Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

The winner takes it all

Den 19 november möttes ett lag som representerade Berghs och ett lag som representerade Hyper Island i en pitchtävling. På två och en halv timme skulle de ha en färdig pitch redo att presenteras för drygt 300 personer från mediebranschen. Segrande ur tävlingen gick Berghs fantastiska studenter!

Action based learning online

Berghs Strategic Certificate går snart in på sin tredje månad. Allting sker online och programansvarig är mycket nöjd med hur starten för premiäromgången har sett ut. Senast i raden projekt har varit mot ett svenskt start up-företag som har tagit fram en telefon för barn.

Så använde sig Siri av PR för att få drömjobbet

I våras gick Siri Andersson Berghs onlinekurs i marknads-PR. När det var dags att söka nytt jobb vände hon på begreppen och använde sig av just PR för att hitta sin nya arbetsplats. Resultatet? Hon nådde ut till över 300 000 människor, fick mängder av jobberbjudanden, gick på närmare 30 arbetsintervjuer och landade slutligen en tjänst som juniorkonsult på PR-byrån Springtime. Här berättar hon mer om hur det gick till.

Vinnaren av Berghs Fotomaraton har korats

Efter 17 timmar ute i Stockholms betongjungel satte deltagarna juryn i ett riktigt klurigt arbete. Fem teman skulle tolkas, fota din namnlapp, porträtt av en okänd person, urbant landskap, lördagsnatt samt plattan. Maratonets fem teman skulle fotas i ordningen de presenterades och klockan 05.00 skulle juryn ha materialt. Lycka till, ropade Berghs och iväg for deltagarna.

Fotografens yrkesroll är den röda tråden

Fotografens yrkesroll har förändrats det är lika viktigt att vi befinner oss i framkant inom bildkommunikation som i yrkets förändrade villkor. Det menar Anders Larsson, kursansvarig för Berghs utbildning för fotografer.

Berghsstudenter leder 48H

Varje vår anordnas Sveriges största reklamtävling för studenter, av studenter. Tävlingen arrangeras av studenter från reklamskolor runt om i Stockholm, som i sin tur bjuder in deltagarna från utvalda reklamutbildningar över hela landet.

Spice 14 - hur förpackar man en digital produkt?

Varje år när höstmörkret börjar lägga sig över Stockholm lyser berghsstudenterna upp Sveavägen 34 med sin obegränsade kreativitet. Projektet heter Spice och sammanför två diplomklasser med ett mål: samarbeta för att leverera.

Visa fler inlägg