Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

Att skapa kommunikation med hjälp av insikter - planning

Det finns grundläggande mänskligt beteende och så finns det trender. Båda dessa aspekter behöver man ta hänsyn till i sin kommunikation, och det är här plannern kommer in i bilden. Annika Rehn är beteendevetare och jobbar som Planner på Lowe Brindfors. I höst är hon även kursansvarig för Planning Executive hos oss på Berghs. Vi har pratat närmare om planning och trender med Annika.

De får Framtidsstipendiet

I år delar Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM) och Berghs för första gången ut det nyinrättade Framtidsstipendiet. Årets stipendier delas ut till Fanna Ndow Norrby som antagits till diplomutbildningen Strategisk Kommunikation och PR, och Alfhild Banzola som antagits till Grafisk Design. Framtidsstipendiet är tänkt som en långsiktig insats för att bredda kommunikationsbranschen så att den bättre speglar dagens svenska samhälle. Målet är att inkludera fler personer med erfarenheter som inte vanligen är representerade i kommunikationsbranschen.

Nya kurser på Berghs i höst!

Hösten är förmodligen en av de bästa årstider vi har, du får chansen till att börja om på nytt, med nya friska tag ta dig an det som inte hanns med innan semestern och, framför allt, är möjligheterna att uppfylla dina karriärdrömmar oändliga. På Berghs är vi inte sena med att välkomna hösten, med allt vad det innebär, denna höst kan vi även stolt presentera fem nya kurser.

Berghsstudenter gör succé i D&AD New Blood

Vilken sommar vi har haft på Berghs, våra fantastiska studenter fortsätter ta oss med häpnad, senast i raden är gruppen BBC Whisper under D&ADs studentpris. Gruppen består av Mikael Hörnaeus, Mickel Yu, Urban Wirdheim, Tove Andersson och Sebastian Nordström. Vi pratade med Mickel Yu dagen efter prisutdelningen.

FUTURE LIONS WINNERS - Google Gesture

Over 1700 groups from all over the world entered, five won, two are our incredible students. The group “Google Gesture” consists of Ludwig Hallstensson, August Östberg and David Svedenström. We talked to Ludwig in the after glow of the exciting night in Cannes.

FUTURE LIONS WINNERS - Do Zero For Climate Change

Out of over 1700 entries from all over the world two of our amazing student groups won. One of them was the group ”Do Zero For Climate Change”. We talked to Fabian Lakander, who did the project with Afshin Piran, Linda Kraft, Pia Hansson Näslund and Sebastian Sandberg.

Joakim Thulin rapporterar om Cannes Lions

Berghs är hemma efter en händelserik och nervkittlande vecka i Cannes. Det tar tid att reda ut och landa i alla intryck och nyfunna kunskaper, här följer en rapport från Berghs trendspanare Joakim Thulin:

Visa fler inlägg