Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

4 veckor på sjön

2014 gick Jennie Gillander ut från Berghs Communication Design-program (då Grafisk Design), som examensarbete gjorde hon en kokbok för livet på sjön. En färgdröm mellan två pärmar som hon döpte till ”4 veckor på sjön”.

Berghs Career Day – det handlar om relationer

En dag. Över tusen möten. Nu på fredag den 17 april anordnar Berghs för fjärde året i rad Berghs Career Day. En unik dag där byråer, rekryteringsföretag och våra heltidsstudenter får möjlighet att träffas och knyta viktiga kontakter inför framtiden.

Nya möjligheter med CSN

Vill du läsa någon av Berghs heltidsprogram i höst och funderar över hur du ska finansiera dina studier? Då har vi riktigt goda nyheter till dig!

Berghs Morning Routine: Introduktion till heltidsprogrammen

Se frukostseminariet om våra heltidsprogram. Tillsammans med Pålle Pettersson, Programansvarig för Communication Design, orienterar vi oss kring olika kommunikationsyrken, om Berghs passion för kommunikation och vilka heltidsprogram vi erbjuder.