Temat för Stockholm Pride 2012: tillsammans

Inför Stockholm Pride 2012 inledde föreningen Stockholm Pride ett samarbete med Berghs, vilket innebär den största kampanjsatsningen Stockholm Pride har gjort. Idag släpps biljetterna till Stockholm Pride 2012. Temat är ”Tillsammans”.

Idag lanseras kampanjen som Berghs studenter arbetat med till Stockholm Pride 2012. Temat blir "tillsammans" och därför erbjuds nu festivalens alla besökare att gå samman för att under en begränsad period få möjlighet att köpa biljetter till ett rabatterat pris. På kampanjsajten ”Tillsammans till Pride” hittar besökaren andra som vill ta del av erbjudandet, och tillsammans får de varsin rabattkod. Årets festival äger rum mellan 31 juli – 4 augusti.



”Tillsammans till Pride” är namnet på årets biljettkampanj, framtagen av studenter från Berghs. På sajten går besökaren in och ansluter sig till Facebook. Personen ställs då automatiskt i en kö för rabatterade veckobiljetter. När ytterligare en besökare anslutit sig skickas en rabattkod till varderas e-mail och köpet kan slutföras. Kampanjen pågår till och med 31 mars 2012.

- Jag hoppas att många av våra besökare redan nu passar på att utnyttja ”tillsammans” erbjudandet till Stockholm Pride. Jag ser fram emot årets festival eftersom vi har mycket spännande pågång i Pride House och Pride Park, säger Alf Kjeller, Festivalchef för Stockholm Pride 2012.



Koncept och kampanj är framtagen av en projektgrupp från Berghs, och den digitala produktionen står Webbers All-stars bakom. Samma projektgrupp från Berghs kommer även ta fram Stockholm Prides stora sommarkampanj som lanseras senare i vår.

Vill besökaren inte köpa biljetter via tillsammanstillpride.nu säljs självklart också biljetter med förköpspris på ticnet.se eller och hos valfritt TicnetOmbud fram till 30 april. Den 1 maj 2012 höjs priset för veckobiljetten, för både vuxen, ungdom och pension, till ordinarie pris.

336

För mer information vänligen kontakta: 
Niklas Torsell, pressansvarig, Stockholm Pride, 0760 337 556

Projektgrupp från Berghs School of Communication

Projektledare: Amanda Drotz

Teknisk Projektledare: Björn Hermansson

Produktionsledare: Cornelia Röstlund

Art Director: Andreas Ekelund, Eva Wallmark

Copywriter: Rickard Beskow, Jenny Karlsson

Digital Director: Sofia Hultman

PR-strateg: Emma Cornér


Webbers All-Stars är Digital Produktionsbyrå. 

Tidigare artikel om Berghs samarbete med Stockholm Pride går att läsa här

 

Berghsstudenter vinner pennor i prestigefyllda D&AD

Igår hade den stora tävlingen D&AD sin årliga prisutdelning i London. På scenen för att ta emot priser fanns flera studenter från Berghs, här nedan listar vi de vinnande bidragen!

Berghsstudent får drömpraktik på Apple

Vi fick en glad nyhet här på Berghs. Vår Bachelorstudent Vicky Inoue har fått praktik på ett av världens mest eftertraktade och framstående företag, Apple! Nyfikna kontaktade vi givetvis henne för en kort intervju.

Hur digital är du egentligen?

Alla pratar om den digitala transformationen och företagen går skallgång för att hitta de digitala talangerna. Nu kan du med ett enkelt test se hur digital du och dina kollegor är!

Nakna kommunikatörer i Cannes – hur förtroende inte kan köpas

Vad har den nakna kocken Jamie Oliver, Pharrell Williams, Julia Louis-Dreyfus och Marilyn Manson med reklamtrötthet att göra? Jo när vi människor i vår roll som mediepublik säger ”reklam nej tack” så måste varumärken hitta nya genuina sätt att bli en del av publikens vardag. Den vägen går genom förtroende, legitimitet och populärkultur. Allt detta var i fokus på världens största reklamfestival och VM i kommunikation, Cannes Lions. Superstjärnor som Marilyn Manson är visserligen skickligt förvaltade varumärken i sig men det är synen på arbete och synen på publiken som förenar dem.