Sista ansökningsdag är 10 januari 2022

PR Start

Kvällstid
Start
  • PR och medierelationer
  • Varumärkesstrategi och konceptutveckling
  • Rollen som kommunikatör

Du som är nyfiken på kommunikation i allmänhet och PR i synnerhet har mycket att hämta på den här kursen. Här lär du dig hur ett effektivt PR-arbete kan se ut och får börja bygga den verktygslåda som du kommer ha nytta av i ditt dagliga arbete om du bestämmer dig för att satsa på PR fullt ut.

16 mar - 17 maj 2022

Sista ansökningsdag är 10 januari 2022
Hur:
Kvällstid
Antal lektionstimmar:
25
Språk:
Svenska
Pris:
21 250 kronor
Kursdatum:
Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på onsdag den 16/3 kl 17:15 i vår Aula på plan 1. Därefter är kursen på följande dagar: Tisdagar 22/3, 29/3, 5/4, 12/4, 19/4, 26/4, 3/5, 10/5 samt 17/5 kl 18.00-20.30 på Berghs.
Egna studietimmar:
1-2 timmar/vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Denna grundläggande kurs rustar dig för att kunna börja arbeta strategiskt och taktiskt med PR i en snabbt föränderlig medievärld. Under tio veckor går vi igenom grunderna för ett effektivt PR-arbete. Teoretiska föreläsningar varvas med praktiska övningar – allt lett av yrkesverksamma profiler från branschen.

Kursen syftar till att ge inblick i hur PR kan fungera som ett kostnadseffektivt alternativ, eller komplement till traditionell reklam och marknadsföring. Du kommer att få en djupare förståelse för varumärkesstrategi, medielogik, nyhetsvärdering och medierelationer samt möjlighet att träna på att tänka konceptuellt och formulera vassa kommunikationsbudskap. Under kursen kommer du lära dig att göra PR-planer, skriva pressmeddelanden, jobba med budskap och talespersoner internt samt skapa intresse genom sociala medier.

Vem är kursen för?

Du som söker kanske driver ett eget företag, jobbar i en större organisation eller är nyutexaminerad och vill tillgodogöra dig mer praktisk träning inför arbetslivet. Du behöver inga förkunskaper inom PR och marknadsföring.

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Kursansvarig

Dian.Martinez.ValenciaDian Martinez Valencia, PR konsult på Lennox PR.

 

 

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Kursen ges på svenska.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn, din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
21 250 kronor

Studieavgift exkl. moms
17 000 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

16 mar - 17 maj 2022

Sista ansökningsdag är 10 januari 2022
Hur:
Kvällstid
Antal lektionstimmar:
25
Språk:
Svenska
Pris:
21 250 kronor
Kursdatum:
Kursstart, som är gemensam med övriga startkurser är på onsdag den 16/3 kl 17:15 i vår Aula på plan 1. Därefter är kursen på följande dagar: Tisdagar 22/3, 29/3, 5/4, 12/4, 19/4, 26/4, 3/5, 10/5 samt 17/5 kl 18.00-20.30 på Berghs.
Egna studietimmar:
1-2 timmar/vecka
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Övrig information

Vi följer myndigheters rekommendationer och riktlinjer, och vid restriktioner vad gäller resor och sammankomster ges kursen helt online. Om du är anmäld till en fysisk kurs och inte vill delta online kan du inom 3 dagar efter att du fått besked att kursen ges helt online istället omboka till ett senare kurstillfälle.

Det här får du

  • PR-verktygslådan
  • Konceptutveckling och kreativitet
  • Rollen som kommunikatör
  • Journalistens verklighet och att jobba med influencers
  • Sociala medier och digitala kampanjer

Tidigare deltagare

"Man fick ovärderlig kunskap från de bästa i branschen. Jag fick en helt ny insikt i PR-arbetet och jag känner att det är något jag kommer att utveckla."
Mattias.Olsson
Mattias Olsson, Ägare Mperor