Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

Berghsstudent vann Reach For Change Changeleader!

Anton Håkansson läste Interactive Communications på Berghs, under sin tid som student låg han sannerligen inte på latsidan. Sina lediga stunder mittemellan pluggandet använde han till att arbeta med en idé till en app som efter studietiden blev till verklighet. Nu har den vunnit pris!

Mer än 70 000 kronor till Musikhjälpen

Ibland spricker vi på Berghs nästan av stolthet över det engagemang som bor i våra studenter. De fortsätter att överraska oss med sina idéer och handlingar. Förra veckan överträffade de sig själva när de samlade in över 70 000 kronor till Musikhjälpen 2014.

Kommunikation räddar liv

Våra studenter är med i kampen mot spridningen av HIV. Det finns många sätt att använda kommunikation på för att förändra världen, våra studenter hittade sitt sätt att bidra till kampen som Musikhjälpen 2014 belyser i år, detta genom att auktionera ut sina kommunikationstjänster till förmån för årets tema.

Berghs Explore hjälper Naturskyddsföreningen att klimatmaxa

Hur kan Sverige visa ledarskap för klimatet? Nu ska 181 Berghs-studenter under två veckor arbeta intensivt med innovativ marknadskommunikation för att undersöka hur varumärken och företag kan skapa lösningar som både klimat och näringsliv tjänar på. Naturskyddsföreningen ber Berghs om hjälp att klimatmaxa näringslivet.

Charlotte Henriksson till Berghs

Charlotte Henriksson gick Strategisk kommunikation och PR på Berghs för ett par år sedan, idag är hon vice vd på Matter. Hon beskrivs som Matters struktureringsgeni som fördelar arbetsresurser och projekt. I bagaget har hon frilansjobb och en lång erfarenhet från bilindustrin.

The Maker Movement

En tisdag i mitten av november fick Berghs studenter besök av en expertpanel med Albert Shum, Partner Director of Design på Microsoft, i spetsen. Ämnet för eftermiddagen var ”the Maker Movement”.

Tidigare berghsstudenten David Roos spaning från Sao Paolo, staden utan reklam

En före detta berghsstudent, David Roos, åkte till Sao Paolo för att delta under Innovation Week. Här kan du läsa Davids spaning från veckan.

Visa fler inlägg