Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

"Hållbar kommunikation handlar om att vara ärlig och hålla sitt löfte"

Hållbarhet och kommunikation för företag är inte längre områden som är separerade från varandra. Nu pratar man istället om hållbarhetskommunikation och att integrera hållbarhetsfrågorna i varumärkesarbetet. Berghs vd Camilla Wallander deltog nyligen i Veckans Affärers Hållbarhetspodd för att prata mer om hur kommunikation är en viktig byggsten i just hållbarhetsarbetet. Här berättar Camilla mer om hur trenderna ser ut och hur företag kan gå tillväga för att komma igång

Berghs Executive - förvandlar chefer till ledare

En halv miljon människor arbetar idag som chefer i Sverige. Av dessa kommer cirka 100 att studera på Berghs Executive i höst. Berghs Executive är en samling kurser speciellt utformade för dig som vill fortsätta utvecklas och förbättra ditt ledarskap. Ett fullt cv är nämligen ingen anledning att sluta utvecklas.

Berghs slututställning 2015: "The Goosebump Factor"

På torsdag är det dagen D för Berghs avgångsstudenter. Årets slututställning är bara några dagar bort och förberedelserna är i full gång på Sveavägen 34. Känslodriven kommunikation är årets tema och utställningen går under namnet "The Goosebump Factor". Vi har pratat närmare med studentbyrån som sedan februari ägnat all sin vakna och ickevakna tid åt att planera och förbereda inför utställningen. Vad är "The Goosebump Factor" och vad kan man förvänta sig av eventet?

”Vi kommer att börja prata om sociala varumärken”

Hur vet man vilka sociala kanaler man bör satsa på och vad händer den närmaste tiden inom sociala medier? Vi har pratat närmare om detta med Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh som är kursansvariga för vår Fast Forward-kurs ”Bygga varumärke i sociala medier”.