Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

Så hittar du rätt i din Storytelling och Content marketing

Att storytelling hör ihop med Content marketing är nog de flesta medvetna om, men det går inte att ta vilken historia som helst och lägga in som innehåll i ett content marketing-program. Så hur ska man tänka runt stories? Finns det någon enkel checklista för att komma rätt?

Från fuldans till Oslo

Studenterna Hanna Eriksson Wiita, Ida Colliander och Malin Strinnhed från Berghs Art Director/Copywriter-tvåa har under veckan varit i Oslo för att under 24 timmar för att ta tempen på Gulltaggen. Här berättar de om hur de hamnade där och visar upp det case som föddes ur en känsla av misslyckande men tog studentgruppen till en nominering i Gulltaggen.

Berghs Photography tolkar Indiska 2016

Den 25 april bjuder Berghs fotoutubildning, Berghs Photography, in till utställning och vernissage för CHANGE - Berghs Photography tolkar Indiska 2016. Utställningen öppnar på måndag den 25 april och har därefter öppet varje dag i fyra veckor. Platsen du vill bege dig till är Scandinavian Photo Gallery i Stockholm.

De här kurserna erbjuds inom Fast Forward sommaren 2016

Allt fler väljer att, i stället för att läsa kurser som löper över en hel termin, läsa en intensivkurs på Berghs. Berghs Fast Forward är ett effektivt sätt att under två eller tre heldagar varje sommar och vinter få ny kunskap och kompetens. De här kurserna erbjuds sommaren 2016.