digital kommu

Digital strateg / Digital kreatör

Digitala kanaler är de snabbaste växande inom kommunikationsbranschen. Som digital strateg eller digital kreatör lär du dig behärska de verktyg som behövs för att göra kommunikationen så effektiv som möjligt. Våra före detta studenter jobbar idag med några av världens största företag över hela världen – eller som utmanare till dem i sina egna startups.

Om utbildningen

Det här är Berghs utbildning för dig som vill bli expert på digital marknadsföring. Du kommer lära dig bl.a. digitala affärsmodeller, sökmotoroptimering, webbanalys och UX-design. Detta i kombination med kurser i konceptutveckling och varumärkesskommunikation. Det är dock inte en kodutbildning och vi ställer inga krav på kodkunskaper när du söker in.

Efter utbildningen kan du arbeta både på kundsidan och byråsidan.

Du söker antingen som digital kreatör eller digital strateg. Digitala kreatörer fokuserar på UX-design och Digitala strateger fokuserar på webbanalys. Flera av kurserna är samlästa, men genom att välja inriktning får du möjlighet att fördjupa dig extra i något av de två områdena.

antoaneta-aftonbladet
”Digitala strateger går ut i en bransch som skriker efter deras kompetens."
Head of Analytics & SEO – Aftonbladet
 

Viktiga datum

Sista ansökningsdag: 18 april
Start: 13 augusti 2018
Slut: 31 maj 2019
Pris: 144 000 kronor Finansiera med CSN
Tillkommande kostnader: Litteratur om max 5 000 kronor inkl. moms

Just nu kan du inte ansöka, vill du bli kontaktad när ansökan öppnar 2018?

E-post
Vad är en digital strateg eller kreatör?

Digital strateg och Digital kreatör är samlingsnamn för personer som arbetar med digital kommunikation. De använder data och webbpsykologi i kombination med traditionella marknadsföringsprinciper. Under året på Berghs kommer du ha möjlighet att specialisera dig på ett område som du brinner extra mycket för.

Vem borde söka?

Vid antagningen till Digital kreatör / Digital strateg söker vi efter problemlösare som har en passion för det digitala. Kanske har du tidigare arbetslivserfarenhet inom SEO, sociala medier, UX, kod, webbanalys, på en reklambyrå eller en marknadsavdelning. Kanske har du själv drivit en blogg eller en webbshop. Kanske har du ingen tidigare erfarenhet, men brinner för det digitala.

Programansvarig

Tobias Lundqvist har ett förflutet inom filmbranschen, men fokuserar nu på berättande i digital form. Senast arbetade han som copywriter på R/GA, som är världens största digitala byrå. Tobias har bl.a. jobbat med kunder såsom Unilever, Adlibris, WWF, Ray-Ban och P&G, samt eget entreprenörskap.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.

Skicka med

1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Personligt brev (max en A4).
4. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner.

Frågor om programmet?

Frågor om programmet?

Inga frågor är dumma frågor! Välkommen att fråga oss i chatten här nedan eller sök dit svar i vår FAQ

Till FAQ

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.

Skicka med

1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Personligt brev (max en A4).
4. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner.

Vad kostar programmet?

Studieavgift inkl. moms

144 000 kronor Finansiera med CSN

Studieavgift exkl. moms

144 000 kronor

digital kommu

Digital strateg / Digital kreatör

18 april

Sista ansökningsdag

21 juni

Antagningsbesked

13 augusti

Start