Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

Fyra röster om produktionsledning

Håller produktionsledarrollen på att förändras? Vem passar att bli produktionsledare? Hur ser en typisk dag ut? Vi låter en nyutexaminerad student, en student som varit ute i arbetslivet några år, en ämnesansvarig för Berghs heltidsprogram Produktionsledning/Operativ projektledning och en riktigt erfaren produktionsledare reda ut begreppen

Människor är det viktigaste kapitalet ett företag har

”Jag är supertrött på en övertro på häftiga kampanjer, rymdskepp och raketer som kostar skjortan medan den interna kommunikationen knappt får några resurser alls.” Det säger Anna Almberg, kommunikationskonsult med över tio års erfarenhet av strategisk kommunikation med tyngdpunkt på det interna och kursansvarig för Berghs Professional-kurs Internkommunikation.

Tre trender inom varumärkespositionering

Varumärkespositionering handlar om att göra rätt saker. Allt ett företag säger och gör är en del av varumärkespositioneringen. Åsa Myrdal Bratt, varumärkesexpert och kursansvarig för Berghs kurs Varumärkes- och affärsstrategi, delar med sig av trender inom varumärkespositionering.

Tag kontrollen, projektledare!

Mie Nygren, kursansvarig för Berghs Professional-kurs i Projektledning, delar med sig av sina fem bästa tips för projektledare att få full kontroll över projekten. Målformulering, kostnadskontroll, delegering, avstämning och att vara förutseende är A och O.

Mattias Ström: Fyra bra case som visar vägen för marknads-PR

Mattias är kursansvarig för Berghs dagkurs i Marknads-PR på Berghs och arbetar till vardags på Prime. Här delar han med sig av fyra case som inspirerade honom under hösten 2013 och berättar vad de har gemensamt.

Ann Westfelt avslöjar hemligheten bakom en duktig strategisk projektledare

Ann Westfelt kan ledarskap och strategisk projektledning. Hon har jobbat med marknadsföring i många år, på olika företag och i olika positioner. Hon har bland annat varit produktchef på AppIe, rektor på Masters of Media och vd på Drax Industries. Idag är Ann VD på Visionary, där hon arbetar med utbildning och rådgivning, och på Berghs ansvarar hon för kursen Strategisk projektledning, som riktar sig till dig som har flera års erfarenhet inom ämnet eller rollen och som vill spetsa dina kunskaper.

Digital marknadskommunikation - viktigt och kul

Till vardags arbetar han som Head of Media & Analytics på Fritidsresor. Under åtta veckor varje vår och höst leder han dessutom Digital Marknadskommunikation professional - en kurs om hur man tar ett övergripande grepp om ett företags eller varumärkes hela närvaro online.

Visa fler inlägg