Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

"En bra strategi levererar en idé som landar rakt i magen"

Margareta "Geta" Kroon kan det här med marknadsföring. Vi pratade med henne om marknadskommunikatörer och strateger, var kan man hitta inspiration och vart är marknadskommunikatörens roll på väg?

Spendera kvällarna på Berghs - platser kvar!

Här får du kunskapen, kontaktnätet och verktygen att förverkliga dina drömmar. Berghs kvällskurser kan vara ett steg framåt i karriären, eller ett steg in i en helt ny värld. Kurserna är framtagna för att du som jobbar, har en fullpackad kalender om dagarna, eller tycker om långa sovmornar, ska få mögligheten att ta del av ny kunskap.

Funderar du på att ta en distanskurs? Läs mer om Berghs Online.

Berghs onlinekurser bygger på kunskap, uppgifter, dialog, reflektion och feedback. Genom att alla får individuell feedback från den kursansvariga gör det kursen till att vara så nära en privat kurs man kan komma samtidigt som man ändå har kommunikation med alla andra som går kursen. Vi håller grupperna små, för att skapa trygghet samt ge möjlighet till dialog och bra återkoppling.

Samma heltidsutbildningar - nya namn!

Nu har några av Berghs heltidsprogram fått nya namn. Detta för att på ett tydligare och bättre sätt återspegla såväl innehållet i respektive utbildning som att vara uppdaterade i ett samhälle i förändring och utveckling. Men var inte oroliga, ni kommer att känna igen er i det mesta.