Digital kommunikation - Kurser
Digitala plattformar erbjuder helt unika möjligheter när det gäller att nå ut snabbt, billigt och stort! Här kan du skapa kommunikation och interaktion direkt med målgruppen. Och att till slut hamna i användarnas flöden är förstås ett drömscenario eftersom man då både visar sitt varumärkes personlighet och samtidigt får spridning.
Det här är en spännande och väldigt föränderlig värld där nya möjligheter ständigt serveras och då gäller det att veta vad man ska säga, när och hur. Men också var någonstans. Är du den där som både älskar kommunikation och att hålla koll på det senaste kommer dina arbetsdagar kännas mer som ett nöje än ett jobb!
På Berghs lär vi dig allt ifrån grundläggande marknadskommunikation, omvärldsbevakning och webbanalys till annonsering, målgruppsanalys, PR, webb och sökmotoroptimering (SEO/SEM). Dessutom viger vi en hel del tid åt viral video och mobila kampanjer, som är smarta sätt att få mycket effekt för pengarna, förutsatt att man tänker lite smart.
Berghs i Lund - Digital kommunikation
- Orientering av möjligheterna inom AI
- Överblick på det digitala medielandskapet
- Identifiera data i ett hav av information
Bygga varumärke i sociala medier
- Strategi och varumärke
- Innehåll och engagemang
- Sociala medier och influencers
Content Design
- Innehålls- och kanalstrategi
- Designkoncept
- Design för webb, print, rörligt och sociala medier
Content Marketing & Design
- Content that works
- Great storytelling
- Test, learn, evolve
Digital B2B-marknadsföring
- Lead generation och lead nurturing
- Marketing automation och andra verktyg
- Sociala medier för B2B
Digital Brand Strategy
- Digital varumärkesstrategi
- Positionering och riktning
- Målgruppsanalys
Digital Copywriting
- Digitala kanaler
- Mätverktyg
- SEO
Digital PR
- Skapa och pitcha in nyheter
- Visuell storytelling, Influencers & SEO
- Content, Growth och spridningseffekter
Digital analys och mätning
- Målstyrd analys
- Digital monitoring och omvärldsbevakning
- ROI
Digital innehållsstrategi
- Mål och mätpunkter
- Innehållsstrategi
- Beteenden på webben
Digital kommunikation Start
- Digitala medielandskapet
- Digital PR och influencer marketing
- SEO/SEM
Digital kommunikation Start
- Sociala medier och trender
- Influencer Marketing
- Sälj i digitala kanaler
Digital spridnings- och kanalstrategi
- Spridningsstrategi
- Vilka kanaler passar bäst till vad
- Välja KPI, mäta resultat och analysera.
Google Analytics och webbpsykologi
- Ta fram KPI:er och sätta upp mål
- Segmentering av målgrupper
- Mätning av digitala kampanjer
Growth Marketing
- Strategi och taktik för tillväxt
- Metoder och modeller för datadriven marknadsföring
- Målsättning och mätning
Marknadsföring på Facebook & Instagram
- Business och Ads Manager
- Anpassa innehåll
- Optimering av annonser
Marknadsföring på LinkedIn
- Analys
- Målgruppsfokus
- Annonseringsmöjligheter
Marknadsföring på TikTok
- Målgrupper och beteenden
- Skapa engagerande innehåll
- Mätning och analys
Performance Marketing
- Kanalstrategi
- Optimering av budget
- Målsättning och mätning
SEO och SEM
- Förstå sökintention
- Sökordsanalyser i SEO och SEM
- Målsättning och KPI:er
UX Writing
- Mikrocopy
- Användarbeteende
- Metoder och verktyg
Relaterade artiklar

Kursen Digital spridnings- och kanalstrategi gjorde Maria till en bättre beställare
Maria Kosinski jobbar på marknadsavdelningen på Ragn-Sells, som är ett kompetensföretag inom återvinning och miljö. I vintras läste hon kursen Digital spridnings- och kanalstrategi på Berghs. Här berättar Maria om valet av kurs och vad hon fick med sig.

Därför ska du jobba med Performance Marketing
En Performance Marketing Specialist är en eftertraktad roll i dagens alltmer mätbara och konverteringsfokuserade medielandskap. Sabrina Pålsson Leuenberger är kursansvarig för Berghs nya distanskurs i ämnet. Här berättar hon varför Performance Marketing är viktigt för ett företag och vem kursen passar för.

Kursen Digital B2B-marknadsföring – för dig som behöver en helhetsbild
Saknar du ordentliga verktyg och en grundlig förståelse för vad digitala arbetssätt och kanaler kan göra? Vill du exempelvis kunna sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla innehåll för hela köpresan tillsammans med säljavdelningen? Här berättar Pontus Staunstrup om Berghs nya kurs Digital B2B-marknadsföring och delar även med sig av vanliga misstag och lärdomar.