Artiklar

2020 utmanade oss till en digital festival
Berghs årliga festival flyttade online 2020. Temat "Yes! And..." utmanade alla besökare att hoppa in i diskussioner om kommunikation, utbyta idéer, ta del av underhållning och inspireras av fantastiska studentarbeten i det digitala rummet.

Här är Berghs nya visuella identitet
Nytt år, ny adress, ny identitet. Under våren 2020 inleddes ett samarbete med designbyrån Kurppa Hosk i syfte att modernisera Berghs varumärkesuttryck. Med briefen om att hitta balansen i att bevara skolans historia och samtidigt skapa nytt, är nu Berghs nya identitet äntligen klar. Här berättar Christopher Waldekrantz, marknadschef på Berghs och Kurppa Hosk mer om processen och resultatet.

Så leder du ditt team på distans
Distansarbete ställer stora krav på en organisation eftersom det dels handlar om att bryta invanda och lärda mönster, men också för att det ibland saknas rutiner för den typen av arbete. Christopher Waldekrantz är marknadschef på Berghs, och har skött sitt jobb från Köpenhamn de senaste två åren. Här är hans tips på hur du som chef kan leda ditt team på distans!
Pressmeddelanden

Här är årets Studentbyrå som ska levandegöra Berghs slututställning
Tolv utvalda studenter från Berghs heltidsutbildningar ska under våren 2017 arbeta med att konceptualisera och ta fram slututställningen på Berghs […]

Kurppa Hosk förnyar Berghs visuella identitet
Berghs befintliga visuella identitet skapades i slutet av 1990-talet av legendariska reklam- och designprofilen Lars Hall. Identiteten togs fram i […]

Kommunikationsskolan Berghs startar studio
Berghs School of Communication lanserar i dag Berghs Studio, som kommer genomföra uppdrag för kunder tillsammans med studenterna. Genom att koppla […]

Berghs tänker nytt – slopar Grad Show
Festivalbesökarna kommer att få möjlighet att ta del av en uppsjö av aktiviteter och upplevelser. Berghs Festival är ett event […]

Berghs festival blir helt digital
Berghs årliga festival har flyttat online. Temat ‘’Yes! And..’’ utmanar alla besökare att hoppa in diskussioner om kommunikation, utbyta idéer, […]

Berghs handplockar två för att leda heltidsprogram
Berghs rekryterar två personer som ska överta ledarskapet för två av skolans heltidsprogram, Art Director/Copywriter samt Digital strateg/kreatör. Från DDB […]
Sidor
Presskontakter / expertkommentatorer
Tillhör du en redaktion (tv, radio, podd, tidning) som söker efter en person som både är expert och kan uttala sig inom kommunikationsfrågor har du hittat rätt. På Berghs School of Communication besitter vi kunskaper inom allt ifrån kommunikationsstrategi, PR, tech, innovation, design och digitala trender.
Ägare och styrning
Berghs är en fristående kommunikationsskola helägd av Intendia Group. Intendia är en utbildningskoncern med verksamhet i Sverige och Norge, och består av elva starka självständiga varumärken. Berghs affärsidé är att erbjuda kompetens inom strategi, kreation och innovation som kan omsättas i handling omedelbart.