Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

Samma heltidsutbildningar - nya namn!

Nu har några av Berghs heltidsprogram fått nya namn. Detta för att på ett tydligare och bättre sätt återspegla såväl innehållet i respektive utbildning som att vara uppdaterade i ett samhälle i förändring och utveckling. Men var inte oroliga, ni kommer att känna igen er i det mesta.

Starta om på kvällen och få en extra inspirerande "bonusdag"

Det börjar dra ihop sig till kursstart för många av Berghs kvällskurser, i slutet av februari kommer Sveavägen att sprudla av kreativitet från morgon till kväll. En av kurserna är Marknadskommunikation med Berghsveteranen Carl Peyron. Vi passade på att ställa några frågor till honom.

Har journalisternas "bäst-före-datum" passerat?

Nedskärningar på redaktionerna och högre krav på att skapa innehåll för fler kanaler. Det är verkligheten för många journalister idag. Men det finns också möjligheter för den som väljer att bredda sin kompetens. Vi har pratat närmare om journalistens nya roll i dagens medielandskap med Fredrik Wass som sitter i Berghs Advisory Board. Fredrik har själv arbetat som journalist i många år, och jobbar idag som digital strateg på en kommunikationsbyrå.

Film för digitala medier

Fotografyrket är i ständig rörelse, när tekniken och samhället utvecklas förändras även behovet och arbetssättet, liksom många andra yrken. Anders Larsson är fotograf idag och även lärare på Berghs, men fotoyrket har inte alltid varit hans väg i karriärlivet.