Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

FUTURE LIONS WINNERS - Google Gesture

Over 1700 groups from all over the world entered, five won, two are our incredible students. The group “Google Gesture” consists of Ludwig Hallstensson, August Östberg and David Svedenström. We talked to Ludwig in the after glow of the exciting night in Cannes.

FUTURE LIONS WINNERS - Do Zero For Climate Change

Out of over 1700 entries from all over the world two of our amazing student groups won. One of them was the group ”Do Zero For Climate Change”. We talked to Fabian Lakander, who did the project with Afshin Piran, Linda Kraft, Pia Hansson Näslund and Sebastian Sandberg.

Joakim Thulin rapporterar om Cannes Lions

Berghs är hemma efter en händelserik och nervkittlande vecka i Cannes. Det tar tid att reda ut och landa i alla intryck och nyfunna kunskaper, här följer en rapport från Berghs trendspanare Joakim Thulin:

Berghs är utsedd till världens bästa reklamskola!

Idag utsågs Berghs till världens bästa reklamskola i Cannes stora reklamtävling Cannes Lions. Priset gör oss till en av de mest belönade skolorna någonsin efter två tidigare utmärkelser. Framgångsreceptet är att lära ut hur man kan lösa verkliga problem genom kommunikation.

Vi ses i Almedalen!

Missa inte Berghs School of Communication om du är i Almedalen. Tisdagen den 1 juli bjuder Berghs in till tre seminarier från 09.00-12.00 vid Strand Hotell, Strandgatan 34.

Examenskvällen 2014

Varje år i början av sommaren fylls Sveavägen 34 med känslor från tak till golv. Det är då årets kull avgångsstudenter examineras och tar farväl av varandra och skolan, för den här gången, redo att se vad livets nästa äventyr har att erbjuda. Dessutom delades både stipendier och traditionsenliga priser ut till studenterna och deras examensprojekt.

Tidigare ämnesansvarig recenserar Berghs Grad Show 2014: Did we make it matter?

Slututställningen Make it Matter 2014 lockade tusentals besökare till Sveavägen 34 i Stockholm. En av dessa var Fredrik Heghammar, tidigare ämnesansvarig för Berghs diplomprogram Reklam - Art Director / Copywriter som nu arbetar i New York. Nedan kan du läsa Fredriks betraktelser från en slututställning i slutet av maj.

Visa fler inlägg