UX Design

Som ansvarig för User Experience (UX) har du ett viktigt uppdrag. Du ska nämligen kunna vara lite som en jonglör och ha lika bra koll på de tre viktigaste bitarna inom UX design samtidigt. I din roll gäller det att ha förståelse för både affärskrav, tekniska begränsningar och design som är lätt att använda. Du ska också kunna få dessa tre delar att fungera tillsammans, vilket är en spännande utmaning! Som tur är finns både metoder och verktyg som gör det enklare att se vilken väg som är rätt. Och en ännu bättre nyhet är förstås att du kan lära dig allt det där hos oss. På Berghs lär vi dig User Experience, Discover, Create & Validate. Du får veta hur du ska undersöka och göra användarresearch, du får metoder och verktyg för att lösa specifika problem, ta fram önskade effekter samt lär dig behov- och målgruppsbeskrivningar. Du lär dig också ui, usability, interaction design och interface.

1. Välj kursnivå

  • Start -för nybörjare

    Om du vill utforska och lära dig mer om varumärke, marknadsföring eller sociala medier hjälper vi dig komma igång! Berghs Start är en samling kurser för dig som vill ta första steget att omvandla din nyfikenhet till kunskap.

  • Professional -för yrkesverksamma

    Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

Laddar...

2. Se kurser ()

Berghs Professional

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt. Berghs Professional är en serie kurser för dig som arbetar med kommunikation.

20 februari

Gränssnittsdesign/UX

  • 20 februari
  • Distans_Piktogram Distans
  • Design anpassad efter användarens beteende och olika förutsättningar
  • Grundläggande kunskap inom UX
  • Att arbeta med prototyper och wireframes för snabba iterationer
  • Design
  • UX
  • Prototyping
4 mars

Berghs Upgrade – Digital Design

  • 4 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll - Digital Designer
  • Design anpassad efter användarens beteende och olika förutsättningar
  • Att arbeta med prototyper och wireframes för snabba iterationer
  • Kunskap om Design Thinking-metoder
  • Utbilda dig till en ny yrkesroll
  • Användarbeteende och tester
  • Prototyping och wireframes
  • Design Thinking
13 mars

UX Product Development

  • 13 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • En introduktion till vad User Experience är (och inte är)
  • Kunna förstå processen och veta vilka metoder och verktyg som du kan använda för att lösa specifika problem
  • Undersöka och göra användarresearch (kvalitativ och kvantitativ research)
  • User Experience
  • Metoder och verktyg
  • Användarresearch
19 mars

Design Leadership

  • 19 mars
  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • Skapa en stark designkultur
  • Modell och struktur för att utvärdera ditt företags designförmågor
  • Best practise för Design Leadership
  • Skapa en stark designkultur
  • Utvärdering av företagets designförmågor
  • Best practise för Design Leadership
9 april

Interaktionsdesign

  • 9 april
  • Distans_Piktogram Distans
  • Design research - Att förstå användaren
  • Informationsarkitektur - Att strukturera innehåll
  • Introduktion till Interaktionsdesign (IxD) - De grundläggande koncepten
  • Design research
  • Informationsarkitektur
  • Interaktionsdesign (IxD)