Marknads­kommunikation

Berghs Professional

  • Kvällskurs_Piktogram Kvällstid
  • 30 timmar

En spännande och utvecklande kurs för dig som redan har arbetat med kommunikation på något sätt och nu vill skaffa dig ännu mer kunskap inom marknadskommunikation. Här ligger fokus på att ge dig grunderna inom ett lyckat kommunikationsarbete med verktygen strategi, koncept, PR och content.

Sammanfattning Fullbokad

Datum: 20 sep 2017 – 27 nov 2017

Sista ansökningsdag: 15 sep 2017

Hur: Kvällstid

Antal timmar: 30

Egen studietid: 2,5 - 5 / vecka

Kursdatum: Gemensam start onsdag den 20/9, därefter måndagar 25/9, 2/10, 9/10, 16/10, 23/10, 6/11, 13/11, 20/11, 27/11. kl 18-21

Om kursen

Det här är aktuell marknadskommunikation i ett nötskal. Kursen ger dig de viktigaste komponenterna och de nya metoderna inom marknadskommunikation idag. Här får du möjlighet att lära dig att undvika fallgropar och utnyttja knepen från yrkesverksamma kommunikatörer.

Träna på att lösa verkliga case med verkliga utmaningar. Du får med dig kunskap som gör att du kan navigera i den moderna marknadskommunikationens komplexa värld. Du får också träna på att sälja in dina kommunikationsprojekt gentemot chefer och anställda. Och utveckla din kreativitet genom att skapa smarta kommunikationskoncept. En typisk kurskväll håller ofta högt tempo genom diskussioner, praktiska övningar, verkliga case och massor av konkreta tips. Kursen stöttas av digitala hjälpmedel, litteratur och gästföreläsare från både näringsliv och kommunikationsbyråer.

Vem är kursen för?

Den här kursen är för dig som vill läsa en uppdaterad och bred kurs i marknadskommunikation. Kursen ger dig ett kvitto på att du behärskar området och du kan därefter enkelt uppgradera med fördjupningar som intresserar dig. Kursen passar dig som arbetar med marknadsföring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll.

Kursansvarig

Calle.Peyron.BerghsCarl Peyron, varumärkesstrateg, Mind Your Brand

20 sep 2017 – 27 nov 2017 Fullbokad

Sista ansökningsdag är 15 sep 2017

Hur: Kvällstid
Antal lektionstimmar: 30
Egna studietimmar: 2,5 - 5 / vecka
Kursdatum: Gemensam start onsdag den 20/9, därefter måndagar 25/9, 2/10, 9/10, 16/10, 23/10, 6/11, 13/11, 20/11, 27/11. kl 18-21

Det här får du

Kursen ger en heltäckande och snabb inblick i begrepp som:

  • Varumärkesstrategi och varumärkesbyggande
  • Kommunikationsstrategi och konceptskapande
  • Neuromarketing, påverkan och beteende
  • PR & Content marketing

Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

"Kursen var ett perfekt sätt för mig att komplettera mina praktiska kunskaper med teoretiska."

Pauline Ljungberg, PR & Communications Manager

Pauline Ljungberg, PR & Communications Manager

Innehållet var relevant och kändes väl genomtänkt, vilket har har gett mig en större förståelse för det jag idag arbetar med. Marknadskommunikation var den tredje kursen jag läste på Berghs och säkert inte den sista.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Det underlättar om du har relevant erfarenhet från kommunikations-, sälj- eller marknadsföringsarbete. Kursen passar dig som arbetar med marknadsföring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll.

Skicka också med

Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

31 250 kronor

Studieavgift exkl. moms

25 000 kronor

Datum

15 sep

Sista datum för ansökan

20 sep

Kursstart

30

Lektionstimmar