Marknadskommunikation
- —Varumärkesstrategi
- —Marknadsanalys och verktyg
- —PR och Content marketing
En spännande och utvecklande kurs för dig som redan har arbetat med kommunikation på något sätt och nu vill skaffa dig ännu mer kunskap inom marknadskommunikation. Här ligger fokus på att ge dig grunderna inom ett lyckat kommunikationsarbete med verktygen strategi, koncept, PR och content.
- Nivå
- Professional
- Format
- Kvällstid
- Språk
- Svenska
- Plats
- Bobergsgatan 48, Stockholm
- Pris
- 36 250 SEK (inkl. moms)29 000 SEK (exkl. moms)
- Ansök innan
- Måndag 17 juni
- Start
- Måndag 16 september
- Slut
- Måndag 25 november
- Lektionstid
- 30 timmar
- Egenstudier
- 2,5 - 5 timmar per vecka
- Kursdatum
Gemensam uppstart måndag den 16/9 kl 17:30-21:00.
Därefter går kursen på följande måndagar 16/9, 23/9, 30/9, 7/10, 14/10, 21/10, 4/11, 11/11, 18/11 25/11 kl. 18:00-21:00. Utöver dessa kvällar tillkommer 2 handledningstillfällen på kvällstid.
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Om kursen
Det här är aktuell marknadskommunikation i ett nötskal. Kursen ger dig de viktigaste komponenterna och de nya metoderna inom marknadskommunikation idag. Här får du möjlighet att lära dig att undvika fallgropar och utnyttja knepen från yrkesverksamma kommunikatörer.
Träna på att lösa verkliga case med verkliga utmaningar. Du får med dig kunskap som gör att du kan navigera i den moderna marknadskommunikationens komplexa värld. Du får också träna på att sälja in dina kommunikationsprojekt gentemot chefer och anställda. Och utveckla din kreativitet genom att skapa smarta kommunikationskoncept. En typisk kurskväll håller ofta högt tempo genom diskussioner, praktiska övningar, verkliga case och massor av konkreta tips. Kursen stöttas av digitala hjälpmedel, litteratur och gästföreläsare från både näringsliv och kommunikationsbyråer.
Vem är kursen för?
Den här kursen är för dig som vill läsa en uppdaterad och bred kurs i marknadskommunikation. Kursen ger dig ett kvitto på att du behärskar området och du kan därefter enkelt uppgradera med fördjupningar som intresserar dig. Kursen passar dig som arbetar med marknadsföring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll.
Tidigare kursdeltagare
Det här får du
Kursen ger en heltäckande och snabb inblick i begrepp som:
- Varumärkesstrategi och varumärkesbyggande
- Kommunikationsstrategi och konceptskapande
- Marknadsanalys och verktyg
- Digital marknadskommunikation och sociala medier
- PR och Content marketing
Utöver schemalagd studietid ges två handledningstillfällen.
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.
Kursansvarig
Patrik Lindkvist
Frilansande creative director, art director, strateg och föreläsare.
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Det underlättar om du har relevant erfarenhet från kommunikations-, sälj- eller marknadsföringsarbete. Kursen passar dig som arbetar med marknadsföring, försäljning, reklam, PR, events, webb och annan kommunikation eller är på väg in i en sådan roll. Kursen ges på svenska.
Skicka också med
Till ansökan bifogas en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida) med en motivation till varför du söker just den här kursen. Du ska även bifoga en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten (CV).
När får jag besked om jag kommit in?
Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag
Kursintyg
Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
36 250 kronor
Studieavgift exkl. moms
29 000 kronor
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!
Utbildningskoordinator
Relaterade artiklar
Från TV-branschen via Berghs till drömjobbet på Spotify
Karin Bäckmark har jobbat med TV i större delen av sitt yrkesverksamma liv.
Så här hittar du stipendier för kompetensutveckling!
Det finns mängder av stipendier att söka som studerande, men det finns även en del att söka för dig som jobbar.
Berghs experter delar misstag och lärdomar
Ibland blir saker inte riktigt som det var tänkt. Här berättar Berghs kursansvariga om tabbar de har råkat göra på jobbet och vad de lärde sig.