Innehållet var relevant och kändes väl genomtänkt, vilket har har gett mig en större förståelse för det jag idag arbetar med. Marknadskommunikation var den tredje kursen jag läste på Berghs och säkert inte den sista.
Marknadskommunikation
Berghs Professional
- Kvällstid
- 30 timmar
En spännande och utvecklande kurs för dig som redan har arbetat med kommunikation på något sätt och nu vill skaffa dig ännu mer kunskap inom marknadskommunikation. Här ligger fokus på att ge dig grunderna inom ett lyckat kommunikationsarbete med verktygen strategi, koncept, PR och content.
Sammanfattning
Ansök nu Sista ansökningsdag är 12 feb 2021Datum: 8 mar 2021 – 17 maj 2021
Sista ansökningsdag: 12 feb 2021
Hur: Kvällstid
Antal timmar: 30
Egna studietimmar: 2,5 - 5 timmar per vecka
Kursdatum: måndagarna: 8/3 (Berghs), 15/3 (Berghs), 22/3 (Berghs), 29/3 (Online) , 12/4 (Online), 19/4 (Berghs), 26/4 (Online), 3/5 (Online), 10/5 (Online), 17/5 (Berghs), kl 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 handledningstillfällen på kvällstid.
Plats: Bobergsgatan 48, Stockholm
Kursen kommer att ges som Blended, dvs en del av lektionerna fysiskt på Berghs och en del online via videoverktyget Zoom.
Om kursen
Det här är aktuell marknadskommunikation i ett nötskal. Kursen ger dig de viktigaste komponenterna och de nya metoderna inom marknadskommunikation idag. Här får du möjlighet att lära dig att undvika fallgropar och utnyttja knepen från yrkesverksamma kommunikatörer.
Träna på att lösa verkliga case med verkliga utmaningar. Du får med dig kunskap som gör att du kan navigera i den moderna marknadskommunikationens komplexa värld. Du får också träna på att sälja in dina kommunikationsprojekt gentemot chefer och anställda. Och utveckla din kreativitet genom att skapa smarta kommunikationskoncept. En typisk kurskväll håller ofta högt tempo genom diskussioner, praktiska övningar, verkliga case och massor av konkreta tips. Kursen stöttas av digitala hjälpmedel, litteratur och gästföreläsare från både näringsliv och kommunikationsbyråer.
Vem är kursen för?
Den här kursen är för dig som vill läsa en uppdaterad och bred kurs i marknadskommunikation. Kursen ger dig ett kvitto på att du behärskar området och du kan därefter enkelt uppgradera med fördjupningar som intresserar dig. Kursen passar dig som arbetar med marknadsföring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll.
Kursansvarig
Karolina Moberg, marknads- och kommunikationschef för Live Nation Sverige. Tidigare nordisk PR- och kommunikationsansvarig på globala mediebolaget Viacom med varumärken som MTV, Comedy Central och Nickelodeon. Har mångårig erfarenhet av marknadskommunikation, digital kommunikation och kommunikationsstrategi, både från byråer och kundsidan.
8 mar 2021 – 17 maj 2021
Sista ansökningsdag är 12 feb 2021
Hur: | Kvällstid |
Antal lektionstimmar: | 30 |
Egna studietimmar: | 2,5 - 5 timmar per vecka |
Kursdatum: | måndagarna: 8/3 (Berghs), 15/3 (Berghs), 22/3 (Berghs), 29/3 (Online) , 12/4 (Online), 19/4 (Berghs), 26/4 (Online), 3/5 (Online), 10/5 (Online), 17/5 (Berghs), kl 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 handledningstillfällen på kvällstid. |
Plats: |
Bobergsgatan 48, Stockholm |
*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.
Kursen kommer att ges som Blended, dvs en del av lektionerna fysiskt på Berghs och en del online via videoverktyget Zoom.
Övrig information
OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid nya restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online.
Det här får du
Kursen ger en heltäckande och snabb inblick i begrepp som:
- Varumärkesstrategi och varumärkesbyggande
- Kommunikationsstrategi och konceptskapande
- Marknadsanalys och verktyg
- Digital marknadskommunikation och sociala medier
- PR och Content marketing
Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.
OBS! Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid nya restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online.
Kursen ger en heltäckande och snabb inblick i begrepp som:
- Varumärkesstrategi och varumärkesbyggande
- Kommunikationsstrategi och konceptskapande
- Marknadsanalys och verktyg
- Digital marknadskommunikation och sociala medier
- PR och Content marketing
Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.
Behöver jag några förkunskaper?
Det underlättar om du har relevant erfarenhet från kommunikations-, sälj- eller marknadsföringsarbete. Kursen passar dig som arbetar med marknadsföring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).
När får jag besked om jag kommit in?
Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdagKursintyg
Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Studieavgift inkl. moms
33 750 kronor
Studieavgift exkl. moms
27 000 kronor