Event
Artiklar

2020 utmanade oss till en digital festival
Berghs årliga festival flyttade online 2020.

Här är Berghs nya visuella identitet
Nytt år, ny adress, ny identitet.

Så leder du ditt team på distans
Distansarbete ställer stora krav på en organisation eftersom det dels handlar om att bryta invanda och lärda mönster, men också för att det ibland saknas rutiner för den typen av arbete.

12 tips på hur du skapar de bästa arbetsproverna!
Hur skapar man de bästa arbetsproverna, de där som gör att du i slutändan kommer in till Berghs heltidsutbildningar?

Kampanjer vi minns: #1 Inkludering
I kommunikationsbranschen och som konsument möts vi dagligen av kampanjer i olika former.

Här är gänget bakom Grad Show 2018!
130 studenter inom fem olika kommunikationsdiscipliner examineras i vår från Berghs.

Så jobbar Berghs med kreativitet & idégenerering
På Berghs tror vi inte på det kreativa geniet.

Is the Creative Director’s role becoming redundant?
The Creative Director of Berghs, Christopher Waldekrantz, went to Los Angeles in the spring of 2017 to visit 72andSunny and get a closer look at their program that pushes the boundaries of the creative industry in general and the role of the CD in particular.
Pressmeddelanden
KURPPA HOSK FÖRNYAR BERGHS VISUELLA IDENTITET
Berghs School of Communication förnyar skolans varumärkesuttryck tillsammans med varumärkes- och designbyrån Kurppa Hosk. Utrullningen av den uppdaterade visuella identiteten sammanfaller med att Berghs flyttar till nya lokaler i Gasverket i Norra Djurgårdsstaden.
Kommunikationsskolan Berghs startar studio
Berghs School of Communication lanserar i dag Berghs Studio, som kommer genomföra uppdrag för kunder tillsammans med studenterna. Genom att koppla samman byråsidan, kundsidan och unga kommunikatörer vill man skapa nya förutsättningar för alla tre att utvecklas.
Berghs tänker nytt - slopar Grad Show
Berghs lanserar i år Berghs Festival, ett koncept som deras studentbyrå, beståendes av studenter från de olika heltidsprogrammen, tagit fram. Detta för att öppna upp skolan och låta alla avgångsstudenter visa upp vad de kan, gör och har gjort. Festivalen kommer vara en mötesplats där reklamvärlden och de som är intresserade av kommunikation möts och inspireras under tre dagar den 22-24 maj.
BERGHS FESTIVAL BLIR HELT DIGITAL
Berghs årliga festival har flyttat online. Temat ‘’Yes and..’’ utmanar alla besökare att hoppa in diskussioner om kommunikation, utbyta idéer, ta del av underhållning och inspireras av fantastiska studentarbeten.
Berghs handplockar två för att leda heltidsprogram
Berghs rekryterar två personer som ska överta ledarskapet för två av skolans heltidsprogram, Art Director/Copywriter samt Digital strateg/kreatör. Från DDB rekryteras David Alledal, Copywriter, och från Fröjd rekryteras Petronella Turesson, digital strateg. I tjänsterna ingår att utveckla utbildningarna för en allt mer digitaliserad framtid och att träna studenterna i sina kommande yrkesroller.
Nytt format för årets Grad Show på Berghs
130 studenter inom fem olika kommunikationsdiscipliner examineras i vår från Berghs. Slututställningen, som i år kommer vara upplagd på ett nytt sätt, äger rum den 25 och 26 maj i Berghs lokaler på Sveavägen i Stockholm. Arbetet med att sätta koncept och ramar för Berghs Grad Show har redan dragit igång för de tio utvalda studenter som i år utgör Studentbyrån.
WAY OUT WEST INGÅR SAMARBETE MED BERGHS FESTIVAL
Idag står det klart att Way out West och Berghs Festival har ingått ett samarbete där det gemensamma fokuset ligger på kreativitet och co-creation. Way out West kommer befinna sig på Berghs Festival och för att nå bredden av kommunikationsbranschen.
Berghs bäst i Cannes igen - för femte året i rad och sjunde totalt
För otroliga femte året i rad utnämns svenska Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen AKQA Future Lions i Cannes. Det är nu sjunde vinsten för Berghs sedan tävlingen arrangerades första gången 2005. Skolan hade flest studentgrupper bland tävlingens 100 finalplatser och bedöms därför hålla högst jämn kvalitet och innovationshöjd bland de närmare 400 skolor som deltog.