digital kommu

Growth Marketer

Dagens vassaste digitala marknadsförare? Svaret: en growth marketer. På utbildningen lär du dig att hålla jämn takt med den digitala världen, tänka analytiskt och använda mätbara metoder som får varumärken att växa. Du jobbar initierat mot målgrupperna på webben med smarta verktyg – från SEO och konverteringsoptimering till sociala mediaannonsering och e-postmarknadsföring. Under din kompakta termin på Berghs får du jobba med riktiga uppdrag för riktiga kunder: du får känna på branschen innan du ens har börjat!

Om utbildningen

På programmet är varje vecka början på något nytt. Med en ny brief varje måndag arbetar du i verkliga case med korta deadlines och snabba leveranser, alltid i högt tempo. Och under några av terminens veckor får du jobba tight i team med skolans andra program under ett gemensamt stort projekt för en riktig kund.

Under din utbildning får du praktisk kunskap om onlineförsäljning, marknadskommunikation och affärsförståelse samt verktyg till content-produktion, webbanalys, konverteringsoptimering, SEO, annonsering på sociala medier och mycket, mycket mer. Du får också certifieringar inom Google Analytics och AdWords som varje growth marketer bör ha.

Efter din utbildning har du blivit en kompetent digital marknadsförare och kan börja jobba på en marknadsavdelning, byrå eller som frilansande konsult.

Viktiga datum

Sista ansökningsdag: 18 april
Start: 13 augusti 2018
Slut: 21 december 2018
Pris: 89 500 kronor Ink. moms

Fyll i din e-post för att ladda ner arbetsprover

E-post
Ladda ner arbetsprov Ansök nu Sista ansökningsdag är 18 april
Programansvarig

Lydia Kellam är ansvarig för programmet Growth Marketer som utbildar nytänkande digitala marknadsförare på Berghs. Som strateg och marknadsförare inom sociala medier och digital kommunikation har hon jobbat med bl.a. House of Radon, Prime, SVT, Warner Music och Futerra.  Lydia har föreläst på olika utbildningar, jobbat med digital marknadsföring i New York, marknadsfört musik i sociala medier, ordnat klubbar i Brooklyn, drivit en digital tidning och studerat strategisk kommunikation på Berghs. Hon har roligast på jobbet när hon får väcka andras och sin egen nyfikenhet, testa olika lösningar och samarbeta med personer som vågar välja nya vägar och tankesätt.

Om growth marketing

Webben växer för varje sekund medan fler och fler konsumerar media och produkter online. Därför riktas alla frågande ögon åt digital marknadsföring, webbanalys och försäljning online – kompetenser som efterfrågas men saknas på många företag och byråer. Idag är nätet stort och snårigt, men som growth marketer är det lättare att lära sig om alla nya trådar och se möjligheterna när andra företag bara ser oändliga utmaningar. 

Vad är en growth marketer?

En growth marketer är länken mellan kund, målgrupp och ökad tillväxt. Genom kunskap och analys kring internetanvändarnas beteende sätter du stora planer i verket för att öka kundens digitala försäljning på både kort och lång sikt. Du har ett öga för nyckeltal och vet vad olika siffror betyder. Genom att mäta och granska konverterar du ännu fler kunder genom datadrivna insikter: du lär känna kunden bakom skärmen som din bästa vän. En growth marketer är den digitala maknadsföraren varje företag önskar att de hade hemma hos sig.

Vem borde söka?

Du har lätt för siffror, statistik och mycket information – du ser mönster och samband som ingen annan gör! Ny teknologi triggar dig och att hänga med i utvecklingen är viktigast av allt. Kanske har du tidigare erfarenhet kring digital marknadsföring, och jobbat några år inom branschen. Eller kanske så har du bara ett brinnande intresse att lära dig mer om internets outgrundliga vägar för att bli proffs på riktigt.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.

Skicka med

1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner.

Frågor om programmet?

Frågor om programmet?

Inga frågor är dumma frågor! Välkommen att fråga oss i chatten här nedan eller sök dit svar i vår FAQ

Till FAQ

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.

Skicka med

1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner.

Vad kostar programmet?

Studieavgift inkl. moms

89 500 kronor Ink. moms

Studieavgift exkl. moms

71 600 kronor

digital kommu

Growth Marketer

18 april

Sista ansökningsdag

21 juni

Antagningsbesked

13 augusti

Skolstart

Ladda ner arbetsprov Skicka in ansökan