Growth Marketing

Dagens vassaste digitala marknadsförare? Det är en Growth Marketer. Under utbildningen hårdtränas du till att bli ett datadrivet proffs som får varumärken att växa. Du jobbar initierat mot målgrupperna på webben med smarta verktyg – från SEO och konverteringsoptimering till sociala mediaannonsering och e-postmarknadsföring.

Program­information

Ansökning senast:
10 augusti
Pris:
159 000 kronor Finansiera med CSN
Start:
15 augusti
Slut:
2 juni 2023
Tillkommande kostnader:
Litteratur om max 5 000 kronor inkl. moms

Just nu kan du inte ansöka

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnar?

Om utbildningen

På programmet är varje vecka början på något nytt. Du arbetar i verkliga case med korta deadlines och snabba leveranser, alltid i högt tempo. Du får känna på branschen innan du ens har börjat! Under några av terminens veckor får du jobba tight i team med skolans andra program under ett gemensamt stort projekt för en riktig kund.

Under din utbildning får du praktisk kunskap om onlineförsäljning, marknads­kommunikation och affärsförståelse samt verktyg till content-produktion, webbanalys, konverteringsoptimering, SEO, annonsering på sociala medier och mycket, mycket mer. Du får också certifieringar inom Google Analytics och Google Ads som varje growth marketer bör ha.

Efter din utbildning har du blivit en kompetent digital marknadsförare och kan börja jobba på en marknadsavdelning, byrå eller som frilansande konsult. Du kan även jobba på en startup, efterfrågan på growth marketers är stor i tech-världen.

”Vi ser en ökad efterfrågan av kandidater som kan se möjligheter i stora mängder data. Kreativa analytiker är med andra ord eftertraktade just nu, och möjligen de som ersätter dagens traditionella marknadschefer på sikt.”
Karin Brandt, Talent Agent Trib

Programmet innehåller

  • Digital affärsutveckling
  • Growth marketing
  • Konverteringsoptimering
  • CRM och kundlojalitet
  • Annonsering sociala medier
  • Sökmotoroptimering
  • Data-driven marknadsföring

Efter genomförd utbildning utfärdas diplom samt examensbevis med delbetyg.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

För att vara behörig till utbildningen behöver du ha en gymnasieexamen eller motsvarande.

Skicka med

1. Slutbetyg från gymnasiet eller motsvarande.
2. CV.
3. Fullständigt arbetsprov enligt instruktioner.

Vad kostar programmet?

Studieavgift
159 000 kronor

Utbildningen är momsbefriad.

Finansiera med CSN

Tillkommande kostnader

Litteratur om max 5 000 kronor inkl. moms

Program­information

Ansökning senast:
10 augusti
Pris:
159 000 kronor Finansiera med CSN
Start:
15 augusti
Slut:
2 juni 2023
Tillkommande kostnader:
Litteratur om max 5 000 kronor inkl. moms

Just nu kan du inte ansöka

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnar?

Programansvarig

Paula Ponzer är programansvarig för heltidsprogrammen Digital Design & Strategy och Growth Marketing. Hon har jobbat inom digital marknadsföring, kommunikation och business design i över 10 år, både i Sverige och utomlands. Hon har även en bakgrund inom hållbar företagsutveckling och har startat och drivit flera idéella initiativ inom området. Paula har bott Seoul i Sydkorea i många år har har fortfarande en stark koppling till Asien.

Om growth marketing

Webben växer för varje sekund medan fler och fler konsumerar media och produkter online. Därför riktas alla frågande ögon åt digital marknadsföring, webbanalys och försäljning online – kompetenser som efterfrågas men saknas på många företag och byråer. Idag är nätet stort och snårigt, men som growth marketer är det lättare att lära sig om alla nya trådar och se möjligheterna när andra företag bara ser oändliga utmaningar. 

Vad är en growth marketer?

En growth marketer är länken mellan kund, målgrupp och ökad tillväxt. Genom kunskap och analys kring internetanvändarnas beteende sätter du stora planer i verket för att öka kundens digitala försäljning på både kort och lång sikt. Genom att mäta och granska konverterar du ännu fler kunder genom datadrivna insikter: du lär känna kunden bakom skärmen som din bästa vän. En growth marketer är den digitala maknadsföraren varje företag önskar att de hade hemma hos sig.

Vem borde söka?

Frågor om programmet?

Inga frågor är dumma frågor! Välkommen att fråga oss i chatten här nedan eller sök ditt svar i vår FAQ.
Till FAQ

Så ansöker du till Berghs heltidsprogram

Läs mer
  1. 1. 
    Ladda ner ditt arbetsprov
  2. 2. 
    Paketera din ansökan
  3. 3. 
    Skicka in
  4. 4. 
    Din ansökan behandlas
  5. 5. 
    Antagningsbesked

Relaterade artiklar

Program

The Ultimate ”jag-sitter-med-mitt-arbetsprov-i-sista-sekund-och-har-panik” Survival Guide

Har du precis påbörjat ditt arbetsprov för att komma in på något av våra heltidsprogram i höst? Behöver du extra pepp och stöd i att få ihop ditt arbetsprov innan ansökan stänger? Då har du kommit till rätt artikel. Här kommer nämligen en ordentlig survival guide fylld med våra bästa tips till dig som har ont om tid men ändå vill leverera ett grymt arbetsprov. Tiden är knapp, så låt oss gå rakt på sak.

Läs mer
Studentliv

Premiär för Enter Berghs Podcast – podden för alla som vill söka in till Berghs heltidsprogram 2022

Säg hej till Saga Erickson från Growth Marketing och Olle Jansson från Public Relations som idag lanserar podden Enter Berghs Podcast. Podden är duons egna initiativ och är tillägnad till alla som skriver arbetsprov i hopp om att komma in på Berghs heltids­utbildningar i höst. Vi har intervjuat Saga och Olle om podden, livet på Berghs och deras heltidsprogram.

Läs mer
Growth Marketing

Berghsstudenterna tar fram ärlig reklam för rakning

Reklamfilmer på kvinnor som rakar benen och får glödande ben som lockar positiv uppmärksamhet från hennes omgivning, är något vi fått se upprepade gånger. Men hur glamoröst är det egentligen att raka benen? Berghsstudenterna i Growth Marketing fick chansen att utveckla en kommunikationsidé för den veganska rakhyveln – Estrid. Här är dagens ärligaste reklamfilm!

Läs mer