Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

Projektledarrollen: vart är vi på väg?

Förändrat medielandskap eller inte – i grund och botten handlar det om att förstå kundens affär. Framförallt om du arbetar som projektledare. Det säger Johan Welander, projektledare på Scholz & Friends med lång erfarenhet av att driva kommunikationsprojekt från både stora och mindre beställare.

Studenter prisas i Cannes för innovativ lösning för att spara miljö och pengar

Matsvinnet är en dyrbar affär för miljö och ekonomi. I studenterna Filip, Olga, Amelie, Sofia och Ebbas lösning IKEA Hållbar blir kylskåpet smartare och du slipper slänga ätbar mat. Här berättar studenterna som vann det prestigefulla priset Future Lions i Cannes om sin lösning och hur det känns att vara en av fem utvalda studentgrupper från hela världen som reser hem från Cannes med ett lejon i bagaget.

Berghs utses till School of the Year i Cannes - för tredje året i rad!

Glädjeyra på franska solkusten! För tredje gången i rad och femte gången totalt utnämndes idag Berghs till “School of the Year” i tävlingen Future Lions i Cannes. Med flest studentgrupper bland de 100 finalplatserna och två av fem studentgrupper på prispallen, hedras skolan ännu ett år av den prestigefulla utmärkelsen.

Berghs VD om framgångarna i Cannes

Återigen har Berghs blivit utsedda till School of the Year i Cannes Lions. Med fem vinster totalt och tre vinster i rad är Berghs den i särklass mest belönade skolan i tävlingens drygt tioåriga historia. Vi fångade Berghs VD Camilla Wallander i vimlet i Cannes för att fråga henne vad som gör Berghs så framgångsrikt i internationella sammanhang.