Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Berghs-klass auktionerar ut kunskap för utsatta barns utbildning

En full dag med fem team som var för sig tar fram kreativa idéer till er brief. Hur låter det? Möjligheten finns för det företag som skänker mest pengar till Musikhjälpen och därmed ger barn i konfliktområden chans att gå i skolan. Bakom erbjudandet står Berghs digitala strateger och digitala kreatörer.

Skrivet av Berghs School of Communication
December 13, 2016

– I Sverige ser vi utbildningen som en självklarhet. Vi hoppas på att kunna använda det vi har lärt oss för att hjälpa andra, säger Jennifer Bergsman som studerar till digital strateg på Berghs.

Hon är en av Berghs digitala strateger och digitala kreatörer som har valt att bidra till Musikhjälpen 2016 genom att låta företag buda på deras kunskap.

Musikhjälpen, Sveriges radios årliga välgörenhetsevenemang där programledarna sitter inlåsta i en bur på Stortorget i Örebro, pågår för fullt. Årets tema är ”Barn i krig har rätt att gå i skolan”.

Över 30 miljoner barn och ungdomar kan inte gå i skolan på grund av krig och konflikter runt om i världen. De företag som deltar i budgivningen är med och bidrar till en bättre framtid för många barn.

VR.tobias.berghs

Nyfiken på utbildningen till digital strateg och digital kreatör?

Det här är Berghs utbildning för dig som vill bli expert på digital marknadsföring! Du lär dig behärska de verktyg som behövs för att göra kommunikationen så effektiv som möjligt.

Tobias Lundqvist

Läs mer om utbildningen här

Så här beskriver studenterna vad som väntar för det företag som lägger det högsta budet:
Vad får ni: En full dag med fem team som var för sig tar fram kreativa idéer till er brief. Vi erbjuder konkreta konceptlösningar med digitalt fokus – från strategi till visuella förslag.
Plats: Stockholm eller närliggande.

Här kan du läsa studenternas pressmeddelande.

Klicka här för chansen att delta i auktionen!