  • Annonseringsmöjligheter – hur kan man nå ut på olika sätt
  • Analys
  • Målgruppsfokus
  • Annonseringsmöjligheter
29 januari

Digital analys och mätning

  • 29 januari
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Målstyrd analys, hur sätter man relevanta mål och definierar resultat?
  • Digital monitoring och omvärldsbevakning
  • Digital ROI och mätning av digitala ekosystem
  • Målstyrd analys
  • Digital monitoring och omvärldsbevakning
  • ROI
7 februari

Digital marknads­kommunikation

  • 7 februari
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Klassisk desktopannonsering (premium) & Native Advertising (Content marketing / Advertorial)
  • Programmatic och Nätverksannonsering
  • Creative/Bloggare/Digitala aktiveringar
  • Native advertising
  • Programmatic och Nätverksannonsering
  • Digitala aktiveringar
18 februari

Digital Management

  • 18 februari
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Att skapa användarvänliga och nyttogenererande webbplatser
  • Analys och utvärdering
  • Kundresa och upplevelsedesign
  • Strategi och omvärld
  • Analys och utvärdering
  • Kundresa och upplevelsedesign
18 februari

Webbanalys och konvertering

  • 18 februari
  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • Lära dig hur du tar fram och implementerar mål, målvärden och KPI:er
  • Se exempel på kvantitativ och kvalitativ analys av webben
  • Grunder i Google Analytics, Visual Webite Optimiser och andra relevanta verktyg
  • KPI:er
  • Analys av webben
  • Google Analytics
12 mars

Berghs Upgrade – Content Manager

  • 12 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll - Content Manager
  • Verktyg för idéutveckling, målgruppsanalys och innehållsformat
  • Ta fram strategier för Content Marketing
  • Koppla contentstrategi till ett varumärkes affärsmål
  • Verktyg för att bygga en hållbar story som samspelar med varumärket.
  • Utbilda dig till en ny roll
  • Verktyg för idéutveckling
  • Strategi
  • Contentstrategi kopplad till affärsmål
  • Storybuildning
12 mars

Berghs Upgrade – Digital Producer

  • 12 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll - Digital Producer
  • Kunskap om att leda digitala projekt och produktioner
  • Att arbeta med prototyper och wireframes för snabba iterationer
  • Kunskap och insikt i datadriven digital marknadsföring
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll
  • Leda digitala projekt och produktioner
  • Prototyper och wireframes
  • Datadriven digital marknadsföring
19 mars

Digital spridnings- och kanalstrategi

  • 19 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Långsiktig spridningsstrategi - vad behövs för att ta fram en sådan?
  • Vilka kanaler passar bäst till vad och hur hör de ihop?
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.
  • Långsiktig spridningsstrategi
  • Vilka kanaler passar bäst till vad
  • Välja KPI, mäta resultat och analysera.
20 mars

UX Writing

  • 20 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Innehåll – Hur du skriver för att optimera användarupplevelsen.
  • Search Engine Optimization – Hur du sökoptimerar ditt innehåll.
  • Mätverktyg – Hur du mäter och analyserar dina KPI:er.
  • Innehåll – Hur du optimerar användarupplevelsen
  • SEO - Hur du sökoptimerar
  • Mätning och analys av KPI:er
20 mars

Digital PR

  • 20 mars
  • Distans_Piktogram Distans
  • Navigering genom medielandskapet och sociala medier
  • Förståelse för POEM – paid, owned, earned marketing
  • Inspiration och aktuella trender
  • Medielandskapet och sociala medier
  • POEM – paid, owned, earned marketing
  • Aktuella trender
8 april

Digital copywriting

  • 8 april
  • Distans_Piktogram Distans
  • Praktisk övning i att skriva för olika digitala kanaler, alltid med personlig feedback.
  • Mätverktyg och kreativa tankesätt
  • Grunderna i sökmotoroptimering
  • Digitala kanaler
  • Mätverktyg
  • SEO
2 maj

Google Analytics och webbpsykologi

  • 2 maj
  • Distans_Piktogram Distans
  • Lära dig ta fram KPIer, sätta upp mål
  • Schemalagda rapporter
  • Mätning av digitala kampanjer
  • Ta fram KPIer, sätta upp mål
  • Schemalagda rapporter
  • Mäta kampanjer
n/a

Content Design

  • n/a
  • Distans_Piktogram Distans
  • Redaktionellt koncept och designkoncept. Vad är skillnaden och hur gör man?
  • Design för print, mobil och rörliga medier. Hur ska det visuella uttrycket hålla ihop alla kanaler?
  • Att arbeta med designkonceptet i sociala medier och på event.
  • Konceptutveckling
  • Design
  • Sociala medier