Program

Välkommen till Berghs heltidsprogram – här hittar du vårt utbud av utbildningar inom kommunikation och kreativt skapande. Oavsett om du vill bli strateg, designer eller copywriter har vi programmet för dig. Utforska vad som passar just dig och din framtid. Arbetsprov för HT26 publiceras den 21 januari 2026.

Instagram

  • Idag var det dags för pitch. Under morgonen har vi fått ta del av de fyra första gruppernas presentationer i årets Explore Sustainability 💚

Explore Sustainability är ett återkommande projekt där våra studenter utmanar både sig själva och några av Sveriges mest välkända varumärken. I år med en tydlig brief: Business Unusual. Uppdraget handlar om att tänka bortom det förväntade och låta etablerade företag ta ansvar på nya sätt – genom oväntade lösningar på stora samhällsutmaningar.

Studenterna har arbetat med allt från infrastruktur, folkhälsa och social ojämlikhet till energi och säkerhet, i kombination med varumärken som inte självklart hör hemma i just de sammanhangen. Resultatet? Idéer som syftar till att skapa värde för människor, samhälle och varumärke – samtidigt.

Ett av casen som presenterades under morgonen tog avstamp i vikten av att donera organ och att uppmärksamma fler på möjligheten att ansluta sig till donationsregistret – genom idén om att ”återvinna sin kropp”. Ett case som sammanfattades med orden:

”If we can recycle almost anything,
why shouldn’t we recycle life?” ❤️
  • LUCKA NR 4🎄
Film skapad av Robin Enqvist - Growth Marketing

Om projektet: 
Berghs studenter skapar Stockholms största julkalender 🎄✨❤️

På en vägg vid Åsögatan/Nytorgsgatan öppnas en ny lucka varje dag – skapad av studenter från Berghs School of Communication.

Bakom projektet står Beyond Reach tillsammans med Berghs, med målet att skapa en ny, publik jultradition i hjärtat av Nytorget. Varje lucka innehåller en specialproducerad animation eller film där våra studenter tolkar julens magi på helt egna sätt.

Totalt deltar 15 studenter från programmen Content Engineering, Growth Marketing, Art Direction/Copywriting, Advanced Design, Communication Design och Digital Design & Strategy.
  • LUCKA NR 3🎄
Film skapad av Josefin Lynxen

Om projektet: 
Berghs studenter skapar Stockholms största julkalender 🎄✨❤️

På en vägg vid Åsögatan/Nytorgsgatan öppnas en ny lucka varje dag – skapad av studenter från Berghs School of Communication.

Bakom projektet står Beyond Reach tillsammans med Berghs, med målet att skapa en ny, publik jultradition i hjärtat av Nytorget. Varje lucka innehåller en specialproducerad animation eller film där våra studenter tolkar julens magi på helt egna sätt.

Totalt deltar 15 studenter från programmen Content Engineering, Growth Marketing, Art Direction/Copywriting, Advanced Design, Communication Design och Digital Design & Strategy.
  • LUCKA NR 2🎄
Film skapad av Daniel Rosquist

Om projektet: 
Berghs studenter skapar Stockholms största julkalender 🎄✨❤️

På en vägg vid Åsögatan/Nytorgsgatan öppnas en ny lucka varje dag – skapad av studenter från Berghs School of Communication.

Bakom projektet står Beyond Reach tillsammans med Berghs, med målet att skapa en ny, publik jultradition i hjärtat av Nytorget. Varje lucka innehåller en specialproducerad animation eller film där våra studenter tolkar julens magi på helt egna sätt.

Totalt deltar 15 studenter från programmen Content Engineering, Growth Marketing, Art Direction/Copywriting, Advanced Design, Communication Design och Digital Design & Strategy.
  • LUCKA NR 1 🎄
Film skapad av Nils Axe - Content Engineering 

Om projektet: 
Berghs studenter skapar Stockholms största julkalender 🎄✨❤️

På en vägg vid Åsögatan/Nytorgsgatan öppnas en ny lucka varje dag – skapad av studenter från Berghs School of Communication.

Bakom projektet står Beyond Reach tillsammans med Berghs, med målet att skapa en ny, publik jultradition i hjärtat av Nytorget. Varje lucka innehåller en specialproducerad animation eller film där våra studenter tolkar julens magi på helt egna sätt.

Totalt deltar 15 studenter från programmen Content Engineering, Growth Marketing, Art Direction/Copywriting, Advanced Design, Communication Design och Digital Design & Strategy.
  • Berghs studenter skapar Stockholms största julkalender ❤️🎄✨

På en vägg vid Åsögatan/Nytorgsgatan öppnas en ny lucka varje dag – skapad av studenter från Berghs School of Communication.

Bakom projektet står Beyond Reach tillsammans med Berghs, med målet att skapa en ny, publik jultradition i hjärtat av Nytorget. Varje lucka innehåller en specialproducerad animation eller film där våra studenter tolkar julens magi på helt egna sätt.

Totalt deltar 15 studenter från programmen Content Engineering, Growth Marketing, Art Direction/Copywriting, Advanced Design, Communication Design och Digital Design & Strategy.

Filmerna visas mellan 7-8.30 och 16-22 varje dag fram till julafton ❤️ Korsningen Åsögatan/Nytorgsgatan.

Inspireras av studentcase

Ta en titt på några av de fiktiva case som Berghs studenter skapat under sin utbildning och låt kreativiteten flöda!

Hur är det att studera på Berghs?

Ta en titt på Berghs studentliv här och botanisera bland berättelser om studenter, av studenter.

Om branschen

Kommunikations­branschen kan vara väldigt stor och varierande med många ord och termer du kanske inte har hört tidigare! Här har vi samlat information för dig så du kan förstå och ta dig in i branschen så smidigt som möjligt.

Läs mer