digital kommu

Digital strateg / Digital kreatör

SEO, UX eller HTML? På programmet Digital strateg/kreatör lär du dig att behärska den digitala världens språk – vare sig du vill designa eller arbeta analytiskt. Under ett år hårdtränas du i att skapa effektiv marknadsföring som når fram genom dagens digitala brus. Appar, sociala medier, analysverktyg och VR blir din vardag. Välkommen till världen, morgondagens digitala kommunikatör!

Om utbildningen

Utbildningen är för dig som vill bli expert på digital marknadsföring. Du arbetar med allt från sökmotoroptimering och webbanalys till UX-design och digitala affärsmodeller varvat med kurser om konceptutveckling och presentationsteknik.

När du söker till programmet väljer du en av två inriktningar: digital strateg eller digital kreatör. Som strateg fokuserar du på de analytiska delarna av digital kommunikation, medan du som kreatör arbetar mer med UX och design – men du har all möjlighet att fördjupa dig inom de ämnen som intresserar dig mest.

Alla behöver bli mer digitala och oavsett vilken inriktning du väljer så formas du för morgondagens arbetsmarknad. Efter ditt år på programmet kan du söka dig till företag, organisationer, start-ups och självklart de digitala och traditionella byråerna.

antoaneta-aftonbladet
”Digitala strateger går ut i en bransch som skriker efter deras kompetens."
Head of Analytics & SEO – Aftonbladet

Viktiga datum

Sista ansökningsdag: 18 april
Start: 13 augusti 2018
Slut: 31 maj 2019
Pris: 144 000 kronor Finansiera med CSN
Tillkommande kostnader: Litteratur om max 5 000 kronor inkl. moms

Just nu kan du inte ansöka, vill du bli kontaktad när ansökan öppnar 2019?

E-post
Vad gör en digital strateg eller kreatör?

Som digital strateg/kreatör arbetar du med digital marknadsföring på ett företag eller en byrå. Det finns många olika sorters roller som täcker in flera områden – du kommer i kontakt med allt från UX-design och SEO till webbanalys eller digitala strategier. Du arbetar ofta med data och webbpsykologi i kombination med traditionell marknadsföring för att anpassa kommunikationen till dagens digitala och globala verklighet

Vem borde söka?

Du är en problemlösare som tänker digitalt. Begrepp som SEO, UX och webbanalys triggar dig snarare än skrämmer dig. Och möjligtvis har du ett digitalt förflutet, kanske från tidigare jobb inom branschen på en marknadsavdelning eller reklambyrå. Eller så har du ingen tidigare erfarenhet alls. Men din nyfikenhet växer med ny kunskap – du vill bara lära dig mer och mer och mer.

Programansvarig

Petronella Barvaeus är programansvarig för digital strateg/kreatör, och har en bakgrund inom digital kommunikation på byråer som Fröjd, Whispr Group och Creuna samt snabbväxande tech-startups. Med dessa erfarenheter har hon specialiserat sig på rådgivning inom innovation och effektiv digitala marknadsföring. Som programansvarig inspireras hon av studenternas förmåga att alltid ha koll på det senaste.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.

Skicka med

1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner.

Frågor om programmet?

Frågor om programmet?

Inga frågor är dumma frågor! Välkommen att fråga oss i chatten här nedan eller sök dit svar i vår FAQ

Till FAQ

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.

Skicka med

1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner.

Vad kostar programmet?

Studieavgift inkl. moms

144 000 kronor Finansiera med CSN

Studieavgift exkl. moms

144 000 kronor

digital kommu

Digital strateg / Digital kreatör

18 april

Sista ansökningsdag

21 juni

Antagningsbesked

13 augusti

Skolstart