Growth Marketing
Dagens vassaste digitala marknadsförare? Det är en Growth Marketer. Under utbildningen hårdtränas du till att bli ett datadrivet proffs som får varumärken att växa. Du jobbar initierat mot målgrupperna på webben med smarta verktyg – från SEO och konverteringsoptimering till sociala mediaannonsering och e-postmarknadsföring.
Programinformation
Just nu kan du inte ansöka
Vill du bli kontaktad när ansökan öppnar?
Om utbildningen
På programmet är varje vecka början på något nytt. Du arbetar i verkliga case med korta deadlines och snabba leveranser, alltid i högt tempo. Du får känna på branschen innan du ens har börjat! Under några av terminens veckor får du jobba tight i team med skolans andra program under ett gemensamt stort projekt för en riktig kund.
Under din utbildning får du praktisk kunskap om onlineförsäljning, marknadskommunikation och affärsförståelse samt verktyg till content-produktion, webbanalys, konverteringsoptimering, SEO, annonsering på sociala medier och mycket, mycket mer. Du får också certifieringar inom Google Analytics och Google Ads som varje growth marketer bör ha.
Efter din utbildning har du blivit en kompetent digital marknadsförare och kan börja jobba på en marknadsavdelning, byrå eller som frilansande konsult. Du kan även jobba på en startup, efterfrågan på growth marketers är stor i tech-världen.
”Vi ser en ökad efterfrågan av kandidater som kan se möjligheter i stora mängder data. Kreativa analytiker är med andra ord eftertraktade just nu, och möjligen de som ersätter dagens traditionella marknadschefer på sikt.”

Programmet innehåller
- Digital affärsutveckling
- Growth marketing
- Konverteringsoptimering
- CRM och kundlojalitet
- Annonsering sociala medier
- Sökmotoroptimering
- Data-driven marknadsföring
Efter genomförd utbildning utfärdas diplom samt examensbevis med delbetyg.
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.
Skicka med
1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner.
Vad kostar programmet?
Studieavgift
159 000 kronor
Utbildningen är momsbefriad.
Tillkommande kostnader
Litteratur om max 5 000 kronor inkl. moms
Programinformation
Just nu kan du inte ansöka
Vill du bli kontaktad när ansökan öppnar?
Programansvarig
Paula Ponzer är programansvarig för heltidsprogrammen Digital Design & Strategy och Growth Marketing. Hon har jobbat inom digital marknadsföring, kommunikation och business design i över 10 år, både i Sverige och utomlands. Hon har även en bakgrund inom hållbar företagsutveckling och har startat och drivit flera idéella initiativ inom området. Paula har bott Seoul i Sydkorea i många år har har fortfarande en stark koppling till Asien.
Om growth marketing
Webben växer för varje sekund medan fler och fler konsumerar media och produkter online. Därför riktas alla frågande ögon åt digital marknadsföring, webbanalys och försäljning online – kompetenser som efterfrågas men saknas på många företag och byråer. Idag är nätet stort och snårigt, men som growth marketer är det lättare att lära sig om alla nya trådar och se möjligheterna när andra företag bara ser oändliga utmaningar.
Vad är en growth marketer?
En growth marketer är länken mellan kund, målgrupp och ökad tillväxt. Genom kunskap och analys kring internetanvändarnas beteende sätter du stora planer i verket för att öka kundens digitala försäljning på både kort och lång sikt. Genom att mäta och granska konverterar du ännu fler kunder genom datadrivna insikter: du lär känna kunden bakom skärmen som din bästa vän. En growth marketer är den digitala maknadsföraren varje företag önskar att de hade hemma hos sig.
Vem borde söka?
Frågor om programmet?
Så ansöker du till Berghs heltidsprogram
-
1.Ladda ner ditt arbetsprov
-
2.Paketera din ansökan
-
3.Skicka in
-
4.Din ansökan behandlas
-
5.Antagningsbesked