Kurser

Marknads­kommunikation

  • Varumärkesstrategi
  • Marknadsanalys och verktyg
  • PR och Content marketing

En spännande och utvecklande kurs för dig som redan har arbetat med kommunikation på något sätt och nu vill skaffa dig ännu mer kunskap inom marknads­kommunikation. Här ligger fokus på att ge dig grunderna inom ett lyckat kommunikationsarbete med verktygen strategi, koncept, PR och content.

Format
Kvällstid
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
29 000 SEK (exkl. moms)
36 250 SEK (inkl. moms)
Ansök innan
Måndag 16 december
Start
Tisdag 4 mars 2025
Slut
Onsdag 14 maj 2025

Se mer info om tider och datum

Ansök nu

*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.

Det här är aktuell marknads­kommunikation i ett nötskal. Kursen ger dig de viktigaste komponenterna och de nya metoderna inom marknads­kommunikation idag. Här får du möjlighet att lära dig att undvika fallgropar och utnyttja knepen från yrkesverksamma kommunikatörer.

Träna på att lösa verkliga case med verkliga utmaningar. Du får med dig kunskap som gör att du kan navigera i den moderna marknadskommunikationens komplexa värld. Du får också träna på att sälja in dina kommunikations­projekt gentemot chefer och anställda. Och utveckla din kreativitet genom att skapa smarta kommunikationskoncept. En typisk kurskväll håller ofta högt tempo genom diskussioner, praktiska övningar, verkliga case och massor av konkreta tips. Kursen stöttas av digitala hjälpmedel, litteratur och gästföreläsare från både näringsliv och kommunikationsbyråer.

Det här får du

Kursen ger en heltäckande och snabb inblick i begrepp som:

  • Varumärkesstrategi och varumärkesbyggande
  • Kommunikations­strategi och konceptskapande
  • Marknadsanalys och verktyg
  • Digital marknads­kommunikation och sociala medier
  • PR och Content marketing

Utöver schemalagd studietid ges två handlednings­tillfällen.

Den här kursen är för dig som vill läsa en uppdaterad och bred kurs i marknads­kommunikation. Kursen ger dig ett kvitto på att du behärskar området och du kan därefter enkelt uppgradera med fördjupningar som intresserar dig. Kursen passar dig som arbetar med marknads­föring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll.

Ämne
Kommunikation
Nivå
Professional
Format
Kvällstid
Språk
Svenska
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm
Pris
29 000 SEK (exkl. moms)
36 250 SEK (inkl. moms)
Ansök innan
Måndag 16 december
Start
Tisdag 4 mars 2025
Slut
Onsdag 14 maj 2025
Lektionstid
30 timmar
Egenstudier
2,5 - 5 timmar per vecka
Kursdatum

Kursstart, som är gemensam med övriga kvällskurser är tisdag den 4/3, kl 17.30 - 21.00 därefter måndagarna 10/3, 17/3, 24/3, 31/3, 7/4, 14/4, 28/4, 5/5 och den 14/5 (OBS EN ONSDAG) kl 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 st handlednings­tillfällen på kvällstid. kl 18:00-21:00.

Behöver jag några förkunskaper?

Det underlättar om du har relevant erfarenhet från kommunikations-, sälj- eller marknadsföringsarbete. Kursen passar dig som arbetar med marknads­föring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift exkl. moms
29 000 kronor

Studieavgift inkl. moms
36 250 kronor

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvarig

Karolina.moberg

Karolina Moberg

Marknads- och kommunikations­chef för Live Nation Sverige

Tidigare kursdeltagare

Kursen var ett perfekt sätt för mig att komplettera mina praktiska kunskaper med teoretiska.

Innehållet var relevant och kändes väl genomtänkt, vilket har har gett mig en större förståelse för det jag idag arbetar med. Marknads­kommunikation var den tredje kursen jag läste på Berghs och säkert inte den sista.

Pauline Ljungberg
PR & Communications Manager

Frågor om kursen?


Kontakta oss om du har några frågor!

Utbildningskoordinator

Stina Svärd