Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

En bra kommunikatör måste lyssna aktivt

Vad innebär det egentligen att kommunicera på hjärnans villkor? Att aktivt lyssna och fånga upp saker som ligger under ytan är några exempel. I juni deltog Patrik Talamo, digital chef på Preem, i Berghs Fast Forward-kurs i ämnet. Här berättar han om sina upplevelser.

Effektiv presentationsteknik - låt mottagaren övertyga sig själv!

I en värld som aldrig slutar kommunicera spelar det ingen roll hur bra du, din produkt eller din verksamhet är, om du inte har förmågan att förmedla det till andra. Så långt är de flesta överens. Varför är det då så svårt? Marcus Höök, individuell talartränare och utbildare, delar med sig av sina bästa tips för att effektivisera din presentationsteknik och därigenom nå resultat. Marcus är också kursansvarig för Berghs Professional-kurs Effektiv Presentationsteknik.

Update: en och en halv termin senare

Victoria Inoue läser Berghs Bachelor och är inne på sin andra termin på Academy of Art University i San Francisco. Vi bad henne om en lägesrapport från landet långt borta och Victoria levererade!

Skaffa en digital mentor!

Malin, som är kursansvarig för Projektledning av digitala lösningar på Berghs, jobbar i skift. När hon inte hänger på Berghs är hon nämligen VD på Sticky Beat. På Berghs lär hon kursdeltagarna att ta reda på vad de behöver veta, kunna och göra för att leda digitala projekt på ett effektivt och säkert sätt.

Varumärkespositionering: dels konstform, dels rakt och enkelt

Åsa Myrdal Bratt är varumärkesexperten som fått en egen bilaga i DI. Med sin bakgrund från Handels och gedigna erfarenhet inom PR och reklam kontaktade vi henne för att fråga om hon ville bli kursansvarig för executivekursen i Varumärkes- och affärsstrategi på Berghs. På den vägen är det.

Digital strategi - ett lager tvärs över andra strategier

Snart är det dags för en av årets sista onlinestarter, och det med den populära kursen Digital Strategy in English. Som kursansvarig står Michael Kazarnowicz, och för Berghs.se berättar han vad som trendar inom digitalt just nu, hur det digitala utmanar vårt sätt att göra affärer idag och varför vi bör hålla ögonen på “wearables”.

Berghsstudenter startar 27 företag på tre veckor

21 dagar in på terminen lanserade studenter från Berghs digitala utbildning Interactive Communication 27 webbutiker. Under tre intensiva veckor – med en budget på bara 100 kr – jobbade de fram affärsidé, design, kod och slutligen lansering. Kursen avslutades med en pitch inför en panel av företagare och riskkapitalister.

Visa fler inlägg